Software Stamboom

28-04-2010 07:45 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag een familiestamboom willen maken en daar zoek ik een goede software voor.

- Dus eentje die redelijk makkelijk om mee te werken is

- Waar je minstens 1 foto van elke persoon kan toevoegen

- Ook koppels die samenwonen kan invoeren, want de meeste koppels van mijn kant van de familie trouwen niet meer.

- Liefst ook een software waar extra info zoals beroep en dergelijke kunnen toegevoegd worden.

- Een software waar je ook een complete stamboom beeld krijgt. Dus als ik bijv mezelf aanklik, dan zie ik boven me mijn ouders, daarboven hun ouders en onder me mijn kinderen enz.

Wie kent een goede software?
Heb je hieral naar gekeken?
Ik gebruik zelf Aldfaer.

Daar kun je alles mee wat jij noemt, behalve foto's invoegen volgens mij.
Deze dus: Aldfaer

En het is gratis.
Ik gebruik ook Aldfaer, maar ik ben nog niet zo gek ver met dingen uitzoeken en al helemaal niet met foto's plaatsen enzo...
myheritage.nl
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
bedankt allemaal! Ik heb gekozen voor myheritage.
Ik gebruik ook myheritage.nl

Geeft ook nog matches aan met andere gebruikers.

Per persoon kan je beroep, woonplaats, sterfplaats en verdere informatie invoeren.

Heeft backupprogramma waarbij je aan kan geven naar welke schijf je dit wil wegschrijven.

Kan gencom im- en exporteren.

Verkijk je niet op de tijd die je erin moet steken.

Ik ben ongeveer 350 uur computerwerk verder, om tot ongev 1800 te komen, en nu de gemeente archieven nog bezoeken om verder terug te gaan en te controleren.
Ik ben juist bezig geweest met in te voeren wat ik weet en tot nu toe vind ik het programma al heel goed. Alleen jammer dat partners/samenwonende in de stamboom ook het symbool van huwelijk krijgen, maar daar kijken we wel over ;)
Aldfaer is, volgens mij vader, zo'n beetje de standaard in de nederlandse genealogiewereld.
Een oud topic, maar ik ben er sinds enkele dagen ook ermee bezig, met MyHeritage. Het kan erg veel gegevens op veel manieren laten zien. Je kunt dingen invoeren, zoals door Pinkelotje omschreven.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven