Ruiten en ramen schoonmaken met krant

22-06-2010 11:36 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen,

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het schoonmaken van ramen met een krant? Heeft iemand het ooit geprobeerd?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,

Vita
Mijn moeder deed dat vroeger altijd. Eerst gewoon wassen met een sopje, dan nawrijven met een krant en spiritus.
Als je gezeemde ramen nawrijft met een krant, drogen ze streeploos op. Wel van gehoord, maar nooit zelf geprobeerd.
Ja, daar gaat het glas mooi van glimmen. Zoals Tilalia zegt: gewoon nawrijven na het ramen lappen. Ik gebruik er alleen geen spiritus bij, gewoon een stuk droge krant.
Mijn moeder lapt 1x per jaar de ramen, was toevallig gister. Ik kwam op de koffie en ze stond inderdaad de boel even na te wrijven met een stuk krant. Geen idee waarom, maar het droogt streeplozer op.
Ja, doe ik. Geeft een mooi resultaat. Dus eerst gewoon lappen met een sopje of spiritus en dan nawijven met een krant.
Precies, de krant is niet voor het schoonmaken maar voor het nawrijven, krijg je mooie streeploze ruiten van.
Maar dan dus niet na het sopje eerst nog met een wisser droogmaken maar meteen met de krant?
Ik heb de vorige keer bij het ramenwassen ook krant gebruikt.

Eerst de ramen inzemen, dan met een wisser droogmaken en dan met een krant nawrijven. Zo heb ik het in ieder geval gedaan. Met de wisser werd het raam niet helemaal droog (hier en daar nog een streepje sop) maar door het raam na te wrijven met een krant was dit opgelost.

Werd wel mooi streeploos en kost niet teveel moeite.
Eerst met de wisser, dan met de krant.
Maar... de inkt van de krant blijft dus op de krant, en niet op het raam?
Let op:

Neem wel een zaterdagochtendkrant (zonder zaterdagbijlage). Met een zaterdagmiddagkrant is het effect minder goed. En de krant mag alleen van de even weken zijn. Bij de oneven weken houd je strepen.
Dat hangt er maar net vanaf hoe vaak je de ramen doet, Iwannalive. Als je net als ik de ramen niet zo vaak doet, kun je juist het beste de zondagkrant gebruiken. Even of oneven weken maakt in dat geval niet uit.
Ik maak ook de ramen met een krant droog na het schoonmaken. Gewoonte, overgehouden na wonen in Zuid-Amerika. Streeploos droog.
Ui in het water, en je ramen zijn streeploos!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
quote:diaantje1971 schreef op 22 juni 2010 @ 13:03:

Ui in het water, en je ramen zijn streeploos!In zijn geheel of in stukjes en indien dat laatste; hoe fijngehakt?
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:louise1 schreef op 22 juni 2010 @ 13:05:

[...]

In zijn geheel of in stukjes en indien dat laatste; hoe fijngehakt?Ui schillen en doormidden snijden,in je water en je hebt geweldig schone en streeploze ramen!
quote:qwertuu schreef op 22 juni 2010 @ 12:46:

Dat hangt er maar net vanaf hoe vaak je de ramen doet, Iwannalive. Als je net als ik de ramen niet zo vaak doet, kun je juist het beste de zondagkrant gebruiken. Even of oneven weken maakt in dat geval niet uit.
hehehe lukt het dames
quote:diaantje1971 schreef op 22 juni 2010 @ 13:06:

[...]

Ui schillen en doormidden snijden,in je water en je hebt geweldig schone en streeploze ramen!

Ik heb hier nu al 5 uur lang een emmer staan met water en een door midden gesneden ui, maar mijn ramen zijn nog steeds vies.

Wat doe ik fout?
quote:Jorina schreef op 22 juni 2010 @ 18:02:

[...]

Ik heb hier nu al 5 uur lang een emmer staan met water en een door midden gesneden ui, maar mijn ramen zijn nog steeds vies.

Wat doe ik fout?

Hahahaha,

Het water gebruiken dus,naast je raam zetten , nee dat werkt niet!
quote:diaantje1971 schreef op 22 juni 2010 @ 13:03:

Ui in het water, en je ramen zijn streeploos!Jaaaa, dat heb ik pas eens ergens gelezen en geprobeerd. Echt, m'n ramen glimmen als een hondenkul in de manenschijn!
quote:Jorina schreef op 22 juni 2010 @ 18:02:

[...]

Wat doe ik fout?En ik lig in een deuk door jou en moet huilen van de uien
Meester in de hygiëne van Anton Valens, een aanrader

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven