puppy

19-04-2010 07:04 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

wij hebben sinds zaterdag een puppy. ik weet dat ze moet wennen aan ons huis en aan ons.

nou heeft ze voor de 2e nacht bijna de hele nacht lopen piepen, janken, krijsen. de eerste nacht heb ik haar laten janken omdat ik wist dat ze d''r ouders broertjes en zusjes mist.

vanacht ben ik wel naar beneden gegaan, omdat ze misschien wel moest poepen of plassen. ze heeft idd buiten een klein plasje gedaan. en daarna wilde alleen maar spelen. en terwijl we haar wel moe hebben gemaakt om te gaan slapen.

ze zit in een bench, die is dus dicht als wij weggaan en/of slapen.

sowieso is op onze kamer geen optie, want we willen geen hond in de slaapkamer.

heeft iemand tips waardoor onze lieve puppy miss wel een nachtje doorslaapt?

mijn man had het ook al over een deken over de bench doen.

alvast bedankt!

groetjes missbreezer
quote:Equus schreef op 19 april 2010 @ 10:46:

En geloof me, de "oude" trainers hebben er ook hele onderbouwingen bij die voor veel mensen plausibel klinken Zoals werken met een slipketting bijvoorbeeld .
er is weer aardig wat geschreven. goed om allerlei ervaringen te lezen.

riekie: het gaat goed, ik heb het een plaatsje kunnen geven. hoe is het met jou verder? (sorry voor off-topic)
Bij mijn hond hielp niks en uiteindelijk is het vanzelf goedgekomen

Ik heb een ongelooflijk eigenwijze Jack Russel. De eerste nachten heb ik hem bij mij op de slaapkamer gezet, maar slapen? Ho maar....meneer wil spelen!!!!

De eerste nacht zat hij in een doos (niet handig, die gooide hij op de een of andere manier om). Toen heb ik een soort van dekenkist (houten kist met klep die open kon blijven) gepakt en hem daar in gedaan met dekens, kruikje en mijn ochtendjas, maar spelen is zooooo leuk, dan kan je toch niet gaan slapen? Hij ging dan rechtop staan met zijn voorpootjes tegen de rand van de kist en hij ging naar mij staren...kwam er geen reactie, dan kwam er gepiep en gejank. Hand in de kist was ook geen goed plan (bijten en spelen)...later heb ik een bench aangeschaft en het leek net of hij dat wilde. Ik heb 'm die nacht met de bench beneden gezet, ben een paar keer gaan kijken/pup laten plassen en vanaf dat moment was het goed. Hij heeft nog 2 jaar in de bench gelegen (oke, hij lag op het laatst een beetje klem, maar hij móest en zou er in, wel met het deurtje open uiteraard).
Ik ben dit weekend gaan puppyknuffelen bij twee weken oude pups. Zo lekker, die kleine friemellijfjes! Mijn laatste aanwinst is alweer bijna een jaar oud, hoewel hij zich nog wel lekker pupperig gedragen kan
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Spijker schreef op 19 april 2010 @ 11:03:

Ik ben dit weekend gaan puppyknuffelen bij twee weken oude pups. Zo lekker, die kleine friemellijfjes! Mijn laatste aanwinst is alweer bijna een jaar oud, hoewel hij zich nog wel lekker pupperig gedragen kan

Oh....dat moet je niet doen dan ben je verkocht!

Mijn hond is 10 jaar en kan zich nog pupperig gedragen wanneer hij niet genoeg aandacht krijgt. Dan gaat hij dingen jatten en kapot maken
ja, jackie ik geef toe dat het wel in de gevarenzone was! Maar nee, ik heb momenteel mn roedel wel compleet.

(en ik heb stiekem mn oog laten vallen op een volwassen reu die ik ken die nog bij de fokker woont. Gevaar gevaar: ik weet dat als ik uitspreek dat ik die graag zou hebben dat ik hem zó mee mag nemen. Dus ik hou mn kaken op elkaar, het is bij mij nu even druk genoeg met honden. Anders word ik het gekke hondenvrouwtje )
voor degenen die het vroegen welke hond ik heb, het is een jack russel. een vrouwtje
quote:missbreezer schreef op 19 april 2010 @ 11:10:

voor degenen die het vroegen welke hond ik heb, het is een jack russel. een vrouwtjeAhhhh cute . Volgens mij zitten hier best veel Jack Russel eigenaren op het forum
fijn zo! idd erg off-topic :-)

wat ik ook nog even als tip wou geven is dat wij vanaf het begin (en nu komt het supernanny gedeelte :-)) een routine hadden bedacht over hoe we naar bed zouden gaan..dit hebben we een aantal keren iedere avond hetzelfde gedaan..

Om 8 uur deden we haar voor 5 minuutjes in de bench met slotje erop, om 9 uur 10 minuutjes.

ze piepte dan behoorlijk maar dat hebben we echt genegeerd...dus daar hield ze binnen de minuut mee op.

Om 9 uur stopten we met " drukke" spelletjes en spelen,en gingen we met z'n allen in de relaxstand.

Om 22.30 (ongeveer dan he..) ging ik de glazen enzo nog even opruimen en ging man mee voor het laatste plasje...dan zorgden we altijd dat het lichtje bij de bench nog brandde en dat we daarna ook niet weer de kamer in hoefden.

Als man terugkwam van uitlaten zorgde ik dat ik nog beneden was, een laatste aai en dan huppakee de bench in..

misschien lijkt het wat overdreven maar bij ons hielp het echt...ze is inmiddels 10 maanden en gaat zelf bij de deur staan als ik glazen ga opruimen.

Ik was er van overtuigd dat als ze wist wat er ging komen, ze minder paniekerig ging doen...maar ik realiseer me dat veel mensen dit misschien overdreven vinden.
quote:Spijker schreef op 19 april 2010 @ 11:08:

ja, jackie ik geef toe dat het wel in de gevarenzone was! Maar nee, ik heb momenteel mn roedel wel compleet.

(en ik heb stiekem mn oog laten vallen op een volwassen reu die ik ken die nog bij de fokker woont. Gevaar gevaar: ik weet dat als ik uitspreek dat ik die graag zou hebben dat ik hem zó mee mag nemen. Dus ik hou mn kaken op elkaar, het is bij mij nu even druk genoeg met honden. Anders word ik het gekke hondenvrouwtje )

Wat voor ras?

Iemand in mijn nabije omgeving heeft een Boerboelpup van 8 weken...echt, dan smelt je!
quote:jackie23 schreef op 19 april 2010 @ 11:27:

[...]

Wat voor ras?

Iemand in mijn nabije omgeving heeft een Boerboelpup van 8 weken...echt, dan smelt je!Aaaaaaaaaaaach, die zijn zoooo leuk... maar ze worden zoooooo groot
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Ja Gebakkie, die worden écht groot...Maar ze hebben flink de ruimte om hun huis, dus hij heeft het prima daar. Maar die koppies, die oogjes....zo lief!

Smelt

Geen optie voor ons. Als we de ruimte hadden was ik om. Een cocker spaniel is groot zat voor onze woning. Gelukkig willen we ruimer gaan wonen dus dan komt er echt wel een pupje bij. We weten alleen nog niet of het een cockertje wordt, of een border collie
wel een lief hondje die op die foto

we hebben haar op onze slaapkamer gezet in de bench, gister had ik 2 knuffels gekocht en die zijn echt voor haar. heb ze allebei in de bench gedaan, en mevrouw heeft vanacht wel wat geluidjes gemaakt. ze heeft heerlij geslapen, en ik ook wel.

heel erg bedankt voor de tips, en ik laat zo nu en dan wel ff weten hoe het gaat.
goedzo! Nou lekker een weekje daar laten staan, en als alles verder goed gaat kan je haar volgende week op de gang zetten, eventueel met je slaapkamerdeur open. En als dat goed gaat weer naar beneden.

Hoe gaat het verder met je pup? Ben je al begonnen met af en toe even alleen laten? Spelen (zonder in je handen te bijten)? Weet je een beetje hoe je het aan moet pakken met zindelijkheid en aan een riempje lopen?

Wanneer begint je cursus?

(niet om je te controleren allemaal hoor, maar om je misschien te helpen hier en daar)
goed, ja ik geef haar een speeltje, maak een begin met een spelletje en ze speelt zelf.

in me handen bijten doet ze nog wel, maar dat doet ze bij iedereen die met haar speelt.

ja qua zindelijkheid weet ik wel hoe ik het moet doen.

thuis heeft ze geen riempje om, maar als we gaan lopen wel

hebben we meteen de 1e dag dat ze er was al omgedaan.

en ze loopt ook met ons mee zonder riem.

ik zal ff kijken of ik een mooie foto kan plaatsen van haar ;)
MissBreezer, wat klinkt dat leuk allemaal, ik hoop dat het vanaf nu 's nachts ook goed gaat en dat jullie lekker kunnen genieten van die keine pup!

Houd ons op de hoogte ok?

Groetjes.
Wat fijn dat het goed gegaan is vannacht We willen een fotooooo zien!!!
eeehhhmmm hoe kan ik het beste een foto plaatsen, nog nooit gedaan
Volgens mij is de foto al te zien (in je profielfoto)?
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
jackie23 ja het is idd in me profielfoto te zien. dat is mijn mooie Didi.

ik wilde alleen een leukere foto van haar plaatsen.

musicath: tnx voor de tip over het spelen. net meteen uitgeprobeerd. maar komt wel goed
Inderdaad wat al gezegd wordt: het is heel belangrijk dat ze nú leert dat in mensen bijten nooit mag. Ook niet in spel. Ook niet zachtjes. Ook niet 'per ongeluk'. (want het zal maar eens een keer een kinderneus zijn waarin ze bijt in plaats van jouw hand)

Probeer ook met name samen te spelen, in plaats van haar het speelding geven en dr gang laten gaan. Je kan bijvoorbeeld het speeltje een klein stukje weggooien en als ze het pakt, haar aanmoedigen om het naar jou toe te brengen. En dan belonen met een klein koekje als ze dat doet.
hallo spijker

ja samen met haar spelen doe ik wel. vind ik leuk :-D

en dat weggooien doe ik wel, maar ga straks wel ff proberen met terugbrengen.

wat een leuke en goede tips krijg ik allemaal.

ik ga jullie zeker op de hoogte houden.

groetjes mb
Als je pup nou iets pakt dat ze niet mag (schoen, afstandbediening, was), roep dan géén 'foei' maar moedig haar dan ook aan dat naar jou toe te brengen. Als je dat namelijk nu gaat bestraffen kan je voor altijd je apport bederven. Zorg dat je hond leert dat spelen juist leuk is door dingen naar jou toe te brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven