Laptop-bovenbeen
dinsdag 25 mei 2010 om 14:45
Ik zet het hier neer op digi, maar het zou net zo goed op de lijf-pijler hebben kunnen staan.
Vandaag een vrije dag, lekker thuis aan het rommelen, en tussendoor forummen beloofde ik mezelf al vantevoren, maar in de praktijk komt het eigenlijk neer op lekker forummen, en af en toe ook nog even wat rommelen in huis, bakkie koffie, boterhammetje, wasje draaien, drogen en vouwen, etc.
En nu voel ik het weer. Die warme plek op mijn bovenbeen. Eerst behaaglijk, dan warmer, heet totdat het op een gegeven moment gaat irriteren.
Het is ook zichtbaar. Op de plek waar de laptop op mijn bovenbeen rust en warm wordt, heb ik een verkleurde plek die ook zichtbaar is wanneer ik niet met de laptop op schoot zit, en mijn been niet warm is.
Ben ik gaar op die plek? Ik neem me voor om voortaan alleen nog maar aan tafel te forummen.
En hoe moet dat nou als ik straks in bikini naar buiten wil?
Dan ziet iedereen die plek!
Zou iedereen weten waardoor dat komt?
Forumverslaving?
Misschien heeft het ook wel een functie.
Herkenbaarheid.
Dat je als forummers elkaar aan die donkere plek op het linkerbovenbeen kan herkennen.
Een forummeet als rokjesdag, met een andere insteek, zou dat wat zijn?
Serieus, zou die plek nog wegtrekken? Het is geen gezicht.
Vandaag een vrije dag, lekker thuis aan het rommelen, en tussendoor forummen beloofde ik mezelf al vantevoren, maar in de praktijk komt het eigenlijk neer op lekker forummen, en af en toe ook nog even wat rommelen in huis, bakkie koffie, boterhammetje, wasje draaien, drogen en vouwen, etc.
En nu voel ik het weer. Die warme plek op mijn bovenbeen. Eerst behaaglijk, dan warmer, heet totdat het op een gegeven moment gaat irriteren.
Het is ook zichtbaar. Op de plek waar de laptop op mijn bovenbeen rust en warm wordt, heb ik een verkleurde plek die ook zichtbaar is wanneer ik niet met de laptop op schoot zit, en mijn been niet warm is.
Ben ik gaar op die plek? Ik neem me voor om voortaan alleen nog maar aan tafel te forummen.
En hoe moet dat nou als ik straks in bikini naar buiten wil?
Dan ziet iedereen die plek!
Zou iedereen weten waardoor dat komt?
Forumverslaving?
Misschien heeft het ook wel een functie.
Herkenbaarheid.
Dat je als forummers elkaar aan die donkere plek op het linkerbovenbeen kan herkennen.
Een forummeet als rokjesdag, met een andere insteek, zou dat wat zijn?
Serieus, zou die plek nog wegtrekken? Het is geen gezicht.
dinsdag 25 mei 2010 om 16:05
dinsdag 25 mei 2010 om 16:57
quote:pure_vanity schreef op 25 mei 2010 @ 16:05:
Ik heb het kussen van de Ikea, werkt ideaal. Niet alleen omdat je laptop/been minder warm wordt, maar ook omdat het lekkerder zit.
Ik heb een verlicht toetsenbord, maar schoonvader heeft dat niet, dus die heeft er één met lampje, zodat hij de toetsen goed kan zien.
sfeerlampje is ook cosy....
Ik heb het kussen van de Ikea, werkt ideaal. Niet alleen omdat je laptop/been minder warm wordt, maar ook omdat het lekkerder zit.
Ik heb een verlicht toetsenbord, maar schoonvader heeft dat niet, dus die heeft er één met lampje, zodat hij de toetsen goed kan zien.
sfeerlampje is ook cosy....
Viva la vida
woensdag 26 mei 2010 om 13:18
Hier is het wel de hitte hoor, want de laptop heb ik op allebei mijn benen liggen en het is dan echt de warmte die ik voel, en dat wordt op een gegeven moment echt hitte.
Maar even een update:
ik zit hier met Alex op mijn schoot, en daar bovenop ligt de laptop.
Het is wel even wennen, want het werkt ineens een stuk hoger, en wat wel fijn is, is dat ik nu echt achterover in de bank kan zitten (leunen).
Verder ben ik erg beniewd wanneer de plek op mijn been zal zijn weggetrokken.
Maar even een update:
Het is wel even wennen, want het werkt ineens een stuk hoger, en wat wel fijn is, is dat ik nu echt achterover in de bank kan zitten (leunen).
Verder ben ik erg beniewd wanneer de plek op mijn been zal zijn weggetrokken.

maandag 31 mei 2010 om 14:47
quote:Perel schreef op 26 mei 2010 @ 13:18:
Hier is het wel de hitte hoor, want de laptop heb ik op allebei mijn benen liggen en het is dan echt de warmte die ik voel, en dat wordt op een gegeven moment echt hitte.
Maar even een update:
Verder ben ik erg beniewd wanneer de plek op mijn been zal zijn weggetrokken.Is "je plek" al een beetje bijgetrokken? En hoe gaat het nou met Alex? Ik zit nu steeds met mijn kleptop aan de huiskamertafel als ik wat aan het doen ben en wil ook wel eens onderuit op de bank......
Maar even een update:
Verder ben ik erg beniewd wanneer de plek op mijn been zal zijn weggetrokken.Is "je plek" al een beetje bijgetrokken? En hoe gaat het nou met Alex? Ik zit nu steeds met mijn kleptop aan de huiskamertafel als ik wat aan het doen ben en wil ook wel eens onderuit op de bank......
Viva la vida
vrijdag 4 juni 2010 om 10:14
Ikzelf vind het niet prettig om mijn laptop op mijn knieën te laten rusten. Dat gewiebel... Nee, ik zet mijn laptop op tafel (wat bijna altijd het geval is). Valt me wel op dat mijn laptop niet heet wordt. Een beetje warme wordt kennelijk via het toetsenbord afgevoerd. Ik heb een HP Pavilion dv7, een laptop bedoeld om ermee te gamen.
World of Warcraft: Legion
vrijdag 4 juni 2010 om 18:25
Leuk dat er nog aan mij, mijn been en Alex gedacht wordt zo af en toe!
Ik heb geen last meer van de hitte, en ik dacht vanochtend te zien dat de bruine plek iets minder intens is geworden.
De laptop (Acer Aspire 5536G, driekwart jaar oud) kan zo heet worden aan de onderkant, dit ondanks de halve centimeter ventilatieruimte tussen zijn onderkant en de bovenkant van Alex, dat je op laatstgenoemde een ei zou kunnen bakken. De laptop gaat dan spontaan uit, en je kan hem na een minuut of vijf dan weer opstarten.
Ik blijf het vreemd vinden, maar ik heb er in ieder geval geen lichamelijk nadelige gevolgen meer van.
Ik heb geen last meer van de hitte, en ik dacht vanochtend te zien dat de bruine plek iets minder intens is geworden.
De laptop (Acer Aspire 5536G, driekwart jaar oud) kan zo heet worden aan de onderkant, dit ondanks de halve centimeter ventilatieruimte tussen zijn onderkant en de bovenkant van Alex, dat je op laatstgenoemde een ei zou kunnen bakken. De laptop gaat dan spontaan uit, en je kan hem na een minuut of vijf dan weer opstarten.
Ik blijf het vreemd vinden, maar ik heb er in ieder geval geen lichamelijk nadelige gevolgen meer van.
zaterdag 5 juni 2010 om 06:22
Hoi Perel. Als je laptop zo heet wordt dat hij er vanzelf mee stopt, is er iets met de koeling mis. Dit is slecht voor je laptop. Je kookt hem als het ware kapot! Er zijn programmaatjes te downloaden die de temperatuur meten van de diverse onderdelen in je laptop (bv speedfan uit mijn hoofd, even googlen, ik lig op bed met mijn Ipod nu). Je kunt je ventilator(s) laten reinigen. Maar niet zo doorgaan hoor, want dan kun je straks een nieuwe kopen!
zondag 27 juni 2010 om 14:40
Perel, geen idee of je dit nog leest. Ik heb ook een Aces Aspire (5715Z) en die viel een tijd geleden ook telkens uit. Heb toen nog contact gehad met de fabrikant en ik zou m moeten opsturen. Omdat ik hem echt niet kon missen ivm studie heb ik hem nog niet opgestuurd. Toen kwam mn vader met het geniale idee om mijn laptop af en toe eens uit te zuigen. Gewoon met de stofzuiger alle gaatjes eens uitzuigen. Blijkbaar zat in die van mij nogal wat stof. Misschien dat dat bij die van jou ook werkt?
zondag 27 juni 2010 om 22:55
Ik heb ook problemen met de laptop van mijn vader, ook een Acer. Die is zo krachtig als mijn vorige. Nu heb ik een veel betere. Als ik een Youtube-filmpje draai (onder het ene tabblad) en dit forum bezoek (onder het andere tabblad) floept de laptop uit. Mijn vader begrijpt er niets van: "Ik zit wekenlang achter dit laptop, en er gebeurt niets. Als jij [ik dus] erachter zit, is het foute boel." Ik: "En als je er dan mee teruggaat?" Ik vrees daarom dat hij met die Acer een miskoop heeft gedaan. Die HP van mij was een goede koop. Weliswaar duurder, maar ik had ook meerdere wensen die een krachtiger laptop vereisen.
De vorige was een Toshiba. Die heeft het ook lang uitgehouden. Die heeft net als de Acer van mijn vader 2 GB RAM. Maar met de Toshiba had ik geen problemen; ook niet met het veeleisende spel World of Warcraft. Wat het dan toch met die Acer is...?
De vorige was een Toshiba. Die heeft het ook lang uitgehouden. Die heeft net als de Acer van mijn vader 2 GB RAM. Maar met de Toshiba had ik geen problemen; ook niet met het veeleisende spel World of Warcraft. Wat het dan toch met die Acer is...?
World of Warcraft: Legion