Kasteel

26-04-2010 23:08 3050 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jonkvrouwen, verzamelt u! Hier is een gloednieuw Kasteel.

In de kasten hangen de jurken, fris gestoomd voor een nieuw seizoen, al klaar:

.
Nog even aan de zuup in stamkroeg
Omdat uit mijn psych onderzoeken bleek dat ik nogal driftig aangelegd ben, zou ik graag dit forum tijdelijk willen gebruiken als therapeutisch hulpmiddel.

Ik wil het namelijk even hebben over Silvia van Dijk.

Silvia van Dijk werkt als Senior medewerkster schade en klachtenafhandeling bij een grote energiemaatschappij. Mijn energiemaatschappij. En Silvia van Dijk heeft mij vandaag een brief gestuurd. Een brief over mijn schadeclaim betreffende mijn dvd/cd receiver met luidsprekerssysteem, die een paar weken geleden ontplofte toen de grote energiemaatschappij waar Silvia van Dijk werkt liep te klooien in de stroomcentrale.

Nee heer/mevrouw Darly, schrijft Silvia van Dijk, wij liepen helemaal niet te klooien in de stroomcentrale. Weliswaar hebben wij per ongeluk het hele electriciteitsnet in uw regio afgesloten, maar dat kon helemaal geen kwaad.

Een dergelijke transportonderbreking, want zo noemt Silvia van Dijk dat want Silvia van Dijk is een vakvrouw, moet gewoon kunnen. Dat is helemaal niet erg. Het is immers gewoon net alsof je een apparaat aan en uit zet en Silvia van Dijk weet zeker dat daar geen apparaten van stuk gaan. Oh en voor de zekerheid heeft Silvia van Dijk ook nog ergens in haar decollete een Algemeen Voorwaarde-tje verstopt met een artikeltje er in, artikeltje 17, en daar in staat ook dat Silvia van Dijk gelijk heeft. En om helemaal zeker te zijn heeft Silvia van Dijk bij de brief ook nog een foldertje gedaan met alle voorwaarden er in.

Ok, ok ik weet het...ik kan hier toch niet tegen op dus ik laat het los. Ik ga Silvia van Dijk morgen niet bellen, boze brieven naar haar schrijven of haar kat schoppen. Ik accepteer het zoals het is, that's how the cookie crumbles. Er zijn ergere dingen op deze wereld. Kindertjes in ziekenhuizen in Libie of in de woestijn van de Sudan....maar mocht Silvia van Dijk toevallig ergens op dit forum rondwandelen *kijkt vennijnig* , mocht Silvia van Dijk dit toevallig lezen *kijkt nog vennijniger en gromt erbij* ... *zucht diep* : ik vind je stom.

(ik vind Silvia van Dijk lekker ook stom, dikke puh!)
.
Ze is absoluut stom!

MIsschien een testje doen of er ook een Sylvia van Dijk bij je inboedelverzekering werkt?

Wie wil er koffie?
mmmm lekker.

Ik wil vaker een mislukte date, kunnen hele leuke dingen uit voortkomen. Rollen bollen met de scharrel bijvoorbeeld . Als ik straks thuis ben, meer.
Hahahaha! Rebound scharrel
~wacht in spanning op verhaal~

Fijn dat de Efteling zo leuk was, Tila. Waren kindjes erg verrast?
Wat wilde ik nou toch typen?
Zo he he thuis.

In de eerste plaats even knuffels voor iedereen. Vreselijk verhaal van de vliegramp.

En Darly ik vind Sylvia van Dijk ook stom zo.

Kassa inschakelen?

Marie ik steun je met stoppen met roken en Sarah goede tip van dat lasergedoe, misschien moet ik er ook maar eens aan.

Wat een avond zeg gisteren. Was eerst met collega in stamkroeg, om half 8 door naar date. Onderweg even snel wat eten naar binnen geschoven. En ik kam 5 minuten te laat aan. Hij kwam nog later. Leek uiteindelijk niet echt op Obama en leek een sparakgebrek te hebben, alsof hij constant iets in zijn mond had. We zin naar een cafeetje in de buurt gelopen en er kwam een ongemakkelijk gesprek op gang. Na 5 minuten dacht ik echt wat doe ik hier? Nou ja na de zoveelste pijnlijke stilte en een wijn die ik in recordtijd had opgedronken, maar gezegd he ik voel geen klik, dus we kunnen het hier maar beter bij laten. Ja dat vond hij ook, dus betaald en weggegaan, nadat meneer nog wel even een sneer had laten vallen namelijk dat hij eigenlijk van te voren al wel had geweten dat er gen klik zou zijn, maar dat hij het zo zielig voor mij vond om af te zeggen. En bedankt .

Nou ja grote hilariteit in stamkroeg waar ik dus binnen een half uur weer terug was. Dus ik heb het daar maar op een zuipen gezet en dat was erg gezellig. Later op de avond kwam scharrel er bij die met een collega aan het eten was en na wat hitsige blikken hebben we samen het pand verlaten. Hij blijft gewoon zo leuk zucht. Behalve ontzettend lekker vrijen hebben we ook nog erg goed gepraat. Er is iets tussen ons en dat gaat verder dan seks en dat ontkent hij nu ook niet meer. En ik snap nu beter waar zijn aarzelingen vandaan komen. Hij vindt mij te jong oa. (dubieus compliment) Waar het naar toe gaat.... geen idee, maar we hebben afgesproken dat verder te gaan onderzoeken

Heftig avondje dus. En nu ben ik echt megabrak met rode wijnkater want vannacht niet echt veel geslapen.
Haha, die Suup! Was een aparte sms-wisseling vannacht.... Suup dacht dat ze te dronken was om de Scharrel mee naar huis te lokken maar ze sms-te nog behoorlijk foutloos dus heb ik haar terug de ring in gestuurd. Met succes dus.

Dar, wat ontzettend Stóm zeg..... Hoop dat de inboedelverzekering welwillender is.

En de Tilalia's hebben een fijne dag gehad maar geen Kasteel-residentie gevonden? Toch eens een weekend boeken in Boswijk dan, want daar staat een Kasteel én huizen waar je even het gevoel kunt hebben dat je daar woont. En anders trek je gewoon in bij de Laven of Doornroosje, makkelijk zat.

Ik zit nog in mijn badjas en MM in zijn onderbroek want wij zijn zwaar aan het genieten. Gisterenavond naar de Hoofdstad gereden, heerlijke asperges gegeten bij het Rembrandtplein en daarna naar de theaterschool geweest waar we ontzettend hebben genoten van twee jonge talenten. Tila, het was nu nog veul beter dan de try-out. En ik moest even doorgeven van de heren aan jou dat hun kleding nu veeeeeeel beter was. Gave school trouwens, heb er even staan wegdromen bij de gedachte dat Oudste daar ooit zou willen studeren maar dat is niet zo heel realistisch dus maar meteen losgelaten. Nog even een biertje gedronken in de stamkroeg daar en met de talenten gepraat en hun de verdiende veren in de reet geduwd. Daarna hand in hand teruggelopen naar de metro, gelachen om een tegel op de grond met : "Houd onze stad schoon!" want manoman wat is het een smerige boel daar en naar huis gereden, al sms-end met Suup. Dat sms-en moest ik staken voor een potje rek-en-strek-oefeningen met mijn liefste en nu hebben we veel te lang geslapen maar zitten we beide met blije bekken met de laptops aan de keukentafel.

Hopelijk kunnen we nog een flink stukkie fietsen maar het weer nodigt niet echt uit dus misschien wordt het toch een dagje met een Henning Mankell op de bank. Rot zeg....

Suup, doet eens wat meer info over de Scharrel op de mail. Is hij zoveel ouder dan jij dan? En heeft hij dan nog wel een kinderwens?

Verder wil ik zeggen dat ik GRAAG bereid ben om creepy verhalen te vertellen tegen Marie over stoppen met roken want ik wil ook heel graag dat zij (en de rest van de Kasteelvrouwen) stopt met roken. Sowieso omdat je er lelijk van wordt en dat is zonde als je zo'n mooi mens bent. Pak aan, ik begin vast.

Weten jullie eigenlijk dat de resten van rook in je kleding en interieur kankerverwekkend zijn voor je huisgenoten? Dat vond ik nog schokkender dan die plaatjes van verkankerde longen en waarschuwingen over hart- en vaatziekten.
Nicotine veroorzaakt kankerverwekkende stof

Uitgegeven: 9 februari 2010 18:07

Laatst gewijzigd: 9 februari 2010 21:05

SAN FRANCISCO - Nicotine is niet alleen verslavend, maar ook schadelijk voor de gezondheid. Amerikaanse onderzoekers hebben ontdekt dat nicotine kankerverwekkende stoffen veroorzaakt.

Dat blijkt uit een onderzoek dat tot stand is gekomen in samenwerking met de Universiteit van Californië.

Bij het roken van een sigaret komt nicotine vrij in de vorm van damp. Deze damp hecht zicht aan de oppervlakte van meubels, tapijt, kleding en de menselijke huid en kan daar maanden blijven zitten.

Wanneer het nicotineresidu reageert met de in gebouwen vaak aanwezige stof waterstofnitriet, vormen zich kankerverwekkende stoffen.

Nepsigaretten

Elektronische nepsigaretten en gedoofde sigaretten zijn hierdoor ook gevaarlijk. Nepsigaretten golden als onschadelijk doordat ze alleen nicotine verspreiden en niet het giftige teer.

Blootstelling aan de kankerverwekkende stoffen gebeurt voornamelijk via het inademen van stof of via huidcontact met kleding en tapijt waarop nicotine zit.

De onderzoekers vermoeden dat de 'derdehands' rook het gevaarlijkst is voor kleine kinderen.

Buiten roken

Buiten roken maakt weinig verschil. De nicotine hecht zich immers aan kleding en de huid en kan op die manier naar binnen worden gebracht.

De uitkomst van het onderzoek is op de website van het Amerikaanse Proceedings of the National Academy of Sciences gepubliceerd.
*gaat met rukzak vol klinkelende flessen wodka op weg naar haar cocktailfeestje*
Dat zeg ik, Bloes vertelt met een satanisch genoegen dergelijke horrorverhalen.

~draait de deur op slot zodat buitenrokende Brananas even niet meer naar binnen kan~
Wat wilde ik nou toch typen?
Kun je hem dan niet verzoeken voortaan in zijn blote nixnie buiten te gaan roken? Ook leuk voor de buren........
Met dit weer in je blote nixnie buiten roken, brrr en wat als hij nou verkouden wordt?

D veel plezier met je cocktailfeestje.

Bloes dat klinkt als een fijne avond zeg. Enne je was niet de enige die om rek en strekoefeningen het sms'en moest staken

By the way in de kelder staat al een heel topic over scharrel, eh die dus ja. En hij is 12 jaar ouder, valt wel mee toch? (voor mijn doen).

Kan jij weer in de kelder Bloes, of wil je liever meer info op de mail?

Scharrel kan mij wel te jong vinden, maar man of man, wat een brakke dag vandaag.Heb groot deel van de middag liggen pitten, maar de katerhoofdpijn is nu weg.
Kheb een hekel aan de Kelder dus als het op mail kan, graag!

Toch gefietst, door het bos, was heel mooi en fijn. Heb een goed leven.....
Fijn Bloes
~laat Brananas binnen omdat hij zo verkleumd is en zielig kijkt~
en

Vandaag vreselijke circle-of-death verjaardag gehad bij schoonfamilie. Af en toe nog wel leuk kunnen kletsen met nichtjes, maar ooooh, die oudste zus van Lief, wat een wijf is dat toch. Vindt zichzelf het opvoedwonder van de eeuw, maar haar vier jongsten zijn me toch een bak brutaal, ongemanierd, lui en simpelweg stòm! Mèn, wat een kutkinders!

**waardeert haar eigen kinders nog veel meer **

**moet lachen om jullie verhalen**

**zet prosecco neer**
Hier schijnt ineens de zon, dat is lekker wakker worden.

Zouden de koude dagen dan nu echt voorbij zijn?

*hoop hoop*

Koffie iemand?
Oh en Tila, die verjaardag klinkt echt heel erg.

brrr.

Zijn jullie verjaardagsfeestjes toch stukken leuker
Ik hoop het ook! Hier ook zon

Koffie, lekker
Mag ik heel even mekkeren?

DANK! (wie zwijgt stemt toe )

De Bloesjes zouden vanmiddag weer terug worden gebracht door de Aso. Want, zo mailde hij een tijdje geleden, hij wilde ze vrijdag om 17 uur terugbrengen, dus niet zoals ik royaal als ik ben had voorgesteld op zaterdag. Daarmee deed ik hem een dagje extra kado, maar dat wilde hij niet. Ok. Dan stel ik mij dus in op vandaag en heb plannen gemaakt voor dit weekend, waaronder een vriendinnetje dat komt proefkamperen in de achtertuin in de tent van MM omdat ze volgende maand op kamp gaan met de klas (* ril* nog niet aan denken). En je raadt het al; hij brengt ze toch morgenmiddag pas thuis want ze hebben het zo leuk op de camping.... Godver.

Nou moet ik eigenlijk dankbaar zijn vanwege het nog verder uitgraven van zijn eigen graf want nu houdt ie zich weer niet aan de afspraken en dat ik koren op mijn verweer-molen. Maar ik ben niet blij want ik mis mijn kindjes. En ik kan er zo boos om worden dat hij telkens maar de afspraken niet nakomt en ik dan weer onze afspraken moet aanpassen. Daarmee bepaalt hij voor een klein deel hoe wij als gezin leven en dat vind ik ONUITSTAANBAAR!

Moest ik even kwijt, sorry.

En MM en ik hebben nog gefietst door de bossen, was echt heerlijk! Zo mooi nu; heel groen met lichtgroene varens, overal dikke plakken mos op de grond, een ree hier en daar, eekhoorntje, konijntje, velden met wilde paarden en langharige koeien. Daar knapt een mens van op dus.

Ook komen er zo mensen op wat spullen die ik op Marktplaats had gezet op te halen en er komt een grietje die wil poetsen bij ons op sollicitatiegesprek. Dat zou fijn zijn, dan hebben we nóg meer tijd voor elkaar en leuke dingen.
Bloes, voor de leuke en mindere leuke dingen

*zet pompoenbrood op tafel met zelfgemaakte eiersalade, kaas en heel veel blikjes cola en flessen water*

Bleegh, ik drink nooit meer zoete drankjes...nadorst!
Grijns Darly het was dus leuk?

Bloes dat is inderdaad niet leuk. Stomme aso.

Heb je al enig idee wanneer het hoger beroep dient?

Andere dingen klinken wel heel goed. En een poets kan ik iedereen aanraden
Klinkt lekker Dar, jammie!!

Poets begint volgende week, joehoe! Ik zal mijn vieb maar goed verstoppen dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven