Dekbedovertrek in wasdroger
dinsdag 25 mei 2010 om 10:59
Hallo!
Een vreemde vraag misschien.... maar als ik een dekbedovertrek in de wasdroger doe (een lits-jumeaux) dan zit die na een paar minuten al helemaal in elkaar en blijft 't als een bolletje ronddraaien. Als ik 't er dan uithaal is het binnenste nog nat en helemaal verkreukeld.
Iemand enig idee wat ik daar aan kan doen?
Thanks!
Een vreemde vraag misschien.... maar als ik een dekbedovertrek in de wasdroger doe (een lits-jumeaux) dan zit die na een paar minuten al helemaal in elkaar en blijft 't als een bolletje ronddraaien. Als ik 't er dan uithaal is het binnenste nog nat en helemaal verkreukeld.
Iemand enig idee wat ik daar aan kan doen?
Thanks!
dinsdag 25 mei 2010 om 11:03
Het verschilt per droger of dit gebeurt, heeft iets met de draairichting te maken. Zo stop ik de boel er binnenstebuiten in en komt het er op de goede kant weer uit. VErder trek ik om de 10 minuten ofzo de droger open en haal m wer ruit elkaar (de dekbedhoes dan he!).
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
dinsdag 25 mei 2010 om 11:05
Als ik er meer was (anders dan onderlaken en slopen) bij doe heb ik zo ongeveer een schaar nodig om de boel weer los te krijgen!
En het maakt niet zo veel uit, want als er minder in de droger zit is hij ook sneller klaar, dus dat maakt energietechnisch niet zo heel veel uit.
En het maakt niet zo veel uit, want als er minder in de droger zit is hij ook sneller klaar, dus dat maakt energietechnisch niet zo heel veel uit.
dinsdag 25 mei 2010 om 11:05
quote:Fame schreef op 25 mei 2010 @ 11:03:
Het verschilt per droger of dit gebeurt, heeft iets met de draairichting te maken. Zo stop ik de boel er binnenstebuiten in en komt het er op de goede kant weer uit. VErder trek ik om de 10 minuten ofzo de droger open en haal m wer ruit elkaar (de dekbedhoes dan he!).doe ik ook
Het verschilt per droger of dit gebeurt, heeft iets met de draairichting te maken. Zo stop ik de boel er binnenstebuiten in en komt het er op de goede kant weer uit. VErder trek ik om de 10 minuten ofzo de droger open en haal m wer ruit elkaar (de dekbedhoes dan he!).doe ik ook
dinsdag 25 mei 2010 om 11:09
quote:Ikbenelfje schreef op 25 mei 2010 @ 11:07:
Over wasrek hangen. Het zonnetje schijnt, dus dan wordt het ook wel droog.
Ja, nu wel, hier wapperen ze mooi aan de waslijn, lekke rfris ook, maar in de wintertijd heb ik geen ruimte om d eboel uit te hangen.
(Lekker zo'n andijvietopic als werkontwijkend gedrag!)
Ja, nu wel, hier wapperen ze mooi aan de waslijn, lekke rfris ook, maar in de wintertijd heb ik geen ruimte om d eboel uit te hangen.
(Lekker zo'n andijvietopic als werkontwijkend gedrag!)
dinsdag 25 mei 2010 om 11:23
quote:LovelyRebel schreef op 25 mei 2010 @ 11:03:
Meer was er bij in doen. Laat je werkelijk een droger draaien voor 1 dekbedovertrek?Nou nee, de kussenslopen (en soms de onderlakens) zitten er ook wel bij in, maar ook dit draait zich helemaal in elkaar vast.quote:
Ikbenelfje schreef op 25 mei 2010 @ 11:07:
Uiteraard hang ik in de zomer buiten alles op.
quote:Spijker schreef op 25 mei 2010 @ 11:07:
ik vouw t op en stop t dan in de droger, werkt prima.Bedankt voor de tip! Ik zal dat es proberen. Hopelijk helpt 't...
Meer was er bij in doen. Laat je werkelijk een droger draaien voor 1 dekbedovertrek?Nou nee, de kussenslopen (en soms de onderlakens) zitten er ook wel bij in, maar ook dit draait zich helemaal in elkaar vast.quote:
Ikbenelfje schreef op 25 mei 2010 @ 11:07:
Uiteraard hang ik in de zomer buiten alles op.
quote:Spijker schreef op 25 mei 2010 @ 11:07:
ik vouw t op en stop t dan in de droger, werkt prima.Bedankt voor de tip! Ik zal dat es proberen. Hopelijk helpt 't...
dinsdag 25 mei 2010 om 11:51
quote:Boefje1980 schreef op 25 mei 2010 @ 11:36:
Ik doe altijd een elastiek om het uiteinde van mijn dekbedovertrek.... zowel in de wasmachine als in de droger.
[afbeelding]Dat is in ieder geval beter dan spelden, want dan krijg je roestvlekken.
Ik doe altijd een elastiek om het uiteinde van mijn dekbedovertrek.... zowel in de wasmachine als in de droger.
[afbeelding]Dat is in ieder geval beter dan spelden, want dan krijg je roestvlekken.
dinsdag 25 mei 2010 om 19:42
mijn droger doet dat gelukkig niet. mijn eigen wasmachine ook niet; de wasmachine in mijn tijdelijke flatje wel. verschrikkelijk was dat zeg. maar daar kwam mijn was ook veel natter uit. uit mijn eigen wasmachine komt toch alles wel redelijk droog uit. nachtje op het rek en het is droog. misschien dat dat er mee te maken kan hebben, hoe vochtig je was de droger in gaat???