Ikea vraag: Garantie Tylosand bank?

donderdag 17 juni 2010 om 19:21

Hoi
Ik heb mijn zinnen gezet op de tylosand bank van de Ikea.
Alleen nou zag ik toen we weer onderweg waren naar huis dat er op de bank alleen de standaard garantie zit van 2 jaar terwijl op iedere andere bank van die prijsklasse een garantie zit van 10 jaar.
dat geeft me eigenlijk niet zo'n geruststelling als ze het schijnbaar niet waard vinden deze bank een verlengde garantie te geven. Al met al gaat het me toch ¤900,- kosten als ik hem koop en dat wil ik hem niet na 3 jaar weg kunnen gooien!
wie weet hoe dit zit?
Heb de vraag al geprobeerd te stellen via de ikea site maar dan krijg ik steeds een pagina dat de voorgaande pagina niet meer bestaat.
Wie o wie kan mij helpen?
groetjes Lotte
                    Ik heb mijn zinnen gezet op de tylosand bank van de Ikea.
Alleen nou zag ik toen we weer onderweg waren naar huis dat er op de bank alleen de standaard garantie zit van 2 jaar terwijl op iedere andere bank van die prijsklasse een garantie zit van 10 jaar.
dat geeft me eigenlijk niet zo'n geruststelling als ze het schijnbaar niet waard vinden deze bank een verlengde garantie te geven. Al met al gaat het me toch ¤900,- kosten als ik hem koop en dat wil ik hem niet na 3 jaar weg kunnen gooien!
wie weet hoe dit zit?
Heb de vraag al geprobeerd te stellen via de ikea site maar dan krijg ik steeds een pagina dat de voorgaande pagina niet meer bestaat.
Wie o wie kan mij helpen?
groetjes Lotte

donderdag 17 juni 2010 om 19:49

Hoi, 
ik heb m al een jaar in mijn bezit, en vind m geweldig! Goede kwaliteit! Stevig, gaat niks kapot aan. (nog niet iig).
TIP; extra hoezenset erbij kopen. Kost je even 100 euro extra, maar je kunt deze vervangen als de oude echt niet meer mooi zijn.
PS. echt iedereen die langskomt vind de bank geweldig zitten en mooi. Ik zou het erop wagen. Ik heb destijds niet eens gekeken naar garantie! Ook dom. Maar ja ik moest en zou m hebben.
                    ik heb m al een jaar in mijn bezit, en vind m geweldig! Goede kwaliteit! Stevig, gaat niks kapot aan. (nog niet iig).
TIP; extra hoezenset erbij kopen. Kost je even 100 euro extra, maar je kunt deze vervangen als de oude echt niet meer mooi zijn.
PS. echt iedereen die langskomt vind de bank geweldig zitten en mooi. Ik zou het erop wagen. Ik heb destijds niet eens gekeken naar garantie! Ook dom. Maar ja ik moest en zou m hebben.

donderdag 17 juni 2010 om 19:57

ikea servicelijn bellen of vraag op http://forum.fok.nl/topic/1440873/12/25 Zitten allemaal mensen die bij ikea werken.

We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

donderdag 17 juni 2010 om 19:58

haha ik ken het met ' ik moest en zou hem hebben' Heb mijn zinnen er al langer op maar dit was even een domper!
jammer dat er weinig kleurtjes te koop zijn (vergeleken met bijvoorbeeld de karlstad).
Ik denk dat ik zowiezo de roodbruine koop en een neutrale hoes erbij (alleen zwart is te donker en natural is te licht naar mijn zin).
Heb je toevallig ook de slaapbank versie? Daar ga ik dan voor.
groetjes
                    jammer dat er weinig kleurtjes te koop zijn (vergeleken met bijvoorbeeld de karlstad).
Ik denk dat ik zowiezo de roodbruine koop en een neutrale hoes erbij (alleen zwart is te donker en natural is te licht naar mijn zin).
Heb je toevallig ook de slaapbank versie? Daar ga ik dan voor.
groetjes

donderdag 17 juni 2010 om 20:13

nee heb niet de slaapbank versie geloof ik. Hoewel mijn bank met een hoesovertrek ook weleens dienst doet als slaapbank en goed uit de test komt volgens de deelnemers 
Over de kwaliteit zou ik me niet teveel zorgen maken.
Kun je niet gewoon naar een vestiging gaan, en het daar vragen? kost je geen geld, en kun je gelijk proef-zitten.
                    Over de kwaliteit zou ik me niet teveel zorgen maken.
Kun je niet gewoon naar een vestiging gaan, en het daar vragen? kost je geen geld, en kun je gelijk proef-zitten.

vrijdag 18 juni 2010 om 14:08

Nou heb even gebeld, jeetje wat zijn die mensen getraind om je lang aan de lijn te houden zeg (gelukkig belde ik het 0800 nummer ipv het 0900 nummer gna gna)
Maar volgens haar valt de bank ook onder de 10 jaar garantie. raar dat dit echter in geen een van de boekjes en folders wordt aangegeven.
De volgende keer dat ik in de winkel ben toch nog maar eens goed navragen en eventueel zwart op wit laten zetten!
groetjes Lotte
                    Maar volgens haar valt de bank ook onder de 10 jaar garantie. raar dat dit echter in geen een van de boekjes en folders wordt aangegeven.
De volgende keer dat ik in de winkel ben toch nog maar eens goed navragen en eventueel zwart op wit laten zetten!
groetjes Lotte