Kasteel

26-04-2010 23:08 3050 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jonkvrouwen, verzamelt u! Hier is een gloednieuw Kasteel.

In de kasten hangen de jurken, fris gestoomd voor een nieuw seizoen, al klaar:

.
Uh was je schoonzus er ook zaterdag?

Tjee wat een opmerking zeg.

Wat een kleine mannetjes geluk zo op deze mooie tweede pinksterdag.

En jom is inderdaad knuffelig. Zo lief

Mims hadden de meiden de trilende mondhoek ook in de gaten?

Hier een kotsende kat (blegh) en een vaag telefoontje van de zwitserse bank. Gaat u even zitten ik heb belamgrijk nieuws voor u ik met slaaphoofd eh ok. Oh nee blijft u toch maar staan ik heb me vergist en er werd neergelegd. Ernstig het gevoel dat er een grpa met me is uitgehaald.

Nou ja koffie en zon, dat is fijn
Wat een fijne berichten hier allemaal! En Tila, fijn dat je verjaardag zo gezellig was.

Hier een lekker weekend met werkspullen op schoot in de zon achter de rug. Werk is nog niet klaar trouwens, dus dat wordt nog werken in het vliegtuig. Wel enorm verbrand. Vreemd, ik ben nog nooit in mijn leeheeheeven verbrand en nu dus rode en pijnlijke schouders en armen, bah.

Net gecheckt op de site van KLM: geen aswolk, dus ik vertrek zo dadelijk naar the city that never sleeps. Ik ben er woensdag weer!
.
Goede reis Marie. Sterkte met werk.

En hoppelijk blijft de aswolk nog even weg zodat je ook weer veilig terugkomt.
~~~If I can ... make it there, I'll make it anywhere~~~

gister zeiden ze dat de vulkaan weer koest was, dus M'anas is gewoon op tijd weer tereug.

Schoonzus van mijn broer. Misschien waren ze alweer weg toen jij kwam, ze kunnen natuurlijk nooit lang ergens zijn, want hun hond is dan alleen thuis.

Klinkt als grap. Maar mochten ze nog een keer bellen: de meeste banken doen dergelijke mededelingen ook per post. Dus geen rekeningnummers geven,maar ze eerst even alles op papier laten bevestigen.

Even een paar boodschapjes doen en dan de tuin weer in!
Mm zon een beetje weg aan het gaan hier, maar in de tuin nog best te doen.

Ik zit in een halve zandbak want buurman is bezig met nieuwe schuur/schutting. En nu gaat ie een stuk van mijn terras soortrekken, wordt niet zo heel groot, maar krijg extra ruimte voor een leuk bistrosetje . Kijk zo is het leuk om verder aan de tuin te werken.
Goeiemorgen!

Terug in het gareel terwijl de huid kraakt van zonne-energie, valt zwaar hier.. Ik heb d'r geen zin in.

En ik ben vast de enige niet

Wie wil/blieft/heeft er nood aan koffie?
Onwijze koffienood.

Werd om kwart voor 6 wakker door buurkat die poging deed via kattenluikje binnen te komen en dat lukte niet want kat had geen magneet om. En ik lag net zo lekker te dromen.

Zo naar voormalige lilwoonstad voor vergaderdagje.

Gareel dus. Zucht
**geeft grote thermoskan koffie mee voor onderweg**
Lekker thanks.

Ik schijn eerste klas te mogen reizen mwt mijn salaris (vanaf bepaalde schaal), maar dat voel voor die 40 minuten zo decadent, dat ik dat maar niet doe.
Ik mocht vanmorgen uitslapen (want ik werk dinsdags niet, al had ik mijn dag vandaag volgepland met allerlei Nuttige Zaken), maar werd wakker van het geklets van Mop en Brananas beneden, die zich klaarmaakten voor een werk-/schooldag. En opeens kreeg ik een brainwave (heel zeldzaam); Mops is vandaag vrij wegens studiedag van de leerkrachten!!! Pfff, dat was net op tijd, ietsje later en mijn kanjers hadden op een verlaten schoolplein gestaan... en dat had ik Heel Lang moeten horen

Nou ja, nu snel planning omgooien, net Barbiefilm met Mops gekeken en nu eens denken wat we verder nog gaan doen...

In ieder geval koffie drinken; goed plan!

Fijne dag allemaal!
Wat wilde ik nou toch typen?
Mims,

Dit is zo typisch jij
hahahaha!

**gooit Mims en Mops de zon in!**
Bulder, dat is een goeie Mims! Je hebt gewoon nog een lekkere weekenddag erbij (en wat je ingepland hebt, komt later wel.... sprak zij zonnig ).

Ik wil ook de zon weer in maar heb veel te veel te doen, hoewel ook veel leeswerk... Misschien kan ik even kijken of ik me buiten goed genoeg kan concentreren. Kan me niet veroorloven om tijd te verlummelen (wahhh wat DOE ik hier??) want dit weekend geen seconde tijd voor werken gelukkig en maandag vast brak en bovendien start dan 4daagse van Zoon dus ook 's avonds in touw, en dan dinsdag een Hele Belangrijke werkklus (voor mij).

Dus. Kortom. ~Slingert het Gareel nog eens aan en schenkt de zoveelste koffie in~
Avondvierdaagse is toch pas vanaf 7 juni? Of lopen jullie uit de pas

**schakelt gareel uit en serveert een lekkere lunch**

Hier ook aan het werk. Even paniek vanwege volledig wegvallen van contact met buitenwereld (geen radio, tv, telefoon of internet! Aaaargh!) maar ook dat kwam goed.
Buenos diaz, senoritas!!

We zijn er weer en ook in het Gareel, al ben ik begonnen met een afspraak voor koffie in het zonnetje met een oud-schoovriendinnetje die toevallig bij een bijna-klant werkt. Was erg leuk om haar weer te zien! Ze bleek ook nog eens al een decennium gelukkig met een ander vriendinnetje van toen en hoogzwanger van de tweede, terwijl de eerste (van anderhalf) uitermate zonnig met haar grote bruine ogen naar iedere voorbijganger (en mij ) zat te lachen. Leuk dus, nu weer aan de slag.

Maar moet even snel vertellen hoe leuk het was! Het was overdag en in de zon lekker warm (25-28 graden), we hadden een geweldige B&B, op 10 minuten lopen van de Sagrada Familia hebben vele kilometers gelopen om de stad te bewonderen. Heel charmant met wandelschoenen onder mijn Desigual-rok Daar barst het van de D-winkels en er is maar één t-shirt aan mijn vingers blijven hangen dus ik ben trots op mij. Heb wel veel gepast maar ben overal te vet voor dus heb besloten nog even door te Sonja Bakkeren tot ik weer in leuke kleren pas.

Dat SB-en is me niet gelukt aldaar want tjemig wat is dat lekker zeg: tapas of paella met een wijntje, snoet in de zon, mensen kijken, beetje kleppen, rondkijken. Heerlijk!!

Ik had vrijdag en zaterdag ontzettende koppijn, dat was minder leuk. Zo'n koppijn die niet weg te jagen blijkt met paracetamol én ibu. Boy oh boy, dat was heel irritant. Toen heeft MM me zaterdag een masagesalon ingestuurd om mijn hoofd en nek te laten masseren. Dat is toch echte liefde, mensen!?

Op zondag zaten we op een heel spaans pleintje in de zon, Placa del Sol heette het ook nog, volgens de reisgids heerlijk tussen de plaatselijke bevolking. En ik maakte foto's van dat pleintje, met daarop oa een groepje Plaatselijke Bevolking. Maar één van de (dronken) espagnolas werd razend op mij en begon te schreeuwen en maakte gebaren naar MM dat ze hem dood wilde schieten. Hmm, gezellige plaatselijke bevolking. Ze ging in het spaans enorm tegen ons te keer en gooide de zonnebril van MM over straat, het schuim stond in haar mondhoeken en een vriendelijke spaanse mevrouw achter ons probeerde haar te kalmeren. Het personeel van het café deed niets. Uiteindelijk werd ze zo boos dat ze op mijn camera begon te slaan en MM verloor zijn geduld en begon tegen haar (in het nederlands haha) te schreeuwen. Ik wist niet wat ik meemaakte, hij is nooit zo boos, zeker niet tegen andere mensen. Toen kwam er nog een dronken sloerie bij en ik kon nog net mijn camera en tas pakken voordat ze de glazen op de grond gooiden en de tafel en stoelen omsmeten. *slik* En nog steeds deed het personeel van het café niets! Echt belachelijk.... We moesten wel betalen van hen, anders zouden ze de politie bellen. MM heeft snel betaald (want wie zit er te wachten op de Guardia, die ons niet verstaat en w.s toch niets doet?) en we zijn met trillende benen weggelopen. Nog nooit zoiets mafs meegemaakt, echt niet.

Verder was het gelukkig dus helemaal gaaf. Zonnetje, de zee, nog een terrasje, wijntje, tapas, tralala, Gaudi, mooie wijk/gebouwen, prachtig park, wijntje, brood met chorizo, zon, terrasje... ZALIG dus.

Op de vlucht naar huis zaten we volgens mij achter een bekende nederlander al denkt MM dat hij het niet was. En nu zijn we weer thuis en moeten we allebei weer flink aan het werk maar ook nog 1000 foto's uitzoeken en uitpakken en wassen enzo.

Straks ga ik eerst de Bloesjes fijnknijpen want die heb ik gemist en dan ga ik Oudste een voorstel doen. MM en ik hebben nl besloten dat ze aan het einde van groep 8 als afsluiting van haar basisschoolperiode met mij een kort reisje mag maken. Bijv Barcelona (ja, kies dat, Oudste! ik wil je niet beinvloeden hoor maar kies Barcelona ), niet te ver weg maar gezellig één op één met mijn dochter op pad lijkt mij heerlijk! En over 2 jaar met Jongste, dat lijkt me ook erg leuk. Ik ben benieuwd wat ze kiest. En ga vast sparen haha.

* zet tapas op tafel en zet daar wat laptops bij zodat er ook gewerkt kan worden *
**hapt een tapa**

Wat bizar, Bloes. Wat een ontzettend bizar verhaal... bozemensen, die jouw spullen omgooien en dan moet jij het betalen? Terwijl het personeel niets doet? Nog eng ook. wat stom.

Maar wat fijn dat het zo fijn was! Wat heerlijk!

Ik snap het uitje met Oudste volledig. Wil ik ook met MK als ze wat groter is. En ik wil ook naar barcelona.

muziekje
Die fonteinen hebben we ook gezien, was mooi!! Met muziek, niet met Freddy dit keer, mooi mooi.

Daarvoor hebben we een cervezeria opgezocht om te eten en te wachten tot het donker was (want lichtshow) en onderwerg zagen we een grote zeemeeuw die en duif had gevangen en um levend op probeerde te eten. Gatver en oh zielig! Ik wist niet dat die krengen duiven aten?
Dit had ik steeds in mijn hoofd: Sagrada Familia MM kende het niet. Iedereen kent dit toch???
Zeemeeuwen eten toch alleen friet en kibbeling?

Ik hou zo van barcelona. Ik vind het zo ongelooflijk mooi
Ik ken het ook niet,maar ben niet zo'n app fan.Durf te wedden dat Lief het wel kent
*zwaait de Kasteeldames uit die op reis gaan, omhelst de Kasteeldames die weer terug zijn en geeft die ene Kasteeldame die dacht dat ze op reis moest terwijl ze gewoon thuis kon blijven een zoen*

Ik ben mijn kledingkast aan het opruimen. Dit had ik een paar maanden geleden ook al gedaan maar omdat ik halverwege geen zin meer had heb ik toen alles maar weer terug gemieterd. Vandaag maak ik het af. De eerste keer had ik 3 vuilniszakken kleding om weg te gooien, vandaag 1 dus het ruimt lekker op zo :-)

Wat een vervelende ervaring Bloes! Ik heb dit nog nooit gehoord maar ik weet wel van toen ik 2 maanden in Rome zat, dat je straatmuzikanten had die jou en je tafeltje verbouwden als je ze geen geld wilde geven. Waarschijnlijk waren deze locals bekend bij de restauranthouder, vandaar dat ie niet hielp. Bah hee! Blij dat de rest van de reis wel leuk was!
Hee!

Wie dacht dat ze op reis moest maar kon gewoon thuis blijven??

En ik snap die café-eigenaar niet want als locals de toeristen wegjagen, zit je uiteindelijk zonder omzet. Die locals zopen bier uit een blikje dus daar zullen ze niet rijk van zijn geworden. Er stonden trouwens veel mensen op toen die twee het terras begonnen te verbouwen, ik weet niet wie er ook zo braaf was om te betalen.

Kledingkast uitmesten is fijn he!? Weer ruimte voor nieuws, je ontdekt nog eens wat (dat je vergeten was) en komt dingen tegen waar je anderen blij mee maakt. Ik heb trouwens nog een heel kek suede rokje voor Lil (maatje minimini) gevonden, die moet ik zondag niet vergeten!!
Bloes Welkom terug.

En wat een eng verhaal zeg, bah. Maar verder klinkt het erg goed allemaal.

En volgens mij eten meeuwen alles (bah)

Ik ken het youtubje ook niet, maar wel mooi!

Darly wat een cryptische zin.

Lekker opruimen. Maakt hoofd ook leeg he?

Ik heb 6 vuilniszakken buiten gezet en heb dus nu ineens echt een opgeruimde tuin Begint er zo mooi uit te zien.

En oh ja ik krijg volgende week weer mijn geheime loge

Weer druk dagje voor de boeg. Aan de slag dus.

*zet koffie neer*
O! Een suede rokje voor mijn verjaardag, wat leuk! Nou heb je het verklapt ! (Dochter vindt het zo leuk dat jullie komen Bloes, die heeft gewoon haar 4e verjaardagsfeestje ).

Hoe gaat het met werk Suup, nog steeds zo leuk (en veeleisend)? Is het mogelijk daar te blijven denk je, of denk je nog even niet zo ver vooruit?
ja werk nog steeds erg leuk. Al gooit directe collega wel een hoop over de schutting. Maar he ik zit er tijdelijk dus kan me er niet zo druk over maken.

In ieder geval een deel blijft langer en of daar een fulltime pakket van gemaakt kan worden en hoe lang das even afwachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven