Stomme vragen

06-06-2010 22:48 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Men zegt dat stomme vragen niet bestaan. Bij deze wil ik dat de wereld uit helpen: ze bestaan wel degelijk.

Van die vragen waarvan je het idee krijgt dat je in de verdediging moet gaan. Of juist van die vragen waarbij je alleen maar je wenkbrauwen op wilt trekken en wilt zeggen: Tjonge jonge.

Par example:

Vandaag was ik op verjaardag en ik had pumps aan (9 cm). Ik heb wel tig keer de vraag gekregen: "Kun je daar wel op lopen?!"

"Uhhh (ik wilde dus én m'n wenkbrauwen optrekken én in de verdediging gaan) JA! Dat zie je toch? Ik loop er toch op? En zie je me vallen?"

Nog één: Ik had tevens een jurkje aan. We zaten buiten aangezien het 24 graden was en droog. Zien ze je zitten en het eerste wat gezegd wordt: "Heb je het niet koud?" "Uhh? Als ik het koud had trok ik wel een vest aan".

Wat voor antwoord verwachten mensen nou op zo'n vraag? Vooral het woordje "niet" vind ik irritant. Vraag dan gewoon of ik het koud heb.

Ik geloof dat het duidelijk is. Dus: welke domme vragen hebben jullie al eens moeten beantwoorden?
quote:_Lillith_ schreef op 06 juni 2010 @ 23:41:

de vraag: mag ik uw wat vragen?

antwoord: die heb je zojuist gesteld/nee

Vraag: Bent u bekend hier?

Antwoord: Ze zeggen het.

Die vind ik hilarisch. Al zal ik daar ongetwijfeld de enige in zijn
quote:Courage schreef op 06 juni 2010 @ 23:28:

Ik vind de voorbeelden die jij geeft Waldorf ook allemaal in de categorie "socializen" vallen hoor en niks mis mee.

Een vraag stellen is vaak een manier om het ijs te breken.

En dan nog even dit:

re·to·risch bn, bw behorend tot de retorica: een ~e vraag schijnvraag waarin het antwoord al opgesloten ligt

Ik vind in alle eerlijkheid mensen die dit soort vragen niet snappen/stom vinden wat communicatief gehandicapt.

Meen ik dat echt? ja. Meen ik echt.
quote:Liv schreef op 06 juni 2010 @ 23:42:

[...]

Nah, dát zou ik dus pas écht stom vinden als een verkoopster dat zou zeggen. Komt nogal slijmerig over, kweenie...Je hoeft het ook niet met me eens te zijn hoor
quote:Waldorf114 schreef op 06 juni 2010 @ 23:44:

[...]

Je hoeft het ook niet met me eens te zijn hoor Ghe, valt het op?
quote:rider schreef op 06 juni 2010 @ 23:44:

[...]

Ik vind in alle eerlijkheid mensen die dit soort vragen niet snappen/stom vinden wat communicatief gehandicapt.

Meen ik dat echt? ja. Meen ik echt.En mensen die zíen dat je de hele dag op pumps loopt en vervolgens vragen "kun je daar op lopen?", hoe vind je die dan? Die vind ik in alle eerlijkheid nog een stukje "whatever-gehandicapter" dan degene die die vraag stom vinden.
Ze weten niet hoe het bedrijf heet. Het zijn meestal mensen die vanuit een uitkering via een reintegratiebureau aan het werk zijn gezet en hebben zich niet verdiept in het bedrijf.
quote:Liv schreef op 06 juni 2010 @ 23:45:

[...]

Ghe, valt het op? *stomme vraag*
Ik ben slapen. Ciao allen! En ga vooral door met hi-la-ri-sche vragen/antwoorden posten
Ciao! slaap ze ik vind dit een leuk topic btw

snap het gezeur niet

Ik had vroeger een oom die de vraag 'weet je hoe laat het is' helemaal hilarisch vond, want dan zei ie alleen maar 'ja' en dan liep ie snel weg....
*
anoniem_36363 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 00:07
Reden: vanwege herkenbaarheid weer weggehaald
% gewijzigd
quote:Waldorf114 schreef op 06 juni 2010 @ 23:47:

[...]

*stomme vraag*
quote:RemboEnRembo schreef op 06 juni 2010 @ 22:50:

Als iemand je op je vaste telefoonlijn belt en vraagt: Ben je thuis ?Als iemand met een serieuze vraag reageert op R&R.
MyMelody, zo vond mijn vader het hilarisch als hij aan ons vroeg bijv wat voor toetje we wilden en de tweede zei: 'hetzelfde' (hetzelfde toetje als diegene die voor hem/haar wat zei dus).

Dan pakte hij met een grote grijns het bord van de eerste en zette het voor de neus van de tweede: 'alsjeblieft! Je wou toch hetzelfde?'
Ik ben een keer heel hard met mijn fiets tegen een muur aangereden en toen gevallen.

Vroeg iemand 'gaat het?'.

Ja, zei ik, parkeer mijn fiets altijd zo..........
whahaha, zowel voor het toetje en zeker voor de parkeeropmerking... die doet me trouwens ergens aan denken.

Op mijn werk vragen mensen nog wel eens hoe ze de parkeergarage weer uitkomen en dan zeg ik meestal iets als

'zoals u naar binnen reed maar dan omgekeerd'

tja, hè hè.... toch?
quote:mymelody schreef op 07 juni 2010 @ 00:15:

Op mijn werk vragen mensen nog wel eens hoe ze de parkeergarage weer uitkomen en dan zeg ik meestal iets als

'zoals u naar binnen reed maar dan omgekeerd'

tja, hè hè.... toch?Wat voor baan is dat?
***... hoezo, herken je dit?

Ohja, gisteren my darling boyfriend; 'lukt het schat?'

toen ik al mopperend en zuchtend het niet opgeblazen luchtbed en de elektrische pomp in de steek liet.... grr....
misschien helemaal mosterd hoor.. maar een paar dagen geleden kreeg ik zo'n stomme vraag..

"Goh jij hier?"

nee ik zit in dat café aan de overkant .. nou goed??
Als ik en en dat iemand dan vraagt "ben je boos" Welneen, dit is nog extatisch blij
"hebben jullie hier ook een toilet?"

"nee, maar wij gaan altijd in de tuin; de schep staat naast de deur"
quote:whatever78 schreef op 07 juni 2010 @ 00:35:

misschien helemaal mosterd hoor.. maar een paar dagen geleden kreeg ik zo'n stomme vraag..

"Goh jij hier?"

nee ik zit in dat café aan de overkant .. nou goed??

Maar je weet toch dat daar iets mee bedoeld word? Als in, Goh, jou had ik niet verwacht om hier te zijn.

En nog veel meer vragen hier zitten zo in elkaar. Volgens mij irriteer je je alleen maar aan dit soort vragen als je die personen niet mag of zelf in een supersjaggerijnige bui bent.
Wanneer je rond sinterklaas een kadootje gaat kopen en de verkoopster vraagt: "is het voor sinterklaas?" En dan antwoord ik: "Nee, voor ..." en noem ipv de puntjes de naam van de ontvanger van het kado. Vind ik zo leuk.:-D
quote:Waldorf114 schreef op 06 juni 2010 @ 23:09:

Bij de slager (of waar dan ook nog afgewogen wordt): "mag het ietsje meer zijn?" Nee, dus ik wil dat je nu die 50 cent meer er tot op de gram gaat uitscheppen.

Of mag het iets meer zijn? (als ze bijna een pond teveel hebben afgesneden)

NEE!
quote:mymelody schreef op 06 juni 2010 @ 23:59:

Ciao! slaap ze ik vind dit een leuk topic btw

snap het gezeur niet

Ik had vroeger een oom die de vraag 'weet je hoe laat het is' helemaal hilarisch vond, want dan zei ie alleen maar 'ja' en dan liep ie snel weg....

Of:

Tijd om een horloge te kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven