Stomme vragen

06-06-2010 22:48 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Men zegt dat stomme vragen niet bestaan. Bij deze wil ik dat de wereld uit helpen: ze bestaan wel degelijk.

Van die vragen waarvan je het idee krijgt dat je in de verdediging moet gaan. Of juist van die vragen waarbij je alleen maar je wenkbrauwen op wilt trekken en wilt zeggen: Tjonge jonge.

Par example:

Vandaag was ik op verjaardag en ik had pumps aan (9 cm). Ik heb wel tig keer de vraag gekregen: "Kun je daar wel op lopen?!"

"Uhhh (ik wilde dus én m'n wenkbrauwen optrekken én in de verdediging gaan) JA! Dat zie je toch? Ik loop er toch op? En zie je me vallen?"

Nog één: Ik had tevens een jurkje aan. We zaten buiten aangezien het 24 graden was en droog. Zien ze je zitten en het eerste wat gezegd wordt: "Heb je het niet koud?" "Uhh? Als ik het koud had trok ik wel een vest aan".

Wat voor antwoord verwachten mensen nou op zo'n vraag? Vooral het woordje "niet" vind ik irritant. Vraag dan gewoon of ik het koud heb.

Ik geloof dat het duidelijk is. Dus: welke domme vragen hebben jullie al eens moeten beantwoorden?
Oh! Deze is erg zeg..

Wat ook leuk is, is het verzinnen van onzinnige antwoorden op eventuele domme vragen.

Ik heb een tijdje in een bakkerswinkel gewerkt. Als wij vroegen: 'Wilt u er een tasje omheen'?, was negen van de tien keer het antwoord: 'Als u heeft?' M'n collega en ik zeiden dan altijd 'Nee'.

Niet elke klant zag daar de humor van in, het merendeel gelukkig wel.
quote:biol schreef op 07 juni 2010 @ 10:18:

[...]

Katholiek? Protestants? Dat is niet zo natuurlijk hoor.. er zijn heel veel verschillende soorten kerkenIk wil niet heel flauw doen hoor, maar elke kerk is per definitie Christelijk. Of het nou een katholiek Christelijke kerk is of een protestants Christelijke kerk, de kerk blijft Christelijk.
Bij de Mac Donalds als je bestelt hebt:

Vraag: "Wilt u het hier opeten?"

Antwoord: "Nee, aan een tafeltje"

En mijn vriend zegt dat vrijwel iedere keer. Ik vind 'm zelf al niet zo grappig meer, maar iedere keer als ik die verbaasde koppen van de Mac-jongens en meisjes weer zie (die m uiteraard niet snappen) moet ik weer even grinniken
@kabouter ja weet ik. neemt niet weg dat het een heel vervelende vraag is. En soms ook gewoon een stomme. Als ik een afspraak maak omdat ik weer eens een oorontsteking heb, en ik heb dus net aan de dokter verteld dat ik oorpijn heb omdat het volgens mij ontstoken is vind ik het vrij dom dat hij vervolgens na het kijken zegt: juist en wat denkt u zelf dat het is? dat heb ik dan al 2 keer verteld!

@zwup ik raad je wel aan om dat niet zo stellig te roepen tegen veel katholieke mensen of, nog erger, in een kerk!
Erger u niet, verwonder u slechts!

Tranen in mijn ogen van het lachen.

Hoewel ik me afvraag of die vragen van die site serieus zijn , of het werk van de betere troll.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Nu ga ik denk ik een domme vraag stellen: Wat bedoelen ze met "troll"? Ik begrijp eruit dat het een fake iemand is ofzo, maar waarom heet dat een troll?
Ben ik zwanger (op een forum vragen)
Vandaag uitgerekend, zit een beetje te vervelen al de hele ochtend. Komt mijn moeder net mijn zoontje halen, vraagt ze; waar heb je pijn??

Dus ik; mijn grote teen, nou goed?!?! Ach we konden er leuk om lachen, pure zenuwen van oma in spe!
quote:Kabouter23 schreef op 07 juni 2010 @ 11:24:

Oh! Deze is erg zeg..

[afbeelding]

Misschien een domme vraag maar zijn deze vragen echt?

Lijkt meer op trollen
quote:Zwup schreef op 07 juni 2010 @ 12:06:

[...]

Ik wil niet heel flauw doen hoor, maar elke kerk is per definitie Christelijk. Of het nou een katholiek Christelijke kerk is of een protestants Christelijke kerk, de kerk blijft Christelijk. Nou dat ben ik absoluut niet met je eens... het verschil tussen christelijk of rooms-katholiek is heel erg groot. En zelfs in de kerk is dat verschil te zien!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:whatever78 schreef op 07 juni 2010 @ 00:35:

misschien helemaal mosterd hoor.. maar een paar dagen geleden kreeg ik zo'n stomme vraag..

"Goh jij hier?"

nee ik zit in dat café aan de overkant .. nou goed??Mijn man zegt dus bijna altijd als hij een bekende tegenkomt; 'goh, ik hier?'
Even een stukje van het mooie wikipedia:

Het christendom telt op wereldniveau 2 miljard gelovigen en is daarmee de grootste religie. Het christendom is verdeeld in 1,147 miljard rooms-katholieken, 216 miljoen oosters-orthodoxe christenen, 367 miljoen protestanten, 84 miljoen anglicanen, 414 miljoen Onafhankelijken (niet behorend tot de belangrijkste stromen van het christendom) en 31.7 miljoen "marginalen" (de Jehova's getuigen, de mormonen, enz.)

Het katholicisme is een stroming binnen het christendom. Er zijn drie grote geloofsstromingen (jodendom, christendom en de islam) en daarbinnen zijn verschillende stromingen. Dat elke stroming wil beweren dat ze de enige echte zijn, dat is helemaal prima. Maar dat doet niks af aan het feit dat christendom de overkoepelende groep is.
anoniem_98973 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 13:58
Reden: Pijnlijke spelfout :-$
% gewijzigd
Dat is toch heel wat anders dan vragen in wat voor kerk je bent??

Ga maar eens kijken. Als je het koninkrijk bent van de jehova`s getuigen ( jajaj zo heet dat) dat ziet er heel anders uit dan dat je in een orthodoxe kerk staat. En zo ziet een katholieke kerk er ook heel anders uit dan een protestantse kerk.

Dus de vraag in wat voor kerk je bent vind ik lang zo stom niet!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Het ging om de vraag "Is dit een Christelijk kerk" biol

Als het de vraag "in wat voor kerk ben ik nu" zou zijn geweest, was het heel normaal en ook niet grappig
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is[beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Speciaal hiervoor het Stomme Vragen topic maar eens omhoog gehaald, na twee en half jaar, ergens anders durf ik het niet te vragen,

Vandaag had ik tijdens het koken, stofzuigen, was ophangen, en andere bezigheden die het daglicht niet kunnen verdragen, de Q-Music I-tunes top 100 opstaan, die werkelijk waar vergéven was van de halfzachte we-zijn-het-nét-niet-covers, gezongen door onbekende Nederlandse namen, die een voor een schaamteloos mooie authentieke evergreens aan het verkrachten waren, en dan druk ik het nog zachtjes uit.

Mijn vraag is nu, hebben die talentenjachten daar iets mee te maken? Ik kijk ze nooit. Is het echt zo, dat de I-Tunes Top 100 volledig overgenomen is geraakt door de Marietje Jansens uit de X-Factor, the Voice of Holland, of hoe het allemaal in godsnaam ook heten mag??

(Einde stomme vraag),
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Wat ik me van de week afvroeg: waarom zijn prijsstickertjes vaak in 3 delen? Dan wil je zo'n ding ergens vanaf peuteren en dan heb je 1/3 stukje in je hand waarna je dus weer je nagels kunt breken op de volgende 2 stukjes.
Cum non tum age
Nou, dan heb ik ook nog een vraag.

Stopt een waterval ooit? Hoe kan het dat die altijd maar blijft stromen? Ik heb zelf al gegoogled, en o.a. ergens een foto gezien van een bevroren waterval (in 1911 gebeurd), maar hét antwoord heb ik nog steeds niet kunnen vinden.

Weet iemand het?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:noa schreef op 08 december 2012 @ 18:42:

Wat ik me van de week afvroeg: waarom zijn prijsstickertjes vaak in 3 delen? Dan wil je zo'n ding ergens vanaf peuteren en dan heb je 1/3 stukje in je hand waarna je dus weer je nagels kunt breken op de volgende 2 stukjes.

Zodat oplichters ze niet van het ene product kunnen afkrabbelen en op een ander, eventueel duurder, product kunnen plakken. Dat zie je dan altijd dus gaat die truc niet door.

En die waterval: Ja die drogen wel eens op. Geen idee of dat ook met de niagara-falls gebeurt bijvoorbeeld, maar ik ben meerdere malen op dezelfde plek op vakantie geweest, waar de waterval het ene jaar naar beneden kwam donderen, en het volgende jaar was het maar een pisstraaltje. Neerslag, klimaat (of de gletsjer waar die waterval aan ligt nog een beetje dooit) etc. zal daarmee te maken hebben.
Die gletsjer was dus de waterval waar ik ben geweest. Ik begrijp dat niet iedere waterval direct aan een gletsjer ligt natuurlijk.
Mamaria, thanks.
Cum non tum age
is dat je eigen haarkleur,...(blond)

Werd vroeger veel gevraagd door zowel jongens al meisjes

Beetje vreemde vraag,....
Ha, bedankt, Mamaria.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
ik heb een goede 'stomme vraag'...

de dienstregelen van de bussen zijn hier deze week veranderd.

echter ik snap niet waarom ze dat in godesnaam doen...

wat was er mis met de oude bustijden?

ik vraag me echt af waarom ze dat veranderen als het goed loopt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven