Laptop-bovenbeen

25-05-2010 14:45 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zet het hier neer op digi, maar het zou net zo goed op de lijf-pijler hebben kunnen staan.

Vandaag een vrije dag, lekker thuis aan het rommelen, en tussendoor forummen beloofde ik mezelf al vantevoren, maar in de praktijk komt het eigenlijk neer op lekker forummen, en af en toe ook nog even wat rommelen in huis, bakkie koffie, boterhammetje, wasje draaien, drogen en vouwen, etc.

En nu voel ik het weer. Die warme plek op mijn bovenbeen. Eerst behaaglijk, dan warmer, heet totdat het op een gegeven moment gaat irriteren.

Het is ook zichtbaar. Op de plek waar de laptop op mijn bovenbeen rust en warm wordt, heb ik een verkleurde plek die ook zichtbaar is wanneer ik niet met de laptop op schoot zit, en mijn been niet warm is.

Ben ik gaar op die plek? Ik neem me voor om voortaan alleen nog maar aan tafel te forummen.

En hoe moet dat nou als ik straks in bikini naar buiten wil?

Dan ziet iedereen die plek!

Zou iedereen weten waardoor dat komt?

Forumverslaving?

Misschien heeft het ook wel een functie.

Herkenbaarheid.

Dat je als forummers elkaar aan die donkere plek op het linkerbovenbeen kan herkennen.

Een forummeet als rokjesdag, met een andere insteek, zou dat wat zijn?

Serieus, zou die plek nog wegtrekken? Het is geen gezicht.
Mijn bovenbenen worden wel eens rood ja, door de hitte van de laptop en dat voelt niet prettig en is vast ook niet erg gezond...

Maar die plek trekt wel altijd weg hoor!

Kun je niet zo'n speciaal laptopkussen aanschaffen? Is een kussen met een harde plastic bovenlaag, waar je je laptop op zet. Dus geen 'verbrande' benen meer en het is geloof ik ook beter voor de laptop, want op je bovenbenen kan deze de warmte/hitte minder goed kwijt.

Wel vreemd dat die plek bij jou blijvend is...

Ook als je nu een week de laptop niet op schoot neemt, is die plek er dan nog een week nog steeds??
ik leg er altijd een krant of zo onder, want ik vind het veel te heet worden inderdaad.

maar liever nog gebruik ik de laptop gewoon op tafel.
ik doe er altijd een kussen tussen, tussen been en laptop.
Ik heb deze, geen last meer van oververhitte bovenbenen

Brada van Ikea
Ik weet van het bestaan van die kussens af, maar dat lijkt me zo'n gedoe: gaan zitten, kussen op schoot, daar dan weer die laptop op, en daarbovenop vaak nog een kat...

Mijn huid is sowieso al gevoeliger dan bij de meeste andere mensen.

Als ik een schoudertas om heb, zit ik bovenop mijn schouders en langs mijn rug in no time onder de rode sporen. Het zijn geen striemen en het komt niet door grote druk, maar ik 'teken' heel snel, en het duurt lang voordat het weer weg is.

Als iemand mij maar even stevig beetpakt, lijkt het algauw alsof ik lichamelijk mishandeld ben. Ik voel daar trouwens niks van hoor, ik word er meestal door anderen op gewezen.
Ja, het klinkt gek, maar een laptop is eigenlijk helemaal niet bedoeld voor op schoot. Tegenwoordig zetten de fabrikanten dat dus ook in de handleiding. De meeste laptops hebben nl aan de onderkant de ventilatie en als je hem op schoot zet, dan sluit je de ventilatie af waardoor hij zo heet word. Dat is uiteraard niet zo goed voor de processor die er in zit.
Het klinkt een beetje alsof je door het steeds licht verbranden (zeg maar zonverbranden) je huid een beetje aan het verkleuren is ofzo. Ik heb ook wel 'ns een vlek zitten (mijn laptop wordt ook wel heel heet door dattie een beetje stuk is(A)), maar meestal is dat binnen een dag of 2 weer weg..
rsi in je been knap hoor!
[quote]Perel schreef op 25 mei 2010 @ 14:54:

Ik weet van het bestaan van die kussens af, maar dat lijkt me zo'n gedoe: gaan zitten, kussen op schoot, daar dan weer die laptop op, en daarbovenop vaak nog een kat...quote]

Ben bang dat het toch kiezen of delen wordt...

Ik heb zelf ook dat Ikea-ding en eerlijk gezegd gebruik ik 'm lang niet altijd, maar als ik echt lang met de laptop op schoot zit is het wel verstandig! Want dat vertellen mijn benen mij wel

En anders dan toch maar aan de keuken/tuintafel gaan zitten?
quote:Boarn schreef op 25 mei 2010 @ 14:55:

Ja, het klinkt gek, maar een laptop is eigenlijk helemaal niet bedoeld voor op schoot. Tegenwoordig zetten de fabrikanten dat dus ook in de handleiding. De meeste laptops hebben nl aan de onderkant de ventilatie en als je hem op schoot zet, dan sluit je de ventilatie af waardoor hij zo heet word. Dat is uiteraard niet zo goed voor de processor die er in zit.

Dat zou dan eigenlijk betekenen dat je hem nergens op kunt zetten.

Een tafel dekt dat dan toch ook af..
Poelepoelepoelepoes!
Laptop op schoot of kussen is niet goed voor je lijf, maar ook niet voor je laptop. Ik heb er geen aandelen in, maar een Logitech laptopkussen a 69,- (zie foto) zorgt er voor dat "het ding" zijn warmte kwijt kan...

ook voor onder de 10,- kun je terecht (volgens mij is dit van Leen Bakker)

Viva la vida
Mij zus heeft een ontbijttray, zoiets als dit. Ik vond het ideaal.

http://www.comfycosy.nl/article9054258.jpg
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 25 mei 2010 @ 15:07:

Mij zus heeft een ontbijttray, zoiets als dit. Ik vond het ideaal.

http://www.comfycosy.nl/article9054258.jpgJa, dat is ongeveer het zelfde, ziet er alleen wat minder hightech uit
Viva la vida
Maar deze zet je niet op schoot maar je benen er onder door.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:ndh86 schreef op 25 mei 2010 @ 15:01:

Laptop op schoot of kussen is niet goed voor je lijf, maar ook niet voor je laptop. Ik heb er geen aandelen in, maar een Logitech laptopkussen a 69,- (zie foto) zorgt er voor dat "het ding" zijn warmte kwijt kan...

[afbeelding]

ook voor onder de 10,- kun je terecht (volgens mij is dit van Leen Bakker)

[afbeelding]Ik heb die onderste (nou ja, ongeveer dan) en als ik mijn laptop wegleg leg ik em weg met kussen en al en als ik em weer pak, pak ik em dus met kussen en al. Net zoveel werk als alleen de laptop pakken dus.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Gewoon op je buik liggen terwijl je op je laptop internet. Op je ligbed in de tuin bijv.
Ik zit altijd in het het hoekje van de bank, de laptop staat op de armleuning van de bank. Gaat perfect.

Nu heb ik wel een behoorlijk brede armleuning, dat scheelt.

Maar die kussens lijken me ook een goede oplossing.
quote:heartwork schreef op 25 mei 2010 @ 15:00:

[...]

Dat zou dan eigenlijk betekenen dat je hem nergens op kunt zetten.

Een tafel dekt dat dan toch ook af..Nee, want er zitten hele kleine pootjes onder. Zet hem maar eens op tafel, dan zul je zien dat er ruimte onder zit van 1 a 2 cm. Dat is om hem te koelen. Als je hem op je schoot zet, dan sluit je met je broek nl wel de ventilatie af.
Die van Leen Bakker voor dat tientje is natuurlijk te proberen.

Ik heb een Leen hier in de buurt, ik fiets daar binnenkort even langs.
Nou dat is ook dom dat jij dit nu zo schrijft. Ik kwam gisteren tot dezelfde schokkende conclusie dat ik een hele rare verkleurde plek op mijn bovenbeen heb door mijn laptop. Ik hoop echt dat het weer wegtrekt want het ziet er naar uit, ik kijk het een weekje aan en anders ga ik naar de huisarts. het ziet er uit als een pigment vlek, helemaal verkleurd. Baal als een stekker
quote:dangeensuus schreef op 25 mei 2010 @ 15:31:

Nou dat is ook dom dat jij dit nu zo schrijft. Ik kwam gisteren tot dezelfde schokkende conclusie dat ik een hele rare verkleurde plek op mijn bovenbeen heb door mijn laptop. Ik hoop echt dat het weer wegtrekt want het ziet er naar uit, ik kijk het een weekje aan en anders ga ik naar de huisarts. het ziet er uit als een pigment vlek, helemaal verkleurd. Baal als een stekkerDan mag er wel een algemene waarschuwing op het forum worden geplaatst! Lopen we straks allemaal met 'verkleurde' bovenbenen rond!
quote:Simooon schreef op 25 mei 2010 @ 15:35:

[...]

Dan mag er wel een algemene waarschuwing op het forum worden geplaatst! Lopen we straks allemaal met 'verkleurde' bovenbenen rond!

Als ik zoiets thuis gezegd zou hebben, roept mijn vriend gegarandeerd RTFM

Een echtwaar-heuswaar gebruikte term in de ICT: Read The Fucking Manual

Staat ergens in de gebruiksaanwijzing dat je een laptop (vertaling schootcomputer) niet op je schoot mag zetten... (heb net een nieuwe en daar stond het in, tesamen met een RSI waarschuwing enzo.
Viva la vida
Haha, ndh86, gelijk heeft je vriend ook hoor.

Ik weet ook dondersgoed dat het ding niet rechtstreeks op schoot geplaatst hoeft te worden en voor de mensen die het niet weten geven de bovenbenen geloof ik na een tijdje ook wel aan dat het te warm wordt.

Was een grapje.

Al ben ik wel heel benieuwd wat een huisarts eigenlijk te zeggen heeft bij Perel en DGS, mochten zij naar de HA gaan. Zal het echt permanent zijn, die vlekken?
quote:Boarn schreef op 25 mei 2010 @ 15:23:

[...]

Nee, want er zitten hele kleine pootjes onder. Zet hem maar eens op tafel, dan zul je zien dat er ruimte onder zit van 1 a 2 cm. Dat is om hem te koelen. Als je hem op je schoot zet, dan sluit je met je broek nl wel de ventilatie af.

Standaard zijn ze eerder een mm of 2.

Maar je kunt wel extra pootjes kopen, om beter te koelen (werkt niet op je been uiteraard)

We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven