currypasta

08-06-2010 16:26 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond wil ik een Indiase curry gaan maken waar ik currypasta voor nodig heb. Ik heb in de index gekeken maar kon hier niets over terugvinden.

Wat is een goede currypasta?
Ik gebruik curry pasta van Thai Kitchen, gewoon bij de appie vandaan. Ze hebben rode, groene en gele pasta.
Fijn dat ik hem daar kan halen, bedankt voor je tip!
Die van Patak is ook erg lekker. Een beetje supermarkt heeft het wel. Hij is wel vrij sterk - 3/4 eetlepel is zat voor een gerecht voor 4 personen.
Patak!!!
Het ligt eraan wat voor curry je wil maken he?

Voor een Thaise curry pak je Thai Kitchen, voor een Indiase neem je Patak.
Bedankt voor de tip; dat moet dan dus patak gaan worden!

Ik eet heeeeeeeeeel graag kikkererwten op allerlei manieren en nu kwam ik een Indiase curry tegen waar ze inzitten, ben benieuwd!
Yep patak. En dan de meest rode, die is het lekkerst. Oei Hel, 3 tot 4 lepels... hmm ik doe 2, dan vind ik het pittig genoeg. Gij bikkel
of misschien driekwart lepel?
en dat maakt jou dan tot een held
Ik vind Patak's niet zo lekker meer tegenwoordig. Beetje flauw.

Ligt het aan mij, of is de receptuur echt veranderd?

Ik koop tegenwoordig andere merken. Maar ik woon dan ook in de buurt van een hindoestaanse supermarkt. Keus zat.
Dit is een lekker vega recept (van de pataks website nog wel, maar toch; heel prima)

http://www.pataks.nl/rece ... n-in-tomaten-yoghurtsaus/
Ik vond Patak's ook altijd lekker, maar tegenwoordig te zout..dus doe ook maar max 2 lepels en heeel veel yoghurt, dan gaat het nog wel. Maar zelf kruiden/specerijen bij elkaar gooien, staafmixeren en even laten staan is ook zeer jammie!
Eensch met AE, Pataks is niet (meer) zo smaakvol.

Wat aloha zegt: je kan makkelijk zelf wat kruiden en specerijen mengen en tot pasta malen. Doe dat zelf ook regelmatig en in afgesloten potten kan je het een paar weken bewaren.

recept voor het maken van currypasta
Toch fijn om te weten dat het niet aan mij ligt.
Ik snap nooit zo dat je yoghurt moet doen bij Patak. Doen ze dat in India ook? Of gebruiken ze daar cocosmelk?
Hoi mips, die link werkt bij mij niet, of ligt dat aan mijn computer?
Heb je je pop-up vensters geblokkeerd?

hier is een kopie van de link:

http://eten-en-drinken.in ... or-indiase-gerechten.html

Smakelijk!!
Dankjewel, dit gaat beter! Fijne avond.
Ow, 3 tot 4 el Patak door de smurrie gaat zelfs mij te ver hoor. Twee kan, maar dan moet ik voor m'n huisgenoten apart koken. Driekwart dus. )

Maar nou jullie het zeggen, hij is inderdaad niet meer zo subtiel van smaak als vroeger.
Brahim's is ook heel lekker, maar moeilijk te krijgen. Jumbo heeft ze tegenwoordig.

Geen pasta, gewoon in een keer toevoegen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:frizzy schreef op 08 juni 2010 @ 17:51:

Ik snap nooit zo dat je yoghurt moet doen bij Patak. Doen ze dat in India ook? Of gebruiken ze daar cocosmelk?In ZO Azië (Thailand bv) gebruiken ze vaak kokosmelk en in India gebruiken ze vaak yoghurt inderdaad om de curry aan te maken!
En hoe is je curry geworden Rode Ketting??

Bij de toko en de Slegte hebben ze vaak kookboeken/boekjes met heerlijke recepten voor indiase én thaise curry's. -tig recepten met kikkererwten (zijn ook heerlijk).

Maak ook eens unionbahjis: uienringen in beslag van kikkererwtenmeel en specerijen wentelen en deze heel kort frituren... echt zalig. Werkt ook goed met andere groenten (courgette, bloemkool etc). Zeker met lekkere raita (dip)..
De curry was heerlijk! Ik heb hem wel gemaakt met Patak, volgende keer ga ik jouw manier proberen. En het recept wat je hierboven opschrijft heb ik al uitgeprint!
quote:suuz83 schreef op 08 juni 2010 @ 18:40:

[...]

In ZO Azië (Thailand bv) gebruiken ze vaak kokosmelk en in India gebruiken ze vaak yoghurt inderdaad om de curry aan te maken!

Ahaa. Dankje Suuz. Ik dacht dat het een vreemd vervormde 'pakjes-mentaliteit' was. Heb mensen ook al creme fraiche zien gebruiken namelijk.

Ik ben meer van de Thaise curry's.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven