slaapkamer inrichten, staat dit

05-06-2010 20:32 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
wij zijn bezig met ons huisje in te richten. ik zat te denken aan (slaapkamer):

- Behang licht grijs

- Die plinten beneden tegen de muur wit

- Bed donker grijs, dekbed wit (evt. met grijs dessin)

- Kast wit met grijze hanggrepen

zo een soort bed

kan dit wel? of word de combinatie lichtgrijs behang, donkergrijs bed en witte kast/dekbed te veel.

met zwarte vloer trouwens..
Oe, grijs en wit. Beetje saai. Lijkt mij. Gooi er een lekker fris kleurtje bij. Limegroen of zo. Of lila.
Als de hele kamer lichtgrijs wordt behangen zou ik de plinten ook lichtgrijs doen.

En een paar wat fellere kussens of zo anders wordt het wel vrij saai volgens mij.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het komt een beetje kantoorachtig op mij over.
Cum non tum age
quote:nouschi schreef op 05 juni 2010 @ 20:36:

Als de hele kamer lichtgrijs wordt behangen zou ik de plinten ook lichtgrijs doen.

En een paar wat fellere kussens of zo anders wordt het wel vrij saai volgens mij.

hmm daar hebben jullie gelijk in.

maar ik twijfel vooral over de combinatie grijs behang met witte kast. de kast is eigenlijk het enige grote wit.

zo een grijs bed wil ik sowieso maar ik weet geen andere combo..
Misschien leuk om de muur waar je hoofdeinde komt een behang met een desin te doen??
ik ben echt een slechte binnenhuisarchitect maar toch ben ik perfectionistisch. hoe combineer ik in godsnaam een grijs/zilver bed?
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
Grijs kan toch met alles? Lijkt mij een hele neutrale kleur.
quote:ossiepossie schreef op 05 juni 2010 @ 20:47:

Grijs kan toch met alles? Lijkt mij een hele neutrale kleur.

heb je wel gelijk in maar omdat je in een slaap kamer vooral rust zoekt willen we het wel heel rustig houden.

en omdat ik zo perfectionistish ben twijfel ik of grijs bed met witte kast wel leuk is

Zoiets achter je bed op 1 muur? Zijn echt heel veel soorten behang met zilver en grijs er in.

Maar ik vind een heel strakke kamer op zich heel mooi maar zou er zelf wel wat kleur in doen. En idd bij grijs staat alles.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Volgens mij kun je het niet rustiger krijgen dan grijs en wit. En of het leuk is, is een kwestie van smaak denk ik.

Je kan ook zoiets doen, grijs en wit met wat kleur accenten:

Dit is ook grijs/wit

Grijs/wit met een kleur

wow grijs met bruin staat ook wel leuk zie ik daar, had ik niet verwacht. helaas hebben wij maar een klein kamertje en niet zo een grote mooie kamer als daarboven

ik denk dat ik toch maar voor een wit bed ga.. anders blijf ik in me gedachtes steeds met die kleurencombinatie zitten.

en dan inderdaad met een behang met printje.. barok is wel super mooi!
Wat noa zegt, het klinkt erg strak/zakelijk, terwijl voor een slaapkamer wat gezelliger/zachter prettiger is. Maar goed, dat is een smaakkwestie natuurlijk.

Ik denk dat je het bed niet als uitgangspunt moet nemen, zo'n frame is niet zo dominant dat er snel dingen mee vloeken. Zo'n kast is een veel groter vlak en daarvan is het dus handiger dat je hem afstemt op de muurkleur(en).

In je plan van nu is wit/grijs de hoofdcombinatie. Dat kan best. Zou je meer warmte willen toevoegen dan zou je een extra kleur kunnen toevoegen (rood, roze, turquoise, alles kan eigenlijk wel). Wil je alles wit, dan kan je door gebruik van stof toch een zachtere uitstraling aan je kamer geven. Een wollen plaid, lange gordijnen, kussentjes zijn mooie accessoires in de slaapkamer. En wil je wel kleur, dan zijn day dingen die je gemakkelijk kan vervangen en dus prima geschikt om accenten toe te voegen.
This is an unacceptable timeline
Oww die 2de is moooi!
Plaatjes van overwegend wit-grijze slaapkamers die niet kil zijn:

(afschuwlijk bed zeg! )

This is an unacceptable timeline
Grijs met witte kast lijkt mij goed kunnen... zou het inderdaad wel aankleden met bepaalde kleuraccentjes.

Ik vind grijs ook mooi met paars of donker turqoise of lime...

ben benieuwd wat je gaat besluiten
De vloer mooi donker doen, denk ik, de rest lichtgrijs en dan de accentjes op het bed ook donker. Donkerrood, donkerpaars, misschien zelfs wel donkergeel.
ohhhhh waarom ben ik zo slecht in dit soort dingen. als ik het in de winkel zie kan ik wel wat leuks verzinnen, maar in onze kamer van 3 bij 4,5 is het toch anders

die foto's zijn prachtig!
hm, de

zoiets?
anoniem_64778 wijzigde dit bericht op 05-06-2010 22:16
Reden: Hm, ik had die zwarte vloer gemist. Met een rood kleed dan?
% gewijzigd
quote:nouschi schreef op 05 juni 2010 @ 20:36:

Juist niet! Ik vind witte plinten erbij juist mooi, net als witte lijsten langs het plafond.

Dit zo'n beetje zeg maar:

Alleen je hebt een zwarte vloer zeg je? Dan weet ik niet of het mooi is.
Ga nou niet een wit bedframe nemen! Heb het idee dat die er goedkoper uitziet dan een zilvergrijs frame. En die kan gewoon tegen een grijze muur hoor, het is heel ander materiaal dus vloekt niet. Echt, zo'n zilvergrijs frame kan overal bij.

(heb zelf ook combi grijswit en ben er heel blij mee. Heb wel houten vloer in warm bruin.
[quote]prulletje schreef op 05 juni 2010 @ 21:40:

[...]

Juist niet! Ik vind witte plinten erbij juist mooi, net als witte lijsten langs het plafond.

Dit zo'n beetje zeg maar:

[afbeelding]

Alleen je hebt een zwarte vloer zeg je? Dan weet ik niet of het mooi is.[/quote]

Haal maar weer weg dan
Hoezo, die vloer op mijn plaatje is ook niet wit. Meestal neem je plinten in de kleur van je vloer, niet van je muur.
Ik heb even gegoogeld en je hebt gelijk. Een vloer lijkt groter wanneer de plinten dezelfde kleur hebben als de vloer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven