Welke kleuren bij dit fotobehang?

24-06-2010 21:14 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
In m'n slaapkamer komt fotobehang van watervallen met de kleuren wit, blauw en groen, maar welke kleuren behang passen hier goed bij voor de overige muren?

Ik heb wel een linkje, maar denk dat het reclame is, dus plaats hem maar niet.
ik zou de ander muren verven,niet allemaal behang.

en dan verven in een rustige kleur (je moet er nog wel slapen) die ook in het fotobehang voorkomt.
Ik zou zelf gaan voor een witte of cremekleurige muur.

Zoiets?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 juni 2010 @ 21:19:

[afbeelding]

Zoiets?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Of deze?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Deze is het. :-)
spierwit
Mooi!!

Ik zou denk ik 2 muren wit schilderen en eentje in die olijf/groenige tint (een kort/klein muurtje)
quote:biebelie schreef op 24 juni 2010 @ 21:30:

Mooi!!

Ik zou denk ik 2 muren wit schilderen en eentje in die olijf/groenige tint (een kort/klein muurtje)Dit lijkt me wel wat. Je bedoelt dezelfde kleur groen die in het behang voorkomt, of juist een andere tint groen?
.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Iloveholiday schreef op 24 juni 2010 @ 21:37:

[...]

Dit lijkt me wel wat. Je bedoelt dezelfde kleur groen die in het behang voorkomt, of juist een andere tint groen?ik bedoel dezlfde tint.
Ik zou juist niet voor wit gaan, wit is wat mij betreft te hard bij de andere kleuren, dan komt de foto niet mooi uit. Ik zou een van de groentinten nemen, die in licht of donkerheid niet al te veel afwijkt van de indruk die de foto maakt.

Creme zou ik ook niet mooi vinden omdat het zo'n andere sfeer ademt dan de foto. Blauw maakt je kamer al snel een soort van aquarium.
Je kunt ook een paar druppels bv olijfgroen door een emmer witte verf gooien, dan heb je niet spierwit en kleurt het wel mooi bij de fotowand.
Moet je wel met die ene emmer de hele kamer kunnen doen. Anders kun je beter een kleur laten mengen bij de bouwmarkt/verfwinkel en dat laten verdelen over meerdere blikken/emmers.
Ik zou kiezen uit een van de volgende teinten:

klik
leuk idee! zou ook gaan voor een zachte kleur die er bij past. wel oppassen met groen/gele tinten want het is snel koud en kil en verandert met scher gauw in een enge kleur. misschien eerst even een paar kleuren opzetten en met verschillend licht even bekijken welke je het mooiste vindt. succes en ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
anoniem_90534 wijzigde dit bericht op 25-06-2010 12:55
Reden: typo
% gewijzigd
De kleurenlijst die ik plaatste zijn kleuren uit het schilderij zelf (bomenpartij linksboven) En groen geel koud? Sorry maar zowel groen als geel zijn warme teinten. Wanneer je een groen/blauwe teint neemt heb je eerder kans dat het koud oogt. Wel zou ik oppassen dat je een niet al te donkere kleur neemt. Daardoor kan de ruimte kleiner ogen dan hij daadwerkelijk is.
Hé, bedankt voor jullie tips.

Ik neig naar een witte kleur met ietsiepietsie groengeel erin. Ik weet nog niet of ik alle 3 muren in dezelfde kleur verf...

Blauw zal het inderdaad wat killer maken en wit is me net ietsje te wit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven