Eddo, wie kent het?

20-05-2010 10:33 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst kwam mijn vriend van de markt thuis met bruine knolletjes.

Zij heten Eddo's. Volgens Internet hebben ze nog vele andere namen. Wie kent het, en vooral: wie heeft een recept?
http://greatbigvegchallen ... 07/06/e-is-for-eddoe.html
een beetje aardappelachtig dus.
Bedankt voor de link. Leuke omschrijving trouwens, mounds of elephant dung. Kijken of er ook recepten opstaan. Ik heb al op internet gekeken, en ik kan eigenlijk alleen soeprecepten vinden.
ze hebben hem in de oven gedaan met wat zout en als een soort van aardappel / gepofte aardappel gegeten.

waarom had je vriend ze meegenomen?
Er stond iemand mee op de markt. Hij was gewoon nieuwsgierig, net zo als veel mensen trouwens. Ik woon in het centrum van Amsterdam en daar is men wel in voor een experimentje.
quote:anglofieltje schreef op 20 mei 2010 @ 11:15:

Er stond iemand mee op de markt. Hij was gewoon nieuwsgierig, net zo als veel mensen trouwens. Ik woon in het centrum van Amsterdam en daar is men wel in voor een experimentje.Nee hier in 'de provincie' zijn we dat natuurlijk niet. :s Iets met boeren en niet kennen dus niet eten was het toch?.
Sorry, was niet de bedoeling om wat negatiefs over mensen uit de provincie te zeggen. Recepten uit de provincie zijn ook zeer welkom.
Ik heb er gisteren een soepje van gemaakt. Was lekker. Het is wel grappig spul, het wordt heel romig, als je het kookt en dan pureert. Je krijgt dus een gebonden soepje, zonder dat je het bindt. Het smaakte een beetje naar aspergesoep.
Ik heb ze ook op de markt zien liggen! Liep al met zo'n zware tas te sjouwen, dat ik ze heb laten liggen - maar volgende keer ga ik ze wel proberen.
grappig dat je er soep van hebt gemaakt. Had je er verder nog wat door? bouillon ofzo? Of groentes?
Ik had er ui, knoflook en paprika's door. En een paddestoelbouillonblokje. Er staan veel soepgerechten met Eddo op internet. Waarschijnlijk omdat het zo goed bindt.
Halo,

Het forum is al een tijdje niet meer actief maar wilde toch nog even reageren! Dit weekeind voor het eerst Eddo's gemaakt, op de markt heb ik ter plekke aan mensen gevraagd wat zei met dit product maken en of ze een lekker recept voor mij hadden. Daar is het volgende recept uit gekomen die erg goed gelukt is!

1 kilo eddo, 10 a 15 cm cassave(net hoeveel je wil maken), 1,5 bak banaan (allemaal in een mooie brunoise gesneden), 3cm fijngehakte gember, 1 fijn gehakte rode chilipeper. Allemaal aanfruiten in de pan, daarna krachtige boullion er op (ik heb runder gebruikt) en alles zachtjes door laten trekken. Het wordt lekker romig, licht pittig en vol van smaak.

Lekker met een stokbroodje en een frisse salade met bijvoorbeeld venkel, gekarameliseerde bietjes en koriander! of iets wat je zelf lekker vind natuurlijk;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven