wat zijn normale bedragen?

17-06-2010 15:04 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik heb even wat vergelijkend warenonderzoek nodig. Ik ben weer op zoek naar een poets en nu was er een meisje die zich aanmelde en alles leuk en aardig, totdat ze vertelde wat ze per uur wil verdienen. Voor (simpel) schoonmaakwerk vraagt ze 12,50 per uur. Ik ben erg verbaasd.

Niet alleen omdat de vorige 2 meisjes (die alles bij elkaar zo'n 5 jaar hebben schoongemaakt bij mij) tussen de 8,50 en 10 euro vroegen. Maar ook omdat mijn eigen bruto loon 15 euro per uur is. Ik hou daar zelf ook maar een tientje aan over. En ik vind het zelf raar dat de poets dan meer zou verdienen dan ik.

En ik ben echt niet te beroerd om zelf schoon te maken (heb zelf in het verleden ook schoonmaakwerk gedaan en ben lange tijd kamermeisje geweest). Maar kom op he, 12,50 schoon voor een 20 jarig grietje dat het naast haar andere baan doet??? Ik zou het zelf nog voor 10 euro per uur doen en ik heb een huis en kind.

Ben ik raar dat ik dat veel geld vind? Of betalen jullie dat allemaal wel? En nogmaals, ik snap dat schoonmaken geen luieren is. Maar ik werk zelf ook hard, met soms het zweet op mijn kop en vies werk en krijg echt niet zoveel. Is schoonmaken tegenwoordig een luxe baantje ofzo?
De onze krijgt 10 euro per uur, de vorige 9 euro. ¤12,50 vind ik behoorlijk veel.

Verschil met jouw werk is dat je wél wordt uitbetaald als je ziek of ontslagen wordt. Je werkster niet.
Zal op Nibud vast wel iets over staan. Tientje dacht ik redelijk standaard.
Mij leek 12,50 niet zo veel tot je de vergelijking maakte tussen je eigen uurloon en dat van de poets..

Dan kun je inderdaad beter zelf gaan poetsen!
Nee hoor Schouderklopje. Jouw idee is niet raar! Ik vind 12,50 veel geld voor een poetshulp, laat staan voor een jonge meid.
Das veel want er hoeft geen belasting meer af.

Zou iemand anders hiervoor nemen of zelf doen.
Ik heb t via een organisatie gedaan en kreeg als 20-jarige iets van 9 euro per uur. Ging niet echt meer iets van af aangezien ik niet zo veel uren maakte.
De leeftijd van de poetshulp doet er m.i. niet toe, en de mijne krijgt 10 euro per uur, maar ik zou eerlijk gezegd er ook wel 12,50 voor over hebben.
In deze omgeving is ¤ 12,50 per uur wel normaal hoor, hoor ik wel vaker. (maar ik woon in t Gooi misschien scheelt dat).

En toevallig weet ik ook dat dat meestal geen jonge meiden zijn maar doorgewinterde schoonmaaksters.....
Wij hadden, met de nadruk op hadden, er eentje die vroeg 15 euro per uur. Ze vond dat ze dat echt waard was. Hier in de omgeving is 12,50 redelijk standaard. Ze is 2 x geweest en ze was het geld niet waard. Ben nu zelf weer aan poetsen
wij betalen 10 per uur, 12,50 zou ik ook mee akkoord gaan. Je kan ook zeggen, de eerste paar maanden een tientje, daarna 12,50 (als ze goed bevalt) dan spreek je gewoon een soort van proefperiode af dus.
ik vind 10 euro per uur ook een heel mooi bedrag voor een poets, gaat niks meer vanaf
Pffff.....12,50 per uur! Dat vind ik echt heel veel voor schoonmaakwerk. Zeker als het ook nog zwart is (daar ga ik even vanuit). Ik verdien 12,50 per uur met mijn WO-bijbaan. 10 euro is meer dan voldoende.
Haha, het is maar te hopen dat de poetshulpen niet meelezen.

Ze krijgen 10,- maar jullie hebben er ook wel 12,50 voor over

Vriendin van mij vangt 10,- bij haar "huisjes"
quote:Virginia_38 schreef op 17 juni 2010 @ 15:19:

In deze omgeving is ¤ 12,50 per uur wel normaal hoor, hoor ik wel vaker. (maar ik woon in t Gooi misschien scheelt dat).

En toevallig weet ik ook dat dat meestal geen jonge meiden zijn maar doorgewinterde schoonmaaksters.....

Ik woon in zo'n zelfde omgeving als 't Gooi. Misschien dat dat iets uitmaakt voor deze poets? Want toen ik het meisje zei dat ik 10 euro per uur wilde betalen, zat ze te sputteren dat ze ergens anders wel 13 euro per uur kreeg.

Nou fijn. Blijf je baantjes houden zou ik zeggen. Maar ik kan en wil daar niet tegenop concurreren. Dan doe ik het inderdaad liever zelf.

En over dat doorbetaald krijgen bij ziek enzo. Dat is zeker waar. Maar er staan dan ook weer andere voordelen tegenover het zwart werken die je niet hebt bij een andere baan. En bovendien weet ik van mezelf dat ik een prettige "werkgever" ben. Heb mijn vorige twee hulpen (waar ik overigens heel blij mee was) ook altijd een kadootje gedaan met verjaardag en kerst enzo en gewoon makkelijk en gezellig (mochten alles pakken uit koelkast, muziek aanzetten, noem maar op).
quote:germanwings schreef op 17 juni 2010 @ 15:19:

De leeftijd van de poetshulp doet er m.i. niet toe, en de mijne krijgt 10 euro per uur, maar ik zou eerlijk gezegd er ook wel 12,50 voor over hebben.Nou, dat vind ik er wel toe doen. Je krijgt toch meer loon naar gelang je werkervaring en leeftijd. En met die leeftijd (onder de 23) val je onder een zeeeeeer laag minimum loon. Ik vermoed dat zij lang zo veel niet krijgt bij haar witte baan (ook poets, maar dan thuishulp).
En bovendien heb je meestal hele andere kosten op zeg 20 jarige leeftijd dan op 40 jarige leeftijd.
quote:schouderklopje schreef op 17 juni 2010 @ 15:31:

[...]

Nou, dat vind ik er wel toe doen. Je krijgt toch meer loon naar gelang je werkervaring en leeftijd. En met die leeftijd (onder de 23) val je onder een zeeeeeer laag minimum loon. Ik vermoed dat zij lang zo veel niet krijgt bij haar witte baan (ook poets, maar dan thuishulp).

Eigenlijk is dat sowieso belachelijk. Iemand minder betalen die hetzelfde werk doet. Dat is waarom er in supermarkten ook niemand boven de 22 werkt. Wil je dat systeem echt adopteren?

(even los van het ervaring-deel, dat snap ik dan wel weer. Maar dat kun je niet puur op leeftijd baseren vind ik)

En bovendien heb je meestal hele andere kosten op zeg 20 jarige leeftijd dan op 40 jarige leeftijd.Jouw werkgever zegt toch ook niet: "Hij heeft meer kinderen dan jij, dus ik ga hem meer betalen"?
Wat betalen jullie de hulp in de huishouding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

[...]

Nou, dat vind ik er wel toe doen. Je krijgt toch meer loon naar gelang je werkervaring en leeftijd. En met die leeftijd (onder de 23) val je onder een zeeeeeer laag minimum loon. Ik vermoed dat zij lang zo veel niet krijgt bij haar witte baan (ook poets, maar dan thuishulp).Dat is absoluut waar! Minimumloon is rond de 9 euro en op je 20e volgensmij een euro of 6. Dus met 10 euro is het al hartstikke prima.
quote:BosAap schreef op 17 juni 2010 @ 15:33:

[...]

Eigenlijk is dat sowieso belachelijk. Iemand minder betalen die hetzelfde werk doet. Dat is waarom er in supermarkten ook niemand boven de 22 werkt. Wil je dat systeem echt adopteren?Waarom belachelijk? Als dit het systeem is in Nederland. Waarom zou TO daar dan niet van uit mogen gaan?
Ja lastig, ik vind dat je er gewoon aan uit moet geven wat je het waard vindt.....Dat maakt dus ook meteen dat er mensen zijn die er 15 euro voor willen betalen, het is maar net "wat de gek ervoor geeft".

Maar als jij 12,50 teveel vindt, gewoon niet doen.

Ik weet niet hoe lang ze bij jou aan het werk is, als ze bijvoorbeeld 2 uurtjes werkt kun je in het midden gaan zitten en 22,50 voor die 2 uurtjes voorstellen?

Maar wellicht kun je iemand anders vinden die het wel voor een tientje wil doen...
quote:Zwup schreef op 17 juni 2010 @ 15:36:

[...]

Waarom belachelijk? Als dit het systeem is in Nederland. Waarom zou TO daar dan niet van uit mogen gaan?Natuurlijk, dat moet TO helemaal zelf weten. Ik zet er alleen wat kanttekeningen bij.
quote:BosAap schreef op 17 juni 2010 @ 15:33:

[...]

Eigenlijk is dat sowieso belachelijk. Iemand minder betalen die hetzelfde werk doet. Dat is waarom er in supermarkten ook niemand boven de 22 werkt. Wil je dat systeem echt adopteren?

(even los van het ervaring-deel, dat snap ik dan wel weer. Maar dat kun je niet puur op leeftijd baseren vind ik)

Ik vermoed dat dit systeem ook deels gebaseerd is op ervaring en verantwoordelijkheid kunnen dragen. Een (zeer) jong iemand zal daardoor minder verdienen dan een ouder, ervarener en daardoor ook meer verantwoordelijker (?) iemand. En blijkbaar is de klim in schaal ook wel terecht, gezien de uitgaven die mensen doorgaans moeten maken naarmate ze ouder worden. De loongroei volgt eigenlijk gewoon een hele logische lijn daarmee.

En bovendien, ik vind 10 euro helemaal geen schandalig bedrag voor ongeschoold werk. Zoals ik al aangaf, ik zou het met mijn meer dan tien jaar ouder zijn en kind om voor te zorgen ook voor 10 euro doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven