Kasteel

26-04-2010 23:08 3050 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jonkvrouwen, verzamelt u! Hier is een gloednieuw Kasteel.

In de kasten hangen de jurken, fris gestoomd voor een nieuw seizoen, al klaar:

.
Klinkt heel gezellig Marie :-) Winkelen trouwens ook Tila, beetje de lucht in je hoofd klaren, is altijd goed.

Ga je nog haringhappen Suup?

Ik vertrek zo voor een dagje Hoofdstad. Eerst babbelen over een pr-klusje (bij dezelfde voorstelling als waar ik de baan als company manager had afgewezen) wat niet direct veel zal verdienen maar ik ken de producent en ik vind het een mooi project en daarna een verjaardag.

*strooit handkusjes het hele Kasteel door*
Tila, ik deel jouw zwarenekgevoel overigens helemaal. Ik probeer dat voor mezelf wel wat te relativeren, maar het is net alsof NL er anders uitziet ofzo, nu je weet dat er daadwerkelijk 1.5 miljoen mensen zijn die geen probleem hebben met Wilders' plannen over registreren, veranderen van grondwet en afpakken van iemands grondwettelijke rechten etc. Die 1.5 miljoen mensen zijn er dus, maar er zijn ook nog heel veel mensen die het geflirt van Rutte met Wilders niet zo'n punt vonden en VVD stemden.

Ik ken nogal wat VVD-ers, ik kom uit een VVD-gezin, veel collega's zijn VVD-ers en heb een aantal vriendinnen dat overtuigd VVD stemt. Van de week ging ik eten met 2 vriendinnen (VVD stemmers), en ik vroeg hen wat ze dan vonden van het feit dat Rutte PVV niet bij voorbaat uitsloot. Dat vonden ze niet goed maar er werd wel opmerkelijk snel overheen gestapt toen ik vroeg of ze dan niet overwogen hadden géén VVD te stemmen, vanwege dit punt. Als D66 NIET zou hebben verklaard nooit samen te willen werken met Wilders, dan zou ik mijn D66-lidmaatschap hebben opgezegd.

Maar goed, nou ja, en zo. Ik vind het allemaal moeilijk te verteren. Mijn neef zal dus straks wellicht geregistreerd staan. Zo ook 1 van mijn beste vriendinnen en haar kinderen. Lang leve democratie en vooruitgang.

Voor 1 keer moeten we eens een voorbeeld nemen aan Belgie: cordon sanitaire.
.
Cordon sanitaire is geenvies woord, indeed,M'anas.

Winkelen was leuk. Ben heel erg goed geslaagd:L heb van mijn ouders een nieuwe jas en een nieuwe jurk gekregen, en an mijn bonnen (en een beetje geld extra,okee) een nieuwe broek, jurk, 2 shirts, 3 topjes, 1 pet en 2 paar schoenen gescoord waar ik heel erg blij mee ben.

En toch kwam de zwarenek af en toe weer opzetten: ik weet van mijn moeder dat familieleden pvv gestemd hebben , en dan keek ik naar de mensen in de stad, beseffende dat eenderde van de stemgerechtigden hier wil dat de pvv de baas wordt. Terwijl allen heerlijk door elkaar krioelde! Er was een hardstikke leuk muziekfestoival bezeig (Multikul zou wilders het noemen) en iedereen stond daarvan te genieten! Op terrasjes zaten turkse mannen koffie te drinken, naast een gemengd stel dat een biertje dronk, naast 'autochtonen' en wij ook, en dan vraag ik me zo ontzettend af 'Waarom nou? Waarom is dit nou nodig, zien we niet hoe leuk we het hebben met z'n allen?

Nou ja, dat dus. En heerlijk weer, heerlijke lunch, en een heerlijke enorme tas vol nieuwe kleren

Wie wil er een wijntje?
Dat klinkt goed Tila de shopsessie.

En ik vind het eng dat er dus nu een sfeer ontstaat van kijk uit wat je zegt anders hoort en PVV'er je. Doet me ergens aan denken en ik hoop toch echt dat wij in Nederland zoiets nooit meer mee hoeven te maken. Scary, very scary.

Marie, leuk is Guus Meeuwis he.

Mims, nee geen plannen voor dat festival. Volgende week zaterdag heb ik een date met dotta en dochter, toch Lil, gaat dat door?

Darly jij bent goed bezig vind ik!

Verder iedereen een lekker weekend?

Ik hoest als een oude shagroker de longen uit mijn lijf, maar verder gaat het goed. Heb het dus maar even rustig aan gedaan gisteren. Niet gaan haringhappen dus.

Heb inmiddels wel een nieuwe date staan, over twee weken. Beetje volle agenda's van beide kanten.

Zo naar een verjaardagsfeestje en verder hou ik het wederom rustig.

Koffie!
Tja, ik ben niet zo geschrokken van de verkiezingsuitslag. Heeft misschien te maken met de hypocrisie waar ik het na herdenkingsdag over had. Misschiein dat ik toen negatief en pessimistisch overkwam, maar eerlijk is eerlijk; ik had deze uitslag wel zien aankomen. En nee.... daar ben ik alles behalve blij mee. Ik walg ervan.

En ook daar ben ik niet trots op. Ik ben er ook niet trots op dat ik die ene hele leuke collega, die heel stellig PVV heeft gestemd, nu toch anders bekijk. En nu was ik al niet zo'n voetbalfan, maar mijn huis kleurt niet oranje deze dagen. Er hangen geen oranje vlaggetjes en ik ga ook niet met oranje beessies aan mijn achteruitkijkspiegel rondrijden. Dat nadrukkelijke nationalisme dat er bij evenementen als het WK nou eenmaal bijhoort en wat het ook zo leuk maakt, staat me nu even enorm tegen. Nationalisme, mijn achterwerk!

Ik hoop van harte dat, mocht PVV gaan regeren, we na de zomervakantie weer het rode potlood ter hand mogen nemen, dat ze een roemloze regeringsdood sterven zoals de LPF, maar wat als dat nou niet gebeurd.....

En ding weet ik zeker; knappe kerel die mij zover krijgt dat ik mijn gezin laat registreren. En Wilders is geen knappe kerel!

Nou ja, dat dus.... En dan zet ik toch weer politieke praat op het internet.

Jammer Suup, dat je niet gaat. Ze hebben een ernstig leuke line-up.

Iemand anders geinteresseerd in een Noord-Hollands festivalletje???

Tila, wat een heerlijke shopsessie was dat. En een pet! I looooooove petten... do tell!

En Suup, hoe reageerde date op afbericht? Gaan jullie nu nog wel een andere keer een avond erop.. nou ja, je kent de uitdrukking.

Ik had gisteren twee zo lieve vrienden op bezoek, en het was zo gezellig.... Ze hadden heerlijke rose port mee genomen, en we hebben met zijn viertjes tot laat buiten gezeten, gedronken, gekletst, gelachen en sushi gegeten. Mooie gesprekken, diepe gesprekken, pure flauwekul; het wisselde elkaar met sneltreinvaart af en dat was zo fijn.

De zelfgebakken loungebank is dus ingezeten, en helemaal goedgekeurd. Moet ook eerlijk zeggen; Brananas heeft er nu twee kubusjes als tafels bijgetimmerd, ik heb er vrolijke kussens op gelegd... en het ziet er echt superuitnodigend uit. Nu nog even de finishing touch, en het is helemaal prachtig! Trots op!
Wat wilde ik nou toch typen?
Oh wat fijn! Een fijne avond op een fijne loungebankmert fijne mensen Heel belangrijk

Ik doe wel wat oranje versiersels. Als is het alleen maar om de boze-pvv-ers te laten zien dat het leuk is om een multikul voetbaleftal te zijn, dat het leuk is hoe we in NL saamhorig kunnen zijn, en dat het leuk zou zijn als we dat altijd zouden zijn. Want we kunnen het wel.

Pet is de grijze pet van H&M hij is leuk. En ik zou dolgraag festivallen,maar ik heb geloof ik geen tijd. Weekenden tot de vakantie zitten nogal, ehm, vol.

Hier wordt ook niks geregistreerd. No way. Ik emigreer nog liever.

Wie wil er koffie?
Lekker, koffie. Ik zit nog in badjas, Man moest werken vandaag (werken??? Ja, serieus: hij moet werkgewijs naar wat festivals die zijn studenten hebben georganiseerd, arme man!) en ik doe Zeer Weinig. Ben de hele week uithuizig geweest met veel jolijt en ook wat meer alcohol dan ik gewend ben, en dan merk ik ineens dat ik de 40 gepasseerd ben en niet meer zo'n wild leven kan leiden als vroeger. Oh, well.....

Ik hoop overigens heel erg niet dat er snel nieuwe verkiezingen komen. Volgens mij zijn we het meest gebaat bij een zeer stabiele coalitie (zonder PVV), en dat de economie dan weer wat de lift in gaat. PVV-achtige geluiden zijn er namelijk vooral, zo leert de geschiedenis zelfs, in economisch barre tijden. Nu nieuwe verkiezingen lijkt me doodeng, ik zou veel te bang zijn dat PVV dan NOG groter wordt. Nou ja, poeh poeh, het houdt me nogal bezig.

Vanavond lekker naar de sauna met een vriendin van vroeger (da's een lang en gek verhaal, trouwens) en daar heb ik wel zin in. Lekker een avond relaxen - heerlijk!
.
Hee meiden, bakkie koffie?

Goeie weekend verhalen hier, ik kan er alleen nog één bovenop doen. Gisteren ook geshopt met de full family en afgesloten bij en met Opa Bloes, waar we mee uit eten zijn geweest. Oudste gaat morgen op kamp en is stiknerveus. Ergo; bloedirritant. Gossie, dat grietje.... Met Jongste ben ik vanmiddag naar een vakantievriendinnetje in de Hoofdstad geweest wat heel erg leuk was.

Nu de laatste spullen klaar zetten voor Oudste en haar dan vroeg in bed mikken. Heel erg leuk voor haar maar oh wat zal ik blij zijn als ze volgende week weer uitgerust is en weer haar lieve, gezellige en originele zelf is.
Oh. Da's best veel koffie op één keukentafel.
Op kamp! Wat coooooool! Wens je haar veel plezier van me?

Hier rustige tutteldag. Met buitenspelende kindjes, die weer binnen gingen spelen en daarna weer ergens anders gingen spelen en heel erg optijd naar bed. Het is maar goed dat het bijna grote vakantie is, want MK loopt op haar tandvlees na al die drukke late weken.

Maar goed. Er stond al te veel koffie, zal ik er dan maar chocola naast zetten?
Ik heb sterk de indruk dat La Diva hilarisch is voor chocola * haartjes vér omhoog * . Ze krijgt er steeds gekke vlekken van. We gaan het vanaf nu wat beter in de gaten houden, maar het zou wel een behoorlijk beving op de kinderschaal van Richter betekenen, als het echt zo blijkt te zijn. Ik opteer voor het haar vertellen gehuld in harnas en met oordoppen paraat. Als het zo ver komt.

Moet nog even wat werkdingen doen, dan spullen klaarzetten voor morgen (werkdagje kantoor, altijd ook beperkte forumreünie dus leuk ) en dan maar eens bijtijds met Chroesjtsjov naar bed (het is nogal een lijvig tiep, daar ben ik even zoet mee)
oef, zie Kelder...
Effe lache
ARGGGGGGH... mijn Lief kijkt wel voetbal!

Opeens, zomaar.. zonder dat hij koorts heeft.

~gaat bier halen~
Wat wilde ik nou toch typen?
Foebal is best leuk, Mims

Ik heb vanavond, helemaal zelf, een echte helecoole schoudertas gemaakt. Inc. voering, verstopt ritsenvakje, tussen'schot' met vakjes en een coole protestkreet erop.

Ik ben zooooo trots! Een tas! Zelluf gemaakt!

Zie kelder voor kiekjes
Goeiemorgen!

Ondanks veel te weinig slaap ben ik reuze fris en fruitig

wie wil er koffie?
Lekker koffie

Ik heb eerste helft duitsland-australie gezien en ben toen mijn bed in gedoken.

Ben nog steeds krakerig en snotterig, maar wel wat minder. Tis volgend mij toch pollen, zat gisteren echt helemaal op te blazen bij kjong in de tuin en toen hielpen hooikoortspilletjes enigszins.

Coole tas Tila. Volgens mij kan je daar bij een volgende vrijmarkt echt mee scoren. Zeker als PVV gaat regeren.
Suup, dan doe ik em wel in massaproductie, want ik heb er bijna 5 uur werk in zitten: dat wordt een beetje te duur, als ik dat allemaal zelf zou moeten doen

**gooit wat prevalin neusspray naar Suup**

dat helpt ook!
Klopt heb ik ook in huis, lastige is dat het echt op mijn luchtwegen slaat, herinnerde me het ineens van vorig jaar toen had ik dat ook. Daar helpt neusspray niet voor. :(

Nou ja even rustig aan met de sigaretten en lekker doorwerken vandaag.

Heb wel oranjeshirtje aan onder mijn nette pak.

5 uur werk tja als je dat in massa moet doen schiet het niet op.

Misschien kan je een snellere variant bedenken?
Lullige flaptassen bestellen op internet en daar met transfervellen op los gaan

Tijmsiroop helpt!

Was wel schattig: allemaal oranje geklede of versierde kindertjes op school. MK heeft oranje staartjes we houden het nationalisme subtiel
Heb mijn Oudste uitgezwaaid en moet nu naar kantoor. Is dat zielig of wat??

Kelder zit op slot, kan dur weer niet in. Kutkelder....
**zwaait**

Daaaaag Oudste! Veel plezier!

De kelder doet raar tegen me, ik kan bepaalde berichten niet meer zien en ik snap niet hoe ik dat weer terug moet draaien.

Maar als je de tas wilt zien, Bloes, zie blog daar staat ie ook
Goeie tas Tila :-)

Ik ga vanmiddag shoppen met een vriendinnetje in hopelijk lege winkels haha :-)

Hopelijk laten de pollen je met rust vandaag Suup! Anders misschien naar de HA voor hooikoortsmedicijnen?
Officieel heb ik geen hooikoorts, dat is vorig jaar vastgesteld, maar door mijn allergie voor klimop heb ik de pillen wel in huis.

Ach het is ook allemaal niet zo rampzalig, lastig eerder.
Joepie!b Gewonnen!

Niet zo heel relaxed gekeken want Jommetje besloot koorts te krijgen en op/tegen me aan te willen hangen...arm moppie.

Hier in de wijk is men blij leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven