puppy

19-04-2010 07:04 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

wij hebben sinds zaterdag een puppy. ik weet dat ze moet wennen aan ons huis en aan ons.

nou heeft ze voor de 2e nacht bijna de hele nacht lopen piepen, janken, krijsen. de eerste nacht heb ik haar laten janken omdat ik wist dat ze d''r ouders broertjes en zusjes mist.

vanacht ben ik wel naar beneden gegaan, omdat ze misschien wel moest poepen of plassen. ze heeft idd buiten een klein plasje gedaan. en daarna wilde alleen maar spelen. en terwijl we haar wel moe hebben gemaakt om te gaan slapen.

ze zit in een bench, die is dus dicht als wij weggaan en/of slapen.

sowieso is op onze kamer geen optie, want we willen geen hond in de slaapkamer.

heeft iemand tips waardoor onze lieve puppy miss wel een nachtje doorslaapt?

mijn man had het ook al over een deken over de bench doen.

alvast bedankt!

groetjes missbreezer
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
Wat een lief koppie heeft je Jackie Mooi hoor, die kleurtjes.

Wat ook erg leuk is zijn speurspelletjes. Jack Russels worden gebruikt voor de jacht dus ze hebben een hele goede neus. Nu heeft iedere hond natuurlijk een goede neus maar deze natuurlijk net iets beter. Ik heb zelf ook een speurneusje in huis en onze hond vindt die speurspelletjes geweldig. Je kan het ze zo leren. Neem 2 zakdoekjes in je zak en draag deze enkele dagen bij je zodat ze helemaal naar jou gaan ruiken. Je verstopt één zakdoekje in huis (ergens tussen de bank ofzo, begin makkelijk maar maak het steeds moeilijker).en aan de andere laat je je speurneus ruiken. Dan geef je het commando 'zoek' en na veel oefenen gaat je Jackie vast een keertje zoeken. Zodra ze het zakdoekje heeft gevonden, en ze moet hem natuurlijk ook naar jou toe brengen dan beloon je haar uiteraard met iets lekkers. Ze vinden dit spelletje echt geweldig! Naderhand kan je dit buiten gaan doen. Zo leert ze goed haar neusje te gebruiken.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Wat fijn dat je hondje vannacht beter heeft geslapen (en jij dus ook)! Ik wens jullie weer een goede nacht toe.
Onze pup hebben we ook in het begin in een bench bij ons op de slaapkamer gehouden. Dat hebben ze echt niet door. Ze ervaren het naar mijn mening juist als prettig en vertrouwd. In het begin bij het aanhouden van gejammer even buiten gelaten en/of een aai gegeven. En na een week of 2 hebben we de bench naar beneden gedaan en is het gewoon vanaf die tijd rustig gebleven.

Succes, tijd gaat hard met een pup, geniet er van! Ik vond het achteraf ook heel leerzaam om zo'n klein onschuldig ding goed op te voeden. Overigens heeft die van mij, nu bijna anderhalf, af en toe nog z'n acts :-)
Hoe is het de afgelopen nachten gegaan missbreezer?
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
goed goed :-). alleen vanacht is ze wakker geweest. en me man is er uit geweest.

maar ik heb een vraagje: ik las ergens dat karnemelk goed is voor een hond. maar me stiefvader en moeder zeiden dat melkproducten erg slecht zijn voor honden.

me schoonmoeder geeft soms wel eens biogarde aan haar hond.

er werd zo tegenstrijdig gereageerd. dus ik weet het allemaal niet.

en stel dat ze het wel mogen, vanaf hoe oud krijgen ze het dan?

ik had gister een wijf zowat op d'r bek geslagen. ze zag didi en vroeg hoe oud ze was. dus ik geef eerlijk antwoord dat ze ruim 7-7,5 weken is. zegt dat mens heel boos: dan mogen ze nog niet weg bij hun ouders anders worden ze snel ziekelijk.

kijk, het zal ongetwijfeld beter zijn dat ze wat ouder was, maar gewoon de manier waarop ze het zei. dat maakt me boos.

en haar honden zagen er heel goor uit. als ik haar vanmiddag tegenkom met uitlaten en ze begint weer, dan zeg ik wat over haar honden.
en wederom heeft ze goed geslapen, alleen nu op de gang. het gaat steeds beter met haar. we zijn haar aan het leren zitten, hihi ze is zooooo lief, maar ook o zo ondeugend.

nog ff en ze springt op de bank.

kan iemand antwoord geven op me vraag over karnemelk en honden?

groetjes mb
Missbreezer, dit is een beetje wat ik een aantal posts geleden bedoelde met dat je 1000 adviezen gaat krijgen van mensen die allemaal iets van honden weten.

De leeftijd is prima. Vroeger deden ze vaak de pups na 8 weken weg. Nu doen fokkers het soms eerder omdat een pup tussen de 8-12 weken in een angstfase zit en dat is niet de slimste periode om uit het veilige nest weg te gaan.

Komt je pup van een goede fokker? Dan zal die heus gekeken hebben of de hond al weg mocht.

Mijn honden krijgen geen karnemelk want dat heb ik zelf nooit, maar ze zijn gek op yoghurt, al dan niet ingevroren (in een kong, of de lege yoghurtbeker uitlikken). Voor zover ik weet kunnen melkproducten geen kwaad, een beetje huttekase door het eten is zelfs goed voor ze. Maar waarom wil je je hond eigenlijk karnemelk geven?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:missbreezer schreef op 22 april 2010 @ 08:32:

dan zeg ik wat over haar honden.

Dat zou ik niet doen Joh, geen ruzie zoeken met de buurvrouw! Nergens voor nodig...

Overigens, dat soort vragen als wat je pup wel en niet mag eten zijn ook vragen die je aan je fokker kan stellen!
ik wil geen ruzie met een buuf van een paar flats verderop. maar het ging mij gewoon om de manier waarop ze het zei.

net alsof ik vies was. zo kwam het eruit.

en ik weet niet waarom ik dat wil geven. miss omdat het gezond is?
didi heeft vanacht beneden geslapen, de hele nacht door.

ze was alleen wel om 6u wakker. maar dat is ze bijna elke dag. hihi.
Goed zo. 6 Uur wakker en hoe laat was de laatste wandeling? Als dat bijvoorbeeld 12 uur gisterenavond was is dit echt keurig hoor! Je moet nagaan dat je pupje nog maar een kleine blaas heeft, dus ze moet op een bepaald moment gewoon plassen.

Hoe gaat het met het in je handen bijten tijdens spelen? En wanneer begint je puppencursus?
heey

de laatste was half 12, ze was wel erg moe.

het is niet makkelijk om haar af te leren om in onze handen te bijten tijdens het spelen.

puppy-cursus: heb ik een paar keer gebeld, maar er wordt niet opgenomen. ik ga die van martin gaus maar proberen. we hebben hier 2 in de buurt. dat scheelt.
quote:missbreezer schreef op 25 april 2010 @ 08:01:

puppy-cursus: heb ik een paar keer gebeld, maar er wordt niet opgenomen. ik ga die van martin gaus maar proberen. we hebben hier 2 in de buurt. dat scheelt.

Ik zit ook bij een Martin Gaus hondenschool en ben super tevreden. Puppycursus heb ik er niet gedaan, want ik zat toen nog bij een ander, maar heb wel gezien hoe ze dat daar doen en dat is zo leuk. Je leert ook zo verschrikkelijk veel. De cursus daarna heb je ook theorielessen en kun je veel vragen stellen. Je traint met de clicker methode en dat is ook super.

Karnemelk geef ik mijn hond ook. Weet niet of pups het ook al mogen, denk het wel.
quote:missbreezer schreef op 25 april 2010 @ 07:28:

didi heeft vanacht beneden geslapen, de hele nacht door.

ze was alleen wel om 6u wakker. maar dat is ze bijna elke dag. hihi.Geweldig toch. En dat 6 uur wordt wel later hoor, maar dat ze nu al zo'n 'ruk' maakt is heel fijn.
Karnemelk kan je volgensmij zonder problemen geven want dit is een vrij mager melkproduct.

Onze honden hebben we als pup van de straat gehaald en de dierenarts adviseerde zelfs om melk aangelegd te geven. Dit om aan te sterken.

Het enige wat problemen kan geven is als je vette melkproducten geeft (bijv. volle melk) zonder het aan te leggen met water. Dat kan voor wat problemen in de darmpjes zorgen.

Je kan de karnemelk trouwens beter niet s'avonds geven omdat ze een tijdje hierna een flinke plas moeten doen.
Karnemelk geven aan een hond? Daar had ik nog nooit van gehoord! Mijn hond krijgt gewoon hondevoer en heel af en toe mag hij mijn schaaltje yoghurt leeglikken. Maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het echt een (nodige) aanvulling is op de voeding.

Overigens erg lief, je pupje! Veel plezier ermee en ervan!
quote:bosje_prikkeldraad schreef op 26 april 2010 @ 19:55:

Karnemelk geven aan een hond? Daar had ik nog nooit van gehoord! Mijn hond krijgt gewoon hondevoer en heel af en toe mag hij mijn schaaltje yoghurt leeglikken. Maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het echt een (nodige) aanvulling is op de voeding.

Karnemelk is heel gezond, goed voor vacht en darmflora en werkt goed tegen vlooien en teken. Yoghurt is ook goed.
quote:avianflu schreef op 26 april 2010 @ 18:15:

Het enige wat problemen kan geven is als je vette melkproducten geeft (bijv. volle melk) zonder het aan te leggen met water. Dat kan voor wat problemen in de darmpjes zorgen.en een vette hond
Waarom stoppen jullie allemaal de hondjes in een bench? En doen jullie dat hun hele leven?

dacht dat een bench was om vervoerd te worden..
mijn hondje gaat in de bench als ik moet werken, anders sloopt ze de boel. maar op een gegeven moment gaan we dat afbouwen

ze gaat er zelf ook wel inliggen als me zoontje te druk is tegen haar. dus het is een soort rustplekje voor haar
quote:Troeta schreef op 27 april 2010 @ 11:33:

Waarom stoppen jullie allemaal de hondjes in een bench? En doen jullie dat hun hele leven?

dacht dat een bench was om vervoerd te worden..

Als pup vind ik het heel handig om zindelijkheid te trainen, maar ook uit veiligheid. Als je even weg moet, dan kun je je pup veilig in de bench laten, zonder dat hij zichzelf verwond. Ook om je pup verplichte rust te geven kan het goed gebruikt worden. Ik vind het zelf een handig hulpmiddel, maar het kan ook zonder bench hoor. Mijn ouders hebben nooit een bench gebruikt, en dat is altijd goed gegaan.

Sommige mensen gebruiken wel de bench het hele leven van de hond, maar dan blijft het deurtje van de bench vaak gewoon open. Dan is het eigenlijk hetzelfde als een mand, alleen met een dak erop .
Ok, dat je het als mand gebruikt en af en toe het deurtje dicht doet als je ff de voordeur open is ofzo kan ik me goed voorstellen, maar de hele nacht, of de hele dag als je moet werken?

Een hond heeft toch zijn beweging nodig?

Slopen valt af te leren, of je kan je huis er een beetje op in richten.

Ik wil jullie niet aanvallen hoor, lijkt me idd heel handig als je een puppy hebt, maar een hele nacht of dag lijkt me zo lang. honden hebben toch geen dag en nachtritme, die willen 's nachts toch ook even rondscharrelen?
quote:Troeta schreef op 27 april 2010 @ 11:45:

Ok, dat je het als mand gebruikt en af en toe het deurtje dicht doet als je ff de voordeur open is ofzo kan ik me goed voorstellen, maar de hele nacht, of de hele dag als je moet werken?

Een hond heeft toch zijn beweging nodig?

Slopen valt af te leren, of je kan je huis er een beetje op in richten.

Ik wil jullie niet aanvallen hoor, lijkt me idd heel handig als je een puppy hebt, maar een hele nacht of dag lijkt me zo lang. honden hebben toch geen dag en nachtritme, die willen 's nachts toch ook even rondscharrelen?Mijn hond ligt er wel de hele nacht in. Ze gaat er zelf in na haar laatste wandeling. Rondscharrelen hoeft ze van mij niet eerlijk gezegd . Ik laat de deur van de woonkamer open. Als ik iets hoor, of ik hoor haar rommelen zeg maar, sta ik naast haar bench, want dan is er wat aan de hand. Verder slaapt ze en ze gaat er op tijd weer uit, ook in het weekend. Overdag zit ze er bijna niet in, maar ik werk dan ook thuis. Ik zou haar zelf nooit urenlang overdag in de bench doen. Als ik lang weg moet gaat ze gewoon naar de oppas .
ik werk de ene week 2 dagen en de andere week 3 dagen. me werk is vlakbij. in me lunchpauze ga ik ff lekker wandelen met haar. dan heeft ze ook haar beweging en ik vind het wel ff lekker om te wandelen. kan ik er de rest van de dag ook weer tegenaan.

n ligt ze ook te slapen, bench is gewoon open. dus ze kan erin of eruit wanneer ze wilt.

alleen als ik dus wegga, gaat de bench dicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven