de nieuwe buurman

09-04-2010 21:38 12 berichten
situatie: relatie van buurvrouw ging uit vorig jaar, vonden wij niet erg want haar ex was een enorm irritant persoon. Had overal een mening over zonder dat hij iets van de situatie af wist, wist het altijd beter etc etc.

Aantal keer woorden gehad maar uiteindelijk probeerden wij maar de meest wijze te zijn en hielden we onze mond. Op die manier konden we wel naast elkaar wonen maar gezellig is anders.

Nu is een man van een huis of 5 verder weg bij zn vrouw gegaan en snel erop een relatie begonnen met onze buurvrouw.

Uiteraard kende we hem al van gezicht, ook al wel eens een woordje gewisseld maar verder niet.

Hij woonde al snel bij haar want zijn ex bleef in het huis, dus hij is nu onze nieuwe buurman, sinds een maand of 4.

Hij heeft nooit iets gezegd als in " ik ben de nieuwe buurman" hij was er in ene. in de winter zie je elkaar niet zoveel, maar nu het weer mooi weer word, ben je toch meer buiten.

Mijn man heeft 2 maanden geleden een zware rugoperatie gehad en daarvoor al bijna een jaar thuis gezeten vanwege rugklachten.

Dus idd, hij heeft al die tijd niet gewerkt, dat gaat gewoon niet, teveel pijn.

Vandaag viel echt mn bek open toen ik thuis kwam en mijn man mij het volgende vertelde:

Hij zat even lekker in de tuin, in de zon. Wij hebben katten en ja, die zitten ook weleens in de tuin van de buren. Buurvrouw vind dat geen ramp, ook katten van anderen zitten in haar tuin.

Zelf hebben ze een hond, dus zodra die er is, zijn de katten ook weg.

Afijn, buurman komt thuis met hond, hond rent de tuin in en onze kat springt over de schutting terug onze eigen tuin in.

Buurman zegt " zo die strijd win ik ook nog wel, weg met die katten" en vraagt aan mn man " was dat jou kat?" waarop man zegt " ja, hij is al weg hoor" .

Buurman zegt hierop " weet je wat jij moet doen, lekker een baan gaan zoeken, we weten hier allemaal hoe het zit"....man heeft hierop niet gereageerd want voelde de woede al opkomen en had geen zin in ruzie.

Daarbij liep buurman ook meteen naar binnen en deur dicht dus al had man wel wat gezegd, dat had hij het nooit meer gehoord.

Nou ik kookte echt van woede toen ik dit hoorde! Wat een ongeschofte eikel! Hij weet niks van onze situatie, hoogstens iets via de buurvrouw en dan nog niet genoeg om hierover te kunnen oordelen.

Meneer heeft nog niet eens het fatsoen gehad om zich " voor te stellen" als buurman, zegt nooit iets en nu in ene dit.

Wij zijn echt nooit rot of onaardig tegen hem of buurvrouw geweest.

En die opmerking van " iedereen weet hier hoe het zit" is al helemaal vreemd want alle mensen die ik in de buurt spreek zijn altijd vol intresse over mn man en ik heb echt met niemand ruzie oid

Kortom, ik snap de hele situatie niet, en ga eerdaags ook maar even eerst een babbel doen met de buurvrouw. Hem ga ik denk ik aanvliegen, zo dom als ik hem nu al vind, en met haar kan ik prima overweg.

Het is gewoon allemaal een beetje een deja vu, ben je eindelijk van de ene eikel af, krijg je er de volgende voor terug.

Dit is toch gewoon een opmerking die je niet maakt als je een beetje fatsoen hebt?
Alle reacties Link kopieren
Heel vervelend dit soort dingen. Maar je doet er zo weinig aan. Wat je ook vertelt nu aan de nieuwe buurman, hij heeft z'n eigen mening al zó duidelijk klaar, dat verandert toch niet meer. Hoogstens zal hij z'n opmerkingen voortaan inslikken, maar eerlijk gezegd zou ik daar niet eens meer echt op rekenen.

Als je contact met de buurvrouw altijd goed is geweest, kun je haar natuurlijk best eventjes aanschieten hierover. Maar echt verwachten dat zij haar partner tot de orde roept? Ik weet niet of dat gaat werken. Een opmerking als:"Goh buuv, vervelend dat je vriend zo'n verkeerd beeld heeft over man. Die rugoperatie van 2 maanden geleden is trouwens goed verlopen."

Ik denk dat het voor de langere termijn prettiger blijft als je niet koste wat kost je gelijk wil halen bij de buurman. Hij is niet zómaar weg natuurlijk als het echt escaleert tussen jullie als buren.
Iets anders
Hij heeft zeker slechte seks gehad ?

Troost je, het kan nog fraaier.

Buurvrouw 1 liep bij Buurman 1 weg. Buurman 2 ging dezelfde avond Buurvrouw 1 achterna. Een paar weken later kregen Buurman 1 en Buurvrouw 2 een relatie.

De gezelligheid in de buurt was ook weg.

Misschien even aan de buren vragen of zij nog tips hebben voor een goede fysiotherapeut ?
Nee, dat is inderdaad erg ongepast van die "nieuwe" buurman.

Ik zou maar gewoon "hallo" & "dag" zeggen en verder geen aandacht meer aan die hork besteden.
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
Nee, tuurlijk is dat geen uitspraak die je maakt als je enig fatsoen hebt. Houd die gedachte heel goed vast. Ik ben er recent ook achter gekomen dat mensen in je gezichtsveld een mooie glimlach naar je tonen maar achter je rug roddelen over je of je vrienden in een lastig parket brengen door tegen mekaar aan te lullen.

Je buurvrouw is natuurlijk ook niet verantwoordelijk voor de uitspraken van haar vriend en zal er waarschijnlijk ook niet echt open voor staan. Je zou natuurlijk wel een keer als je met haar praat een beetje quasi-toevallig kunnen laten vallen dat je man een probleem met zijn rug heeft. Hopelijk vertelt zij het dan aan haar vriend en krijgt hij acuut last van schaamte. In de praktijk zal het zo waarschijnlijk niet werken. Echt, laat het van je afglijden: het is het allemaal niet waard... die energie kun je beter in leuke mensen steken.
blijkbaar heeft hij zn mening over " ons" of in ieder geval over mn man, al gevormd zonder ook maar 1 normaal woord met ons gewisseld te hebben.

Gelukkig realiseer ik me dat dat voornamelijk zijn tekortkoming is en niet die van ons.

Neemt niet weg dat het gewoon heel rot is.

Hij is nogal een mondig type en ik verwacht zeker niet dat zn opmerkingen voortaan voor zich zal houden.

Helaas.

Ja het contact met de buurvrouw is altijd goed geweest, we hebben afgelopen jaren onze dingen gehad en daar altijd wel over gekletst. We komen niet echt bij elkaar over de vloer maar komen elkaar natuurlijk tegen en kletsen dan geregeld, vragen altijd hoe het met elkaar gaat.

Daarom wil ik idd dit eens bij haar aankaarten, al verwacht ik natuurlijk niet dat zij haar nieuwe vlam tot orde roept.

Maar zij vond het wel altijd heel rot hoe haar ex tegen ons (en anderen) deed dus wellicht als ik dit aankaart dat ze er iets mee doet. Zij zal geen herhaling willen van wat hiervoor gebeurd is, nl dat iedereen hen een beetje ontweek vanwege die ex.

Die " vervelend dat je vriend zo'n verkeerd beeld heeft over mn man " ga ik onthouden, heel duidelijk en toch best aardig.

En ik ben zeker vooooor een normale relatie met de buren, zal daar ook alles voor doen, beetje jammer dat hij nu alweer de eerste negatieve aanzet heeft gegeven.
Geen aandacht aan besteden. Gewoon boven staan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Faye_C schreef op 09 april 2010 @ 21:50:

Nee, tuurlijk is dat geen uitspraak die je maakt als je enig fatsoen hebt. Houd die gedachte heel goed vast. Ik ben er recent ook achter gekomen dat mensen in je gezichtsveld een mooie glimlach naar je tonen maar achter je rug roddelen over je of je vrienden in een lastig parket brengen door tegen mekaar aan te lullen.

Je buurvrouw is natuurlijk ook niet verantwoordelijk voor de uitspraken van haar vriend en zal er waarschijnlijk ook niet echt open voor staan. Je zou natuurlijk wel een keer als je met haar praat een beetje quasi-toevallig kunnen laten vallen dat je man een probleem met zijn rug heeft. Hopelijk vertelt zij het dan aan haar vriend en krijgt hij acuut last van schaamte. In de praktijk zal het zo waarschijnlijk niet werken. Echt, laat het van je afglijden: het is het allemaal niet waard... die energie kun je beter in leuke mensen steken.

Faye ja he hebt gelijk, eigelijk is het de energie niet waard ook...

Mn buurvrouw weet heel goed over het wel en wee van de rug van mn man, wat uiteraard niet wil zeggen dat buurman het ook weet, maar we wonen aan een plein met 20 huizen en zeker 18 huishoudens weten ervan af, we spreken elkaar best wel onderling.

Ik denk dan, als hij die opmerking kan maken van " iedereen weet ervan" waar heb je het dan eigelijk over?

Zal wel gelul zijn dan...

Jullie merken het, het zit me best hoog, maar dat komt ook doordat ik al jaren met zo een zelfde soort lul naast me gewoond heb...

je mag het niet hopen, maar ik hoop bij deze dan toch dat deze relatie geen stand houdt, of dat ze gaan verhuizen..
Je hebt er niks aan, maar je buurvrouw heeft blijkbaar een beroerde smaak qua mannen. Niet echt sociaal aangelegd haar vorige en huidige lover.

Niet op proberen te reageren op zulke opmerkingen. Hij heeft zijn mening toch al klaar en komt bovendien ook nogal rellerig over.
greta, je slaat de spijker op zn kop, ze heeft idd een beroerde smaak qua lovers....andere buurvrouw zei het meteen (en heeft over het algemeen een goeie mensenkennis) toen hij daar ging wonen " het is weer precies zo een type".

Niet sociaal en idd rellerig..

Begin nu te twijfelen of ik er wel iets over moet zeggen tegen buurvrouw..
Allemaal jaloezie..afgunst...buurman is is een hele sneue gozer.
ja ik probeer het me ook voor te houden.....dat dat het is.

Hij kent ons niet eens echt, dus zou niet weten wat het anders is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven