Lijf & Lijn alle pijlers

Help, ik zie er te jong uit!

03-10-2008 11:36 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ik weet het "het is fijn om er jong uit te zien" tenminste dat zegt men...maar ik ben het zat dat ik zo jong geschat wordt!

Ik ben 32 jaar, heb mijn HBO diploma en ik woon al 14 jaar op mezelf. Gister werd mij gevraagd of ik nog bij mijn ouders woonde en of ik nog op school zat?!

Ik voelde mij echt beledigd maar om mij een houding te geven heb ik het maar als een compliment opgevat dat ik er blijkbaar zo jong uit zie. Misschien een rare vraag maar hebben jullie tips voor mij om 32 te lijken? Ik vind dit echt niet leuk meer!
Ik ben toen ik 22 was eens 15 geschat, omdat ik vrij jonge kledij aan had (truitje met kap, jeansbroek, gympies).

Nu wordt ik bijna nooit echt jonger geschat, omdat ik me anders kleed: maakt een wereld van verschil

Soms vind ik het wel nog eens leuk om me zo 'jong' te kleden, voel ik me net weer een rebelse tiener
Genen spelen ook een rol...Daar verander je niets aan.Maar om ouder te lijken help vaak een andere kapsel of een mantepakje b.v.om wil je juist jonger eruitzien dan b.v.een spijkerbroek met gympen.Het ligt er net aan wat je zelf wilt.
Tja, ik ben nu 24 en wordt ook eigenlijk altijd jonger geschat. Vorige week ging ik even koffie kopen op het station. Zegt die man achter de kassa: 'zeg het maar, meisje'... En niet lang geleden was ik een keer met m'n ouders uit eten. M'n vader bestelde een fles wijn en ik gaf aan dat ik ook graag een glas wilde, krijg ik de opmerking van de ober: 'goh, mag jij ook al een glaasje meedrinken?' Sjongejonge........

En het maakt echt niet uit wat voor kleding ik draag. Een spijkerbroek met gympen of een nette broek met een jasje (ben niet erg van de mantelpakjes :P), haar los of vast... Maakt allemaal niet uit. M'n moeder had het ook altijd, zegt ze (en toen had ze al 2 kinderen...)

Nou ja, kan er op zich wel om lachen, maar weet idd niet of ik het op m'n 32e nog steeds grappig zal vinden. Sorry, ook verder geen tips dus.
Ik had het ook altijd, maar opeens wordt het minder!! Nu, afgelopen weekend, werd ik opeens weer met 'u' aangesproken in een kledingzaak door een meisje dat misschien 5 jaar jonger was dan ik (was gewoon een trendy zaak, nix geen stijf gedoe).

Ik herken het wel... is heel vervelend je voelt je minder serieus genomen... ik kan genoeg situaties opnoemen: er werd 3 jaar geleden aan mij nog gevraagd hoe lang ik nog stage moest lopen (was op mijn nieuwe werk)... uhhh.... ik ben al 15 jaar gediplomeerd verpleegkundige??

Maar geloof me, het is echt opeens voorbij...! Ik ben zelf in 3 jaar tijd echt veel ouder geworden in mijn gezicht... dat scheelt!

Misschien is dat strax bij jou ook het geval!
Ik ben 27 maar word ook wel eens 18 geschat. Nu vind ik dat niet altijd erg, heb liever zo dan andersom, maar wil eigenlijk wel weten hoe ik er WEL uit zie als 27.

Denk dat mijn blonde haar bruin verven zou helpen. Andere make-up ook.

Een kort kapsel zou ook zeker helpen maar dat vind ik zonde van mijn haar

Misschien ook eens kijken naar andere kleding. Heb wel pakken in de kast maar die trek ik niet dagelijks aan. Kleding die ik wel dagelijks aan trek zou een 18-jarige ook kunnen dragen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik ben 25 jr en wordt ook altijd jonger geschat. Ik werk als onderwijskundig adviseur bij een onderwijsinstelling en word nog weleens aangezien als student... Dit probeer ik te voorkomen door me zo snel mogelijk voor te stellen aan de persoon (+ functie), zodat ze door hebben wat ik kom doen. Misschien ook wel handig: mensen verwachten niet dat jonge mensen zulke slimme dingen zeggen...

Vorige week nog werd tijdens de lunch aan mij gevraagd of ik in het studentenblad wilde met mijn hobby... Je zag die vent schrikken toen ik zei dat ik al drie jaar afgestudeerd ben en hier werk...
is meestal een kwestie van kleding/ haardracht. Dus gooi weg die skinny spijkerbroek en doe die staartjes uit. Ga voor een power suite en een elegante bob
Grappig dat de meesten allemaal jonger geschat worden.

Toen ik met 23 jaar achter de kinderwagen van mijn dochtertje liep dacht men dat ik rond de 35 jaar oud was.

Hoogst beledigd was ik. Als ik nu kijk naar foto's van die tijd vind ik dat niet zo vreemd, oubollig kapsel en stijve burgermutsenkleding.

Ik ben bijna 42 en als ik nu vertel een dochter te hebben van 18, vallen de monden open van verbazing en word ik begin 30 geschat.

Tja, ga nu wél met de mode mee en ook mijn haar is een vlot kort koppie terwijl ik toen met een uitgezakt halflang permanenten koppie rondliep.

Ik ben van mening dat uiterlijke verzorging en kleding een hoop bijdraagt in hoe je over komt qua leeftijd. Ook ben ik véél ondernemender en actiever dan toendertijd, wilde ik alleen maar full time huismoeder zijn (niet dat daar iets mis mee is,maar dat is ieder voor zich).

Ook was ik in gewicht veel zwaarder dan nu, misschien dat dat ook wel meegespeeld heeft.

Denken jullie dat dikkere dames ook wel wat ouder lijken??
dik maakt ouder. Maar kleding/ kapsel en gedrag zijn veel bepalender. Het heeft echt niks te maken met dat je zo'n "babyhuidje" hebt.
Dat is niet altijd zo denk ik, Meds. Ik word ook altijd jonger geschat, maar draag toch heel vrouwelijke, 'volwassen' kleding en heb wel halflang haar maar vaak opgestoken/iets mee gedaan en dan nog. Het is je complete uitstraling, houding en een aantal gezichtskenmerken bv. een jonge huid, ..denk ik.

Wat wel ouder maakt: veel make-up gebruiken. Maarja dat moet je willen natuurlijk.
Het gaat niet om ouder maken, het gaat erom eruit te zien/ je te gedragen naar je leeftijd.
quote:Potjethee schreef op 18 april 2010 @ 23:02:

Wat wel ouder maakt: veel make-up gebruiken. Maarja dat moet je willen natuurlijk.Kheb nooit geen make up gebruikt, alleen maar lippenstift. haha dat verklaart gelijk heel veel
Denk wel dat dik sneller oud doet lijken. Ik heb vrij smalle heupen en daardoor een wat meisjesachtiger figuur.

Toen ik steviger was zag ik er ook iets ouder uit dan nu.

Staartjes uit... hm... allebei?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:Moonlight82 schreef op 19 april 2010 @ 00:07:

Denk wel dat dik sneller oud doet lijken. Ik heb vrij smalle heupen en daardoor een wat meisjesachtiger figuur.

Toen ik steviger was zag ik er ook iets ouder uit dan nu.

Staartjes uit... hm... allebei?ja en ook geen hello kitty tasje meer
Ik moet mijzelf ook standaard legitimeren als ik sigaretten haal. Ook als ik met mijn dochter ben. Ik ben 23. Op de kinderopvang vroeg een kind hoe laat onze papa kwam. Dat vond ik dan wel weer grappig.
Ik herken het. Word ook jonger geschat. En ik word voor een jongen aangezien!

Ach ja, ik blijf me kleden zoals ik wil. Mij boeit het niet zo.
Bij mij zit het in de genen. Ben ook al lang over de 30, maar wordt altijd rond de 25 jaar geschat. Ben inmiddels al blij dat het rond de 25 is. Toen ik namelijk 25 was moest ik me overal legitimeren. Heb ook alles wel geprobeerd, en let er nu nog steeds op qua kleding. Haardracht aanpassen ben ik mee opgehouden. Bij alles was ik deed, korter, bob, weer lang laten groeien, donker verven ipv blond enz.. kreeg ik elke keer weer te horen: Je ziet er jonger uit.

Enige wat nog wel eens wil helpen is donkere kleding, haar in een strak kapsel naar achteren en wat donkere make-up.

Maar zo wil ik er niet altijd bijlopen. Ik heb al jaaaaren geen staartjes meer in, of andere kinderlijk uiterlijk vertoon. In mijn familie wordt iedereen jonger geschat. Heb een zus die tegen de 50 loopt en er uitziet als 38.

Dat het dus aan gedrag en kleding ligt gaat niet altijd op.
Een aantal mensen schrijven dat ze zich moeten legitimeren of jonger worden geschat terwijl ze nog onder de 25 zijn. Nou zo lang het bij die paar jaar blijft hoef je je echt niet druk te maken. Het wordt pas echt vervelend als je, net als TO, begin 30 bent en dan 10 jaar jonger wordt geschat. Die paar jaar dat mensen je jonger geven zou je natuurlijk kunnen storen, maar zo erg is 't nu ook weer niet.

Super goede tips voor TO heb ik helaas niet. Mij schatten ze tussen de 25 en de 30 en dat vind ik helemaal prima (ik ben 26...).

Denk wat je wel vooral moet laten als volwassen vrouw zijn staartjes of een vlecht in je haar. Ook speldjes en dingetjes. Oorbellen kunnen je wel eens ouder doen lijken vind ik. Met studentikoos gedrag en of kleding kun je natuurlijk ook jonger worden geschat, maar daar kan ik zo niks van zeggen.

Succes ermee!
quote:meds schreef op 19 april 2010 @ 09:58:

[...]

ja en ook geen hello kitty tasje meer Ik mag ook niks!
Denk dat het voor een deel echt toe te schrijven is aan vorm gezicht en een 'babyhuid'. Bij sommige vrouwen kun je op een gegeven moment aan de huid goed zien dat ze 30+ zijn. Weet niet hoe ik het moet zeggen, meer haargroei etc. Blonde haren bedoel ik, geen snorren enzo

Tuurlijk zijn kapsel en kleding ook belangrijk. Maar ik ken veel meiden van 18 - 20 jaar die zich zo volwassen mogelijk kleden met colbertjes enzo dus wat moet ik dan aan.... Miss Etam?

Denk dat ik deze zomer maar niet smeer en mijn huid flink laat verbranden dan zie ik er over een jaar vast een stuk ouder uit
Herkenbaar!

Ik moest laatst m'n ID kaart laten zien toen ik in een slijterij drank wilde kopen. Eh... hoe oud denk je dat ik ben? 17 dus blijkbaar, want vanaf 18 jaar mag je dat kopen...

Jongen schrok zelf ook wel een beetje, want hij vroeg het ook maar aan de man na mij van zo rond de 60. Man ging overigens wel tekeer, dat vond ik dan wel weer grappig
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
TO: ben je klein van stuk?

Ik ben ontzettend klein, en word vaak op 16/17 geschat (ben bijna 31). Verder een normaal postuur. Qua kleding let ik er echt goed op, omdat ik op een middelbare school werk (duidelijk te zien: geen leerling meer). Maar nieuwe brugklassers denken ieder jaar dat ik een leerling ben, en als we met de leerlingen op excursie gaan is de eerste vraag aan mijn groepje: "Hebben jullie geen docent bij jullie?".

Mijn zusje (29) is nog kleiner. Laatst werd er in de stad een nieuwe zaak geopend, en was ik shoppen met haar en haar dochter. Tikt een man ons op de schouder met twee ballonnen in zijn hand: "Voor de meisjes" (zusje en nichtje). Dat was echt genant.

Tip: smeer niet teveel make-up, dan zie je er uit als een meisje dat moeders beautycase heeft geplunderd.
quote:dreamlogic schreef op 19 april 2010 @ 11:31:

Een aantal mensen schrijven dat ze zich moeten legitimeren of jonger worden geschat terwijl ze nog onder de 25 zijn. Nou zo lang het bij die paar jaar blijft hoef je je echt niet druk te maken. Het wordt pas echt vervelend als je, net als TO, begin 30 bent en dan 10 jaar jonger wordt geschat. Die paar jaar dat mensen je jonger geven zou je natuurlijk kunnen storen, maar zo erg is 't nu ook weer niet.

[.........]

Ik ben zelf onder de 25 en wordt ook jonger geschat. De stelling "daar moet je je niet zo druk om maken" is lachwekkend en geplaatst door iemand die er geen last van heeft. Ben zelf redelijk klein 1m52 en tenger gebouwd (zie topic over aankomen in plaats van afvallen). In sportkleding (hardlopen of fietsen) schatten sommigen me 13 of 14. Ja, ik heb mijn haar in een staart, want lopen met loshangende natte slierten rond mijn hoofd is ook niks. Ja, ik heb sportkleding aan, want op een racefiets met een mantelpakje aan werkt ook niet. Daarbij heb ik na cios ook een baan in de sport/beweging, dus....

Ja dus, erg irritant.

Vriend kan er wel om lachen als er gepraat wordt over zijn dochter.

Op een feestje schrokken veel mensen die me eerder erg jong schatten toen ik met een voor mij op maat gemaakte jurk incl decolleté voor EN achter ;) verscheen. Dat is dan wél weer leuk.
Viva la vida
Update op vorige berichtje. Gisteren McDonalds. Vriend bestelt, ik ff naar WC. Kom bij de balie waar de meuk op een dienblad wordt gemikt. De snaak achter de balie geeft een doos aan mij, met een grijns: "En voor de kleine meid een Happy Meal." Ik kon er niet om lachen. Vriend piste zowat in zijn broek.
Viva la vida
Ik bn dus niet de enige.

Ik ben 22 en word vaak ok 16 geschat. Ik woon nu weer bij mijn ouders, omdat mijn vader ziek is. De thuiszorg komt elke dag en bijna allemaal vragen ze: En moet je niet naar school? GRR

Ik heb lang blond haar, ben best klein en tenger, heb maat 34. Dus daar zal het ook wel door komen. Maar ik ben niet zo iemand die in mantelpakjes en heel nette kleding wilt lopen. Heb het wel in de kast hangen, maar vind het niks om zo door de weeks te dragen. Ik houd meer van de spijkerbroek en leuke fleurige dingen daarop te dragen.

Laatst bij de praxis wilde ik een kast, maar die was niet meer op voorraad. De verkoopsters vertelde mij dat ik het dan maar even eerst met mijn ouders moest overleggen als ik hem wilde bestellen. Ik heb toen gezegd dat dat niet nodig was, want mijn man liep hier wel in de winkel! Toen wij hand in hand de winkel uitliepen stond ze heel dom te kijken. (mijn vriend lijkt ouder dan 28)

Wij hebben een vrij grootte outo, en dan zie ik mensen soms ook weleens kijken als ik uitstap. Ik krijg ook altijd te horen: Zo'n klein meisje in zo'n grote auto. Dat vind ik ook zo een vervelnde opmerking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven