Kasteel

26-04-2010 23:08 3050 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jonkvrouwen, verzamelt u! Hier is een gloednieuw Kasteel.

In de kasten hangen de jurken, fris gestoomd voor een nieuw seizoen, al klaar:

.
Mims, bel de dokter en vraag het. Laat haar sabbelen op ijsklontjes, of suffe waterijsjes. Er blijft altijd wel iets binnen...

zieke kindjes zijn echt heel zielig.

We komen net uit het theater heel erg leuk kindertheater gezien, waar geheel in stijl natuurlijk ook grote-mensengrappen in zaten, waar Jommetje te jong voor was maar het toch leuk vond Mk zat te genieten. En buiten het theater waren allemaal andere culturele dingen bezig. En ondanks de regen die met grote druppen in mijn nek viel, liep ik daar - met bult en al - heel gelukkig te zijn
Ik zou ook gewoon de dokter bellen, Mims. Overigens weet ik dat een van de tips is, zelfs als alles er steeds uitkomt: toch water blijven drinken. Kleine slokjes, en niet te koud.

Ik geloof dat het heerst, want waar ik eerst dacht dat ik gisteren te lang in de zon gezeten had, denk ik nu dat ik toch een buikgriepje te pakken heb want heb soortgelijke symptomen als Mops. De hele nacht en ochtend boven de pot gehangen, en nu zo slap als een vaatdoek. Bah.
.
En wat lekker Tila, dat je zo gelukkig liep te wezen! Fijn is dat he? Ik had gisterenmiddag zo'n ultiem geluksmoment: we waren eerst even met de kleintjes naar de stad geweest voor schoenen voor Jongste en kadootjes voor alle aanstormende festiviteiten, en daarna zaten we met Jongste en Freule in het opblaaszwembad in de tuin. Huis opgeruimd, lekkere dingen in de koelkast, mooi weer en zomaar een gelukszalig moment in dat zwembad. Ik zei tegen Man: als het leven altijd zo zou blijven, met dit gevoel van Gezin enzo, als this is as good as it gets voor de rest van ons leven, dan teken ik direct op de stippellijn.
.
Inderdaad kleine slokjes water waar de kou van af is, soms houdt ze et alleen even in haar mond om het daarna weer uit te spugen, soms slikt ze het door. Ook heeft ze een nat doekje waar ze op sabbelt. Nou ja, ik ga er maar van ut dat er wel iets binnen blijft.

Oh, ze zegt net dat ze zich al een stuk beter voelt "want dat heb ik net gewenst, mamma!". Ok'e, ze zegt het kreunerig en met een ijle stem, maar he... volgens die verdomde kloteSecret is een positieve instelling het halve werk!
Wat wilde ik nou toch typen?
Mmmm, zojuist was haar favo-film afgelopen; de Aristokatten. Ik vraag haar of ze iets anders wil zien:

"Ja, mamma, jou terwijl je naast me zit..."

Zo charmant is mij nog nooit gevraagd of ik mijn computer eindelijk eens uit wil zetten...
lieve Mops. Hoop dat ze snel nog meer opknapt.

ik sta te koken met MK, met de cd van de voorstelling op, luidkeels mee te zingen, terwijl Jom playdoht en Lief de krant leest nog meer geluk
*ploft op de sofa met dur zere reet*

Phoe! Mijn Liefste heeft gisteren vrijwillig in de hitte 150 km gefietst en ik heb veel kilometers gewandeld door de heuvels van onze zuidelijkste provincie. Was erg leuk!! De start was sneu; de ketting van zijn fiets zat op de een of andere onverklaarbare manier in de knoop en we hebben anderhalf uur in de file voor de afrit gestaan waardoor hij pas om 12 uur kon starten ipv de geplande 9.30u. Op de helft sms-te hij dat hij er helemaal doorheen zat (duh, het was boven de 30 graden), toen ben ik er naar toe gereden en heb hem een dikke zoen op zijn plakkerige kop gegeven. Waarna hij de rit afgemaakt heeft met nog een wat langere pauze met mij in een gezellig durp. Hè wat heb ik een heerlijk leven!

Daarna zijn we naar "ons" hotelletje gereden en hebben heerlijk gegeten in "ons" restaurantje om daarna compleet uitgeput in slaap te vallen in elkaars armen (op bed, geen zorgen, niet in het restaurant). En vanmorgen hebben we een flinke wandeling gemaakt en bij een hele mooie oude hoeve "zondagse soep" gegeten bij een limburgse oma en met een wit biertje geproost op ons, de petemoppies, het leven en de liefde.

Nu even eten en petemoppies loeren!! Tot straks!
Klinkt heerlijk, Bloes, maar hoe kwam je nou aan die zere reet?
Heb je wel eens in de heuvels gewandeld? psies, zere reet.

Die Mops, Wat sielug! (en Tila en Marie ook maar kleine Mops ziek is heul zielig!!) Hoop dat het nu ze haar moeder kan zien terwijl die naast haar zit, beter gaat. Evt vannacht een paracetamol-zetpil geven? Na een nacht slapen gaat het meestal wel stukken beter.
Hahahaha, kom jij dan langs om Mops een zetpil te geven?

Dat wenst ze namelijk echt niet. En dan bedoel ik dus ook ECHT NIET. Toen ze een baby/dreumes was werd ze twee keer zo nijdig dat wij dat probeerde dat haar koorts omhoog vloog en ze in een koortsstuip belandde (dood- maar dan ook werkelijk doodeng), en de laatste keer dat ik het probeerde liep haar drifttemperatuur wederom op tot tegen de veertig en probeerde ze zo ongeveer mijn arm eraf te bijten. En ja, dat deed pijn. Bij ons beiden.

Sindsdien hou ik het op vloeibare paracetamol....

Moet ze dat alleen wel binnenhouden. Grom.
Eerst verdoven, Mims, houdt ze wel wijn binnen

Agossie het moppie toch! Zou een sinasprilletje opsabbelen werken? Bij MK komt, als ze buikgriep heeft, vloeibare paracetamol er net zo hard weer uit, terwijl die kauwtabletten er wel in blijven.

Bloes, ahaaa, wàndelen!
IK dreig Jongste altijd met de Dokter als ze geen zetpil wil en ik het nodig vind. Slecht hoor maar het werkt.
Geraspte appel met beetje kaneel geprobeerd?
Ha, ik ben behoorlijk streng (al noem ik het liever consequent principieel, ) en hier is wat ik wil nog altijd datgene wat gebeurt, maar met zetpillen kan ik op mijn kop gaan staan, dreigen, lijfstraffen toepassen... ze weigert.

Hoe dan ook, ze ligt nu in bed. Zonder iets gegeten te hebben, maar met een paar slokken water. Drie ofzo. Een overwinning. Hoera!! Oh, en ik moest een Winx-strip voorlezen. Tssssk, sinds wanneer is Pluk van de Petteflat niet goed genoeg meer???
Oh leuk bloes petemoppies loeren.

En ondanks je zere derierre, klinkt als topweekend.

Mims wa een zielige mops. Hopelijk is het gelukt met iets kortsverlagends. :Hug:

Tila fijne dg ook, wat kan een geluksgevoel fijn zijn.

En ook Marie klinkt fijn.

Ik een beetje brakkig nu weer op weg naar suupstad. Date heeft gemaild, maar kan de datingsite niet op mobieltje openen, moet dus even geduld hebben. Als hij maar niet mailt dat hij geen verdere dates wil. Nou nog 3kwartier dan ben ik thuis.
Oh gelukkig dat ze in bed ligt Mims. Leuke voorleesvoorkeuren heeft ze.

In kelder staat trouwens wat achtergrond over date.
*snapt nog steeds niet hoe je van wandelen een zere reet kunt krijgen*
.
O, en Bloes, dreigen met de dokter als geen zetpil etc., dat doe ik ook.

Een poos geleden had Jongste Zoon een groot probleem met stoelgang (wat zeg ik dat netjes, he?) waardoor hij met regelmaat (eens per maand) een klysma moest hebben. Dat vond-ie uiteraard afschuwelijk, maar hij kon kiezen: of ik deed het, of de dokter deed het. Dat laatste vond-ie nog afschuwelijker dus uiteindelijk stemde-ie dan wel toe in een door mij toegediend klysma. Maar godsamme, je hart breekt wel als je een krijsend kind iets moet toedienen dat-ie echtechtecht niet wil, dus ik snap je wel, Mims. Fijn dat ze nu lekker in bed ligt, ik hoop dat ze morgenochtend helemaal opgeknapt wakker wordt!
.
Dat is niet leuk, M'anas, dat snap ik. Hier werkt bij Jom ook het dokterdreigement. Mk is zo dociel, die kan je alles toedienen , al vindt ze het niet leuk. Dat is dan wel weer heel makkelijk.

Suup: eindelijk eindelijk eindelijk is je oude kastje gepimpt en hij is mooi geworden. Zie blog voor plaatjes!
*loopt het Kasteel rond om alle zich niet lekker voelende Dames en mini-Dames een kusje te geven en geeft een extra kussentje om op te zitten aan Bloes' Liefste*

Ik ben ongesteld en dat vind ik zoals elke maand weer stom. Zo. Bah.

Gelukkig mag ik morgen nog even aantutten en dan ga ik een hele drukke week in met 2 sollicitatiegesprekken, 2 verplichte bezoekjes aan het UWV Werkbedrijf (een cursus cv maken en een cusus ' hoe werkt uw digitale werkmap', en ik probeer niet nu op voorhand al agressief te worden wat niet heel erg lukt), 1 dagje snuffelstage lopen bij een daklozen-en verslaafdenopvang in Den Haag en afspraken met de psych en de outplacement-mevrouw. Pfff...zal blij zijn als het weer weekend is. Best druk leventje zo als werkloze :-S
Dat is druk inderdaad D.

Sterkte

Tila wat mooi!
Koffie!
Lekker!

Hoe is het met de zieken onder ons?

Marie gaat arm beter?
ab heeft maagdarmstelsel bereikt... ik ben hasske misselijk!

zo met de kudde naar de tandarts. hopen dat het goed gaat!
Mops wekte mij vannacht op vier uur met de mededeling dat ze een boterhel am bliefte. Dat leek mij niet zo een goed idee, maar ze heeft wel wat gedronken en dat is erin gebleven.

Inmiddels staat de verlangde boterham op tafel, en hoewel ze tig keer heeft gevraagd waneer ze nou eindelijk een boterham mocht, kijkt ze er nu niet naar om. Ze raakt al misselijk bij de aanblik. Maar hey; ze heeft een beker water op!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven