Tips voor Barcelona?

24-03-2010 09:40 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, heeft iemand leuke insider tips voor Barcelona? Ik ga in mei een lang weekend (vrij-ma). Hoteltips ook welkom, budget is zo'n ¤ 80 per kamer per nacht.
Leuk topic dit! Ik ga volgende maand ook naar Barcelona en heb al wat leuke tips/ to do´s opgeschreven.

Ook ik zoek nog een leuk hotel. Het liefst met een zwembad en in de buurt van het strand bij Port Olympic. Heeft er iemand misschien ook voor mij nog wat goede tips?! (prijs max. 90 euro per nacht)
Mijn ouders zijn een tijd geleden naar Barcelona geweest.

Of het al genoemd is weet ik niet, maar ik zou vooral - als het donker is - naar Font màgica de Montjuïc (in het Spaans: Fuente mágica de Montjuic) gaan. Zie ook

http://www.youtube.com/watch?v=UWDhVf_Izlg

Bezoek ook de Sagrada Família, de ontzettend grote en mooie basiliek.
hans66 wijzigde dit bericht op 21-05-2010 17:45
Reden: Vergissing: Sagrada Família is een basiliek, geen cathedraal.
% gewijzigd
World of Warcraft: Legion
Leuk en hip om cocktails etc. te drinken; Danzatoria, Tibidabo. Groot binnen en mooie tuin buiten.

Niet gaan naar: Baja Beach club. Dat is gewoon een ordinaire tent met o.a. simpel Hollands publiek dat ineens gaaf wil lopen doen in Barcelona.

Op de calle Aribau zitten ook hippe cocktail barretjes.
Laatste keer dat ik in Barcelona was (3 jaar geleden alweer) was Rita Blue leuk voor cocktails. Ligt ook lekker centraal.
Ik ben groot fan van Hotel B, niet midden in het centrum, wel: een zwembad op het dak, drie metro lijnen op 2 min lopen en De Montjuïc voor je neus.

Een eettip: Thai Gardens

Uitgaanstip: Razzmatazz

En gezonde sapjes: bij een juicebar aan Plaça de Vicenç Martorell (2 min van de Ramblas)
Er is echt heel veel te zien in Barcelona! Barcelona is een prijzige stad omdat het zo toeristisch is. Toch kan je met een beetje creativiteit de kosten wel in de hand houden.

Ga voor het eten en uitgaan weg uit het toeristen gebied ( de ramblas en omgeving). Dat scheelt al een hoop.
Up!

TO, jij zal inmiddels ook wel terug zijn, heb je zelf nog tips?!

Ik zal dit topic de komende dagen even gaan doorspitten en aantekeningen maken, ben nu eerst nog op zoek in een camping in één van de kleine kustplaatsjes bij Barcelona.
Zoek op maps.google de plaats waar je dichtbij wil zitten bv Ramblas. klik dan op het rondje in de kaart en daarna op "in de buurt zoeken"

Dan tik je hotel in en en voila, links krijg je alle hotels in de buurt.

Met sterren, afstand van je ingegeven plaats/straat en meestal het telefoonnummer en een link. Kan je gewoon bellen om te informeren en af te dingen, spreken meestal wel Engels.
Dan maar gewoon helemaal kopieren en in je browser plakken :

http://maps.google.nl/map ... 5+Barcelona,+Espa%C3%B1a+(Port+Olimpic+De+Barcelona)&geocode=CdiojBrHO3WmFcyJdwIdkZMhACGJDM9U2s_grw&q=hotel&f=l&dq=port+olympic&sll=41.393496,2.203265&sspn=0.014423,0.010597&ie=UTF8&hq=hotel&hnear=&z=14

Ik krijg de link niet goed!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-10-2014 19:28
Reden: Spam
% gewijzigd
4 jaar oud topic, ik denk dat TO ondertussen wel terug is en jouw spamlink niet nodig heeft.
Zeg maar Spijker.
Ik denk dat ze al lang geweest is.

Hoe komen die oude topics toch naar boven???
www.spottedbylocals.com > Barcelona
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven