Hoe lang duurt scannen in veilige modus?

24-06-2010 15:42 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Trojaan Daarom heb ik mijn pc nu in de veilige modus staan.

Mijn scanner is nu al anderhalf uur bezig, is het normaal dat dit zo lang duurt?

En met welke programma´s kun je een Trojan het best verwijderen?
Viva naar de knoppen.
ja dat kan zolang duren. Trojan verwijder je dmv googlelen naar een fix van het desbetrffende virus.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Heb ooit zo'n Trojan Horse scanner gedownload. Wel erg irritant ding omdat ie automatisch gaat scannen elke keer als je opstart. Maar nooit meer een Trojan gehad daarna
Is Hijack een betrouwbaar programma om trojanen te verwijderen?
Viva naar de knoppen.
Hijack (This) is een programma waarmee je alleen moet werken als je écht verstand hebt van computers.

Want je kunt álles verwijderen, ook belangrijke bestanden.

Je kunt wel een Hijack logje plaatsen op een forum als breekpunt.nl, dan kijken er daar mensen naar of alle rommel weg is.
Hijack is een logprogramma. Verder doet ie niets. Hij laat alleen een zooi informatie over je pc/bestanden zien.

Waarom heb je je pc in veilige modus staan?

Gewoon normaal opstarten, virusscanner laten draaien en laten verwijderen als ie 'm gevonden heeft. Dat verwijderen kan niet langer duren dan 10 sec.
Bedoel je Hijackthis? Net even gegoogled. Ligt denk ik een beetje aan wat voor probleem je hebt. Wat geeft je computer aan?

Gebruik je trouwens internet explorer? Firefox downloaden kan ook erg helpen.
Een browser heeft niets te maken met een Trojan. TO heeft gewoon verkeerde dingen gedownload/geopend. Een Trojan kan ook niet worden vergeleken met een virus.
Xionz, ik kan mijn virusscanner in de gewone modus niet meer gebruiken. Sinds gisteren zijn er geen normale programma´s meer te openen, ze worden tegengehouden door een AV-melding. Ik heb AV nooit gedownload en de stijlfouten maken de melding verdacht.
Viva naar de knoppen.
quote:XionZ schreef op 24 juni 2010 @ 16:07:

Een browser heeft niets te maken met een Trojan. TO heeft gewoon verkeerde dingen gedownload/geopend. Een Trojan kan ook niet worden vergeleken met een virus.Ik heb Firefox vorige maand op de pc gezet, als ik dat niet had gedaan dan had ik niks meer gekund, want explorer opent ook niet.
Viva naar de knoppen.
Was het dan niet verstandiger om vorige maand al dit topic te openen? Misschien dat de Trojan er al een maand opstaat en heeft ie nu zoveel schade aangericht dat een nieuwe installatie sneller en makkelijker is dan een fix.
Ik kreeg gisteren pas aanwijzingen, daarvoor heb ik echt helemaal niks gemerkt van eventuele verdachte factoren.
Viva naar de knoppen.
OP, heb je hier wat aan? Weet niet of het hetzelfde is hoor, dus bij twijfel niet doen natuurlijk http://www.pchelper.nl/fo ... ion/index.php/t73151.html
TO, dump hier ff een hijack log...kunnen we even kijken...
Het is mijn huidige virusscanner toch gelukt om 2 Trojanen te isoleren. Ze staan in quarantaine, dat was me zonder veilige modus niet meer gelukt.

Op een of andere manier was mijn virusscanner `uitgezet´, terwijl die tot nog toe altijd aangestaan heeft...
Viva naar de knoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven