Thuis

alle pijlers

Thuis

alle pijlers 

spagtelputz sauzen

vrijdag 18 juni 2010 om 07:09

Onze muren zijn 8 jaar geleden in de spagtelputz (wat een naam eigenlijk  ) gezet.
Nu is het hoogste tijd om de boel weer eens op te frissen.
Ik wil hem gaan sauzen, maar heb geen ervaring met ruwe muren....
Ik heb begrepen dat je met een vachtroller moet rollen. Dit en de latex wil ik bij de Gamma kopen, maar daar is de voorlichting niet altijd zo denderend.
Zijn er hier nog handiger klussers die wat tips voor me hebben???
                    Nu is het hoogste tijd om de boel weer eens op te frissen.
Ik wil hem gaan sauzen, maar heb geen ervaring met ruwe muren....
Ik heb begrepen dat je met een vachtroller moet rollen. Dit en de latex wil ik bij de Gamma kopen, maar daar is de voorlichting niet altijd zo denderend.
Zijn er hier nog handiger klussers die wat tips voor me hebben???

vrijdag 18 juni 2010 om 07:22

Vachtrollers spetteren, dus alles er omheen goed afdekken.
Neem een goede kwaliteit roller, goedkope merken zijn nog wel eens in de 'rui'.
Randen en hoeken doe je eerst met een kwast of een blokwitter, de rest dus met een vachtroller, al dan niet op een steel.
Latex koop ik trouwens altijd van het huismerk van de Gamma, goedkoper dan A-merk en ze kunnen bijna iedere kleur wel mengen.
                    Neem een goede kwaliteit roller, goedkope merken zijn nog wel eens in de 'rui'.
Randen en hoeken doe je eerst met een kwast of een blokwitter, de rest dus met een vachtroller, al dan niet op een steel.
Latex koop ik trouwens altijd van het huismerk van de Gamma, goedkoper dan A-merk en ze kunnen bijna iedere kleur wel mengen.

vrijdag 18 juni 2010 om 07:24

muren ontvetten hoeft niet, zitten er plekken op, zoals roetplekken, dan eerst schoonmaken, dat is heel simpel.
men neme een plantenspuit, daar doe je 1/3 bleek in en 2/3 water, de plakken insprayen, wachten tot droog is (half uurtje) is niet weg, herhalen.
muren voorbehandelen met voorstrijk voordat je gaat verfen is wel zo handig, scheelt je veel dure verf, als je dat niet doet zuigt de muur je halve blik in ene naar binnen
en gebruik een kleine roller, grote rollers zuigen te veel verf op.
alsdus de tips van een stukadoor
                    men neme een plantenspuit, daar doe je 1/3 bleek in en 2/3 water, de plakken insprayen, wachten tot droog is (half uurtje) is niet weg, herhalen.
muren voorbehandelen met voorstrijk voordat je gaat verfen is wel zo handig, scheelt je veel dure verf, als je dat niet doet zuigt de muur je halve blik in ene naar binnen
en gebruik een kleine roller, grote rollers zuigen te veel verf op.
alsdus de tips van een stukadoor

vrijdag 18 juni 2010 om 08:12

Het nadeel van een kleine roller is dat je er ook langer over doet. Ontvetten en voorstrijken is niet nodig, het enige belangrijke is inderdaad een goede roller. Lees even op de verpakking welke roller voor welke klus geschikt is. Er bestaan rollers met een "flexibele" binnenkant, en die nemen inderdaad veel verf op. Maar spachtelputz heeft hobbels en bobbels die gevuld moeten worden met verf, en door die flexibele binnenkant en de druk die jij erop zet door te rollen, wordt er meer verf losgelaten uit de roller, en dus vult het de gaatjes beter met verf, zonder dat het spachtelputzeffect verloren gaat.
Koop ook een platte kwast van een cm of 5, met stugge haren. Hiermee kun je, vlak na het rollen, eventuele gaatjes die niet geverfd zijn "tamponneren". Doe dit als je muur nog nat is, dan zie je er later niets meer van.
Laatste tip: Doe je hele muur in één keer, niet halverwege een muur stoppen om te lunchen want dit blijf je zien.
Muziekje aan en gáán!
                    Koop ook een platte kwast van een cm of 5, met stugge haren. Hiermee kun je, vlak na het rollen, eventuele gaatjes die niet geverfd zijn "tamponneren". Doe dit als je muur nog nat is, dan zie je er later niets meer van.
Laatste tip: Doe je hele muur in één keer, niet halverwege een muur stoppen om te lunchen want dit blijf je zien.
Muziekje aan en gáán!

vrijdag 18 juni 2010 om 08:49

Dank voor alle tips tot zover!!!!
@:Jorina: wij hebben ook geode ervaringen met het Gamma-huismerk. Dat wil ik dan ook kopen.
quote:Ratteke schreef op 18 juni 2010 @ 08:15:
Als het mogelijk is zou ik als ik jou was een schilder inhuren die het spuit. Het is een enorm kloteklus om te doen. En omdat de muur ongelijk is moet je het vaak 2 keer doen. Er blijven altijd plekjes waar geen verf komt. Succes met verven!Nee, we huren hiervoor niemand in. De buitenboel wordt wél door een echte schilder gedaan, maar hier steken we zelf gewoon "even" tijd in
                    @:Jorina: wij hebben ook geode ervaringen met het Gamma-huismerk. Dat wil ik dan ook kopen.
quote:Ratteke schreef op 18 juni 2010 @ 08:15:
Als het mogelijk is zou ik als ik jou was een schilder inhuren die het spuit. Het is een enorm kloteklus om te doen. En omdat de muur ongelijk is moet je het vaak 2 keer doen. Er blijven altijd plekjes waar geen verf komt. Succes met verven!Nee, we huren hiervoor niemand in. De buitenboel wordt wél door een echte schilder gedaan, maar hier steken we zelf gewoon "even" tijd in