Stomme vragen

06-06-2010 22:48 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Men zegt dat stomme vragen niet bestaan. Bij deze wil ik dat de wereld uit helpen: ze bestaan wel degelijk.

Van die vragen waarvan je het idee krijgt dat je in de verdediging moet gaan. Of juist van die vragen waarbij je alleen maar je wenkbrauwen op wilt trekken en wilt zeggen: Tjonge jonge.

Par example:

Vandaag was ik op verjaardag en ik had pumps aan (9 cm). Ik heb wel tig keer de vraag gekregen: "Kun je daar wel op lopen?!"

"Uhhh (ik wilde dus én m'n wenkbrauwen optrekken én in de verdediging gaan) JA! Dat zie je toch? Ik loop er toch op? En zie je me vallen?"

Nog één: Ik had tevens een jurkje aan. We zaten buiten aangezien het 24 graden was en droog. Zien ze je zitten en het eerste wat gezegd wordt: "Heb je het niet koud?" "Uhh? Als ik het koud had trok ik wel een vest aan".

Wat voor antwoord verwachten mensen nou op zo'n vraag? Vooral het woordje "niet" vind ik irritant. Vraag dan gewoon of ik het koud heb.

Ik geloof dat het duidelijk is. Dus: welke domme vragen hebben jullie al eens moeten beantwoorden?
Als iemand je op je vaste telefoonlijn belt en vraagt: Ben je thuis ?
Aliquando et insanire lucundum est
quote:RemboEnRembo schreef op 06 juni 2010 @ 22:50:

Als iemand je op je vaste telefoonlijn belt en vraagt: Ben je thuis ?Nooit van *21 gehoord?
Of als je een vrouw volgespoten hebt: Was het lekker ? (JA TRUT ! Anders kwam ik niet)
quote:rider schreef op 06 juni 2010 @ 22:51:

[...]

Nooit van *21 gehoord?HOE vaak gebruik je dat ?
Slaap je al?

Vroeg mijn broer vroeger als we samen in het grote bed bij oma lagen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Als ze mijn tattoo's zien: doet dat pijn?

Inmiddels niet meer hoor

Of een keer bij die op mijn rug (nek tot stuitje) door iemand die hem al vaker had gezien: is die echt? Nee, ik sta elke ochtend heel vroeg op om die sticker erop te plakken
1 dag na je verjaardag, of op je verjaardag: En hoe voelt het nou om X jaar te zijn ?

(NET als gister stom EI ! )
Ik vind de meest geweldige altijd;

Als je bij de speelgoedwinkel peuterspeelgoed staat af te rekenen en het kassameisje vraagt; "Is het een cadeautje?".

Ik antwoord dan standaard met; "Nee, ik ga er zelf mee spelen."
668, the neighbour of the Beast
Dat soort vragen zijn - vind ik - minder stom dan ze op het eerste gehoor lijken, omdat er woorden uit weggelaten worden, zodat je het zo'n beetje terloops kunt vragen ( je wilt ook vaak het antwoord niet écht weten, het is gewoon meer socializen ) ;

" kun je daar op lopen " ipv " kun je daar nu een beetje makkelijk op lopen of lijd je vreselijke pijnen en doe je ze toch aan om mooi te zijn? "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik werk in een winkel in het centrum van de stad, waar mensen elkaar gewoon tegen komen en hoe vaak ik de vraag wel niet hoor: Ben je ook in de stad?

JA!! Anders zag je haar/hem hier niet... grrrr
Is: Hey BGB wil je neuken ? ook een domme vraag ?
Als je voor het eerst bij iemand langsgaat en diegene vraagt of je het hebt kunnen vinden... Wat denk je zelf!?
Ik wilde nog in de OP zetten dat het er niet om gaat dat de vragen meestal wel goed bedoeld zijn of wat de achterliggende gedachte is. Het gaat erom dat er gewoon heel veel vragen zijn die inderdaad stomzinnig overkomen en waarbij je in eerste instantie denkt: huh?

Gewoon geinig om te lezen
Als je zegt dat je single bent: hoe dat nou toch komt? (omdat ik een onwijze bitch ben, nou goed? Wat wil je horen?)
"Vandaag was ik op verjaardag en ik had pumps aan (9 cm). Ik heb wel tig keer de vraag gekregen: "Kun je daar wel op lopen?!"

"Uhhh (ik wilde dus én m'n wenkbrauwen optrekken én in de verdediging gaan) JA! Dat zie je toch? Ik loop er toch op? En zie je me vallen?"

Ik zou gelijk zeggen "nee".
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Swift schreef op 06 juni 2010 @ 22:56:

Als je voor het eerst bij iemand langsgaat en diegene vraagt of je het hebt kunnen vinden... Wat denk je zelf!? Deze valt ook in de categorie "standaard vragen die je stelt om het ijs te breken". Net als bij de kapper: "ben je lekker vrij vandaag?" Brrr..
quote:RemboEnRembo schreef op 06 juni 2010 @ 22:55:

Is: Hey BGB wil je neuken ? ook een domme vraag ?

Nee.

Het zou pas dom zijn als je zegt " wil je neuken met mij " en ik heb je nog geen één blik waardig gegund. Maar een algemeen " wil je neuken " is hooguit ....ongepast qua tijd of plaats, of zo.
quote:nouschi schreef op 06 juni 2010 @ 22:57:

"Vandaag was ik op verjaardag en ik had pumps aan (9 cm). Ik heb wel tig keer de vraag gekregen: "Kun je daar wel op lopen?!"

Ik zou gelijk zeggen "nee".Soms zeg ik ook wel (ik krijg de vraag namelijk wel vaker, blijkbaar loop ik er heel lomp ofzo ): "Nee, maar ik vind het gewoon cool staan".
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 juni 2010 @ 22:59:

[...]

Nee.

Het zou pas dom zijn als je zegt " wil je neuken met mij " en ik heb je nog geen één blik waardig gegund. Maar een algemeen " wil je neuken " is hooguit ....ongepast qua tijd of plaats, of zo.

Wijsneus !! :P

Ik ga de viva lezen, douchen en me nest in !
quote:Primabella schreef op 06 juni 2010 @ 22:57:

Als je zegt dat je single bent: hoe dat nou toch komt? (omdat ik een onwijze bitch ben, nou goed? Wat wil je horen?)

Het is wél bedoeld als ; ik kan het me niet voorstellen, bij zo'n leuke meid als dat jij bent.

En in het allerergste geval willen ze weten dat het ligt aan de lokatie waar jij ze denkt te vinden,of zoiets. Maar ik gok op het eerste.
quote:Waldorf114 schreef op 06 juni 2010 @ 22:48:

Vandaag was ik op verjaardag en ik had pumps aan (9 cm). Ik heb wel tig keer de vraag gekregen: "Kun je daar wel op lopen?!"

Vertaling: tering, wat een hoge hakken, dat kan/durf/wil/mag ik niet dragen.....Nog één: Ik had tevens een jurkje aan. We zaten buiten aangezien het 24 graden was en droog. Zien ze je zitten en het eerste wat gezegd wordt: "Heb je het niet koud?"

Vertaling: shit, ik kan zo'n jurkje niet meer hebben en ik baal ervan dat dat jonge ding daar lekker strak zit te wezen in een kek jurkje.
Ga je nog iets doen vanavond?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Oh oh oh, ik weet er nog één: Bij de kledingzaak als je je kleding bij de kassa legt als je wilt afrekenen. Verkoopster: "Dit wordt 'm?" "Nee, ik leg het hier voor de sier".

Helemaal stom als de verkoopster afrekent die je ook heeft lastig gevallen geholpen bij het passen.
quote:sassafras schreef op 06 juni 2010 @ 23:02:

[...]

Haha, wie weet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven