doek lotek wassen?

15-06-2010 14:54 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Ik heb al jaren meerdere lotek-lampen. Prachtig (vind ik zelf) maar na enkele jaren wordt het doek grijs van het stof. Dit vind ik dus heel lelijk.

Een jaar of 5 geleden heb ik geprobeerd het doek heel voorzichtig op de hand te wassen. Niet voorzichtig genoeg dus want de gaten vielen er al snel in. Misschien is het überhaupt niet mogelijk het doek te wassen (is een soort van vlieseline) maar heeft er toch iemand tips het stof een beetje witter te krijgen.

Ik heb weinig zin steeds nieuw doek à 25 euro te kopen en de gekleurde versie vind ik niet geweldig.
Ik zou ze zelf stofzuigen eens in de zoveel tijd. Geen idee watvoor stofzuiger je hebt natuurlijk, die van mij kan je hééééél zacht zetten. Echt zó zacht dat je denkt 'waarom zou je hem in vredesnaam zo zacht zetten?'. Nou, voor dit soort kluisjes dus .
Hoe heb je geprobeerd het op de hand te wassen? Ik ken het doek niet, maar met andere lampenkappen zorg voor grote bak of bad met ruim lauw water en minischeutje afwasmiddel.

Paar keer heen en weer draaien. Nieuw schoon water, nog paar keer heen en weer draaien en op handdoek laten drogen.
Bedankt voor de reacties zover.

Stofzuigen doe ik al, ik denk dat ik anders de doeken al na 2 jaar kan vervangen.

Tja, wat wassen betreft; het doek lijkt op rijstpapier. Zo noemen ze het ook vaak maar het is toch net iets elastischer.

Beetje te lang nat en het scheurt zo onder je handen weg.
Misschien kun je het doek behandelen met een of ander vuil- en waterafstotend goedje? Of toch nog een keer nieuw doek zo laten behandelen? Óf een ander soort doek proberen?...
Een nieuw doek kopen en impregneren (spuitbus) is misschien wel een idee............

Balen! Toch weer de portemonnee trekken.
Het doek is toch meer papier dan stof? Ik heb hem ook en stofzuig hem inderdaad af en toe. Water zou ik er niet bij in de buurt laten komen. Verder helpt het enorm om niet binnenshuis te roken
Hierrrr in huis wordt niet gerookt!

Het valt me op dat de lamp bij de meeste mensen grijs is. Ik vind dat zo smerig uitzien.

Ik ga eens proberen het doek om te draaien, zit het stof van binnen. Als de lamp aan is zie je het toch niet.

Het is inderdaad een papierachtig iets, anders zou ik 'm ook gewoon op de hand kunnen wassen.......

ik kan me van de eerste (+laatste) poging tot wassen herrinneren dat het doek wel even goed bleef in water. Toen werd ik echter overmoedig en ben waarschijnlijk te lang/ruw tekeer gegaan.
Ik stofzuig hem en haal er ook wel eens een vochtig stoffen doekje overheen. Heel licht dan hoor, niet boenen.

Dan komt er best wel viezigheid vanaf.
Heee, waarom heb ik dat nog niet geprobeerd?

Een doekje met wat meubelreiniger o.i.d. erop.......goed idee Marosa!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven