Stomme vragen

06-06-2010 22:48 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Men zegt dat stomme vragen niet bestaan. Bij deze wil ik dat de wereld uit helpen: ze bestaan wel degelijk.

Van die vragen waarvan je het idee krijgt dat je in de verdediging moet gaan. Of juist van die vragen waarbij je alleen maar je wenkbrauwen op wilt trekken en wilt zeggen: Tjonge jonge.

Par example:

Vandaag was ik op verjaardag en ik had pumps aan (9 cm). Ik heb wel tig keer de vraag gekregen: "Kun je daar wel op lopen?!"

"Uhhh (ik wilde dus én m'n wenkbrauwen optrekken én in de verdediging gaan) JA! Dat zie je toch? Ik loop er toch op? En zie je me vallen?"

Nog één: Ik had tevens een jurkje aan. We zaten buiten aangezien het 24 graden was en droog. Zien ze je zitten en het eerste wat gezegd wordt: "Heb je het niet koud?" "Uhh? Als ik het koud had trok ik wel een vest aan".

Wat voor antwoord verwachten mensen nou op zo'n vraag? Vooral het woordje "niet" vind ik irritant. Vraag dan gewoon of ik het koud heb.

Ik geloof dat het duidelijk is. Dus: welke domme vragen hebben jullie al eens moeten beantwoorden?
Voor mn werk moest ik gegevens van nieuwe (potentiele) leden invoeren. Op de vraag 'Mag ik uw rekeningnummer/postcode/achternaam etc' kreeg ik regelmatig de vraag 'Mijn rekeningnummer?" terug. Nee doos, ik ga mijn rekeningnummer invoeren en jouw lidmaatschap betalen....
Liv, sorry, ben het eens met Waldorf, vind het ook humor!
quote:Waldorf114 schreef op 06 juni 2010 @ 23:24:

Wow. Ik denk dat laatste, Liv. Sorry. Troubles?

Ik moet gaan slapen denk ik

Maar serieus: ik vind die vragen soms ook wel stom, maar tegelijkertijd ook heel menselijk en stoor me er dan ook nooit aan. En denk ook niet: jemig, wat een achterlijke vraag.

Edit: ik vind dat soort vragen eigenlijk eerder grappig dan stom.
Ik snap je hoor Waldorf. En natuurlijk geef ik normaal gesproken netjes antwoord op die "achterlijke vragen" en ik hoor het mezelf ook vaak genoeg doen. "ben ik aan de beurt?" Bij de apotheek als er verder niemand staat.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is[beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Ik werk bij een gem. Instelling en krijg veel vragen over bepaalde procedures. Heb ik net uitgebreid uitleg gegeven krijg ik de vraag " weet je het zeker?".

Nee, ik zit het hier terplekke te verzinnen pfff

Domme antwoorden krijg ik trouwens ook vaak. Er komen regelmatig mensen in opdracht van hun werkgever een document ophalen. Op mijn vraag " wie is uw werkgever?" krijg ik regelmatig als antwoord " weet ik niet".
quote:Waldorf114 schreef op 06 juni 2010 @ 23:04:

Oh oh oh, ik weet er nog één: Bij de kledingzaak als je je kleding bij de kassa legt als je wilt afrekenen. Verkoopster: "Dit wordt 'm?" "Nee, ik leg het hier voor de sier".

Het komt vaak genoeg voor dat mensen ermee naar de balie komen om een vraag erover te stellen, iets te reserveren of een andere maat te laten bestellen. Dan direct mensen om geld vragen is niet erg netjes.

Een klassieker blijft bij twee identieke producten in andere kleur: 'Wat is het verschil tussen de rode en de zwarte?' waarop ik gewoon 'De kleur' antwoord.
Ik heb al gezegd dat vragen die in de categorie "om het ijs te breken" vallen ook gepost mogen worden. Zoals dus bij de kapper: "ben je lekker vrij vandaag?"

En uiteraard, iedere vraag is bedoel om aandacht te trekken (of te socializen), maar om nou te vragen "kun je daar op lopen?" als je ziet dat iemand de hele tijd al erop loopt, dan is dat imo toch een beetje een dommige vraag. Ik vind het gewoon grappig dit
quote:YetiMan schreef op 06 juni 2010 @ 23:29:

[...]

Het komt vaak genoeg voor dat mensen ermee naar de balie komen om een vraag erover te stellen, iets te reserveren of een andere maat te laten bestellen. Dan direct mensen om geld vragen is niet erg netjes.Ik vraag me ook af wat voor originele vraag je dán moet stellen als iemand een kledingstuk oid bij je op de toonbank legt. Of gewoon niks vragen, maar gelijk de kassa aanslaan?
Ik denk ook nooit in eerste instantie: tjongejonge, ben je achterlijk??

Ik denk altijd: aha, we gaan socializen. Oke, daar gaat ie dan!
Jalisa, huh? Hoe kan dat? Dat is raar..
quote:Jalisa schreef op 06 juni 2010 @ 23:28:

Er komen regelmatig mensen in opdracht van hun werkgever een document ophalen. Op mijn vraag " wie is uw werkgever?" krijg ik regelmatig als antwoord " weet ik niet". dit vind ik dan weer wel hilarisch!
quote:YetiMan schreef op 06 juni 2010 @ 23:29:

[...]

Het komt vaak genoeg voor dat mensen ermee naar de balie komen om een vraag erover te stellen, iets te reserveren of een andere maat te laten bestellen. Dan direct mensen om geld vragen is niet erg netjes.

.Daarom vind ik 'm ook stom als het door de verkoopster gevraagd wordt die je ook heeft geholpen met passen. Die vanaf de paskamers met je meeloopt naar de kassa (die dus al weet wat je neemt) en dán nog eens vraagt of 't 'm wordt.
Mijn collega stelt hele domme vragen (zet ze hier maar niet neer wegens herkenning). Hij heeft HBO en vindt zichzelf heel erg intelligent, maar die vragen.......zucht.

Vraag me soms af of hij het nou meent of mij in de maling neemt............

Hoogzwanger en mega dikke buik en dan vragen nog niet bevallen? Zou ik reageren met, jawel hoor, de eerste van de tweeling is er, nu de tweede nog.
quote:Liv schreef op 06 juni 2010 @ 23:27:

[...]

Ik moet gaan slapen denk ik

Maar serieus: ik vind die vragen soms ook wel stom, maar tegelijkertijd ook heel menselijk en stoor me er dan ook nooit aan. En denk ook niet: jemig, wat een achterlijke vraag.

Edit: ik vind dat soort vragen eigenlijk eerder grappig dan stom.

Dan zijn we het bij deze met zijn allen eens: we vinden ze stom/grappig/menselijk/ze horen erbij etc.

Ga maar lekker slapen dan
quote:Liv schreef op 06 juni 2010 @ 23:32:

[...]

Ik vraag me ook af wat voor originele vraag je dán moet stellen als iemand een kledingstuk oid bij je op de toonbank legt. Of gewoon niks vragen, maar gelijk de kassa aanslaan? haha, ja, erge is waar ik woon bulkt het van die randfiguren die je verveelt aanstaren en vervolgens ' 25,95!' toe balken.
quote:Juf_achterbak schreef op 06 juni 2010 @ 23:34:

Mijn collega stelt hele domme vragen (zet ze hier maar niet neer wegens herkenning). Hij heeft HBO en vindt zichzelf heel erg intelligent, maar die vragen.......zucht.

.Hey, dat is niet de bedoeling hè. We willen vragen zien
quote:Liv schreef op 06 juni 2010 @ 23:32:

[...]

Ik vraag me ook af wat voor originele vraag je dán moet stellen als iemand een kledingstuk oid bij je op de toonbank legt. Of gewoon niks vragen, maar gelijk de kassa aanslaan?

'Vindt u DAT mooi??' lijkt me wel een mooie . Eentje die wel kan is vragen of ze alles hebben gevonden.

quote:Waldorf114 schreef op 06 juni 2010 @ 23:34:

[...]

Daarom vind ik 'm ook stom als het door de verkoopster gevraagd wordt die je ook heeft geholpen met passen. Die vanaf de paskamers met je meeloopt naar de kassa (die dus al weet wat je neemt) en dán nog eens vraagt of 't 'm wordt.Dan is het wat minder slim (ook commercieel), maar net zei je dat je het hoe dan ook stom vind.
quote:Liezebetje schreef op 06 juni 2010 @ 23:36:

[...]

haha, ja, erge is waar ik woon bulkt het van die randfiguren die je verveelt aanstaren en vervolgens ' 25,95!' toe balken.Soms zeggen ze: "Leuk is ie hè?" Ook niet origineel en ja, natuurlijk is ie leuk anders neem ik 'm niet, maar in ieder geval komt het iets persoonlijker over. Waarom weet ik niet.
quote:YetiMan schreef op 06 juni 2010 @ 23:37:

[...]

'Vindt u DAT mooi??' lijkt me wel een mooie . Eentje die wel kan is vragen of ze alles hebben gevonden.

[...]

Dan is het wat minder slim (ook commercieel), maar net zei je dat je het hoe dan ook stom vind.Ik zei dat ik 'm stom vond ja en nog stommer als het dus diezelfde verkoopster is. Ja, ik weet het niet hoor, maar alles wat ik op de toonbank neerleg met m'n pinpas in m'n handen wil ik gewoon hebben. En dan vragen of "dit 'm wordt" vind ik dan een beetje stom.
Ja, ik heb ook zoiets van je weet toch wel waar je iedere ochtend naar binnen stapt?
de vraag: mag ik uw wat vragen?

antwoord: die heb je zojuist gesteld/nee
Maar Jalisa, die mensen weten dus niet hoe het bedrijf heet waarvoor ze werken? Of weten ze niet wat een werkgever is?
quote:Waldorf114 schreef op 06 juni 2010 @ 23:38:

[...]

Soms zeggen ze: "Leuk is ie hè?" Ook niet origineel en ja, natuurlijk is ie leuk anders neem ik 'm niet, maar in ieder geval komt het iets persoonlijker over. Waarom weet ik niet.Nah, dát zou ik dus pas écht stom vinden als een verkoopster dat zou zeggen. Komt nogal slijmerig over, kweenie...
quote:Liv schreef op 06 juni 2010 @ 23:42:

[...]

Nah, dát zou ik dus pas écht stom vinden als een verkoopster dat zou zeggen. Komt nogal slijmerig over, kweenie...Ik denk dat het daarbij ook erg uitmaakt hoe oprecht het overkomt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven