Driveletter aanpassen

23-06-2010 07:40 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn systeemdisk C begon kuren te vertonen.

Ik heb daarom een nieuwe spinpoint 1 Tb gehaald en de oude vervangen.

Nu heb ik een ander waarschijnlijk simpel probleem.

Ik heb de C schijf vervangen door de nieuwe schijf. Die moest uiteraard gepartitioneerd en geformatteerd worden.

Na de installatie is de D schijf (dataschijf) automatisch hernoemd naar C !! De nieuwe systeemschijf was D geworden.

Ik dacht dit te herstellen door de dataschijf los te halen en te rebooten.

Helaas, toen werd de systeem schijf opeens de I-schijf. Na wat letters van de cardreader.

Ik heb wel door dat het terugplaatsen van de dataschijf het probleem niet gaat oplossen.

Ik heb nu de cardreadr losgekoppeld en gereboot. Alle bijhorende driveletters zijn verdwenen maar de systeemschijf blijft I:\

Ik wil graag dat de systeemschijf weer C is en de dataschijf weer D. De andere driveletters maken me niet zoveel uit.

Hoe kan ik de driveletters aanpassen?
Dat kan je in de BIOS doen.

Hier staat er ook iets over... http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/v ... p?p=603520
Helaas werkt dat niet zo.

Je kan zelf de dataschijven wel aanpassen maar de actieve systeempartitie is een dik probleem.

Ik dacht het op de volgende manie rop te lossen.

1 Heb de systeemschijf mbv de windows cd opnieuw gepartitioneerd en geformatteerd.

Toen kreeg de schijf weer de letter C.

2...echterrrr......toen ik de backup weer terug zette had de schijf were de letter I.

Ik heb er een flinke hekel aan als de pc niet doet wat ik wil !!! grrrrrr
Hij kan altijd nog het raam uit.
Aan jou hebben we écht wat Kip! , welkom in de Digipijler!

"hij kan altijd nog het raam uit" ...

TO: Heb je je nieuwe schijf aangesloten als "master" , en niet als "slave"?
Welkom in de digipijlert? ik loop hier al een poosje hoor!
En hoe heb jij je backup teruggezet?
quote:misschicken schreef op 23 juni 2010 @ 16:28:

Welkom in de digipijlert? ik loop hier al een poosje hoor! Ook met bevredigende antwoorden?
quote:TO: Heb je je nieuwe schijf aangesloten als "master" , en niet als "slave"?Ik had hetzelfde probleem en toen lag het idd daar aan.
TO, je kunt bij de Windows-functie 'Help en ondersteuning' d.m.v. zoeken met de term 'stationsletter' vinden hoe een driveletter kan worden aangepast.
Rechtsklik op "deze computer" en kies "beheren" in het nieuwe venster kies je voor "schijfbeheer". Rechtsklik op de te veranderen drive en kies "stationsletter en paden wijzigen"

Als een driveletter al bezet is (er is bijvoorbeeld al een drive "F") kun je deze eerst een andere letter toebedelen (maak van de "F" schijf bijvoorbeeld "Z") en vervolgens de juiste drives de juiste letters geven. (De drive die je letter "F" wilde geven, geef je letter "F" en dan vervolgens de "Z" driver hernoemen naar bijvoorbeeld "I")

dit bericht werd mogelijk gemaakt door NDH-MAN
Viva la vida
quote:ndh86 schreef op 25 juni 2010 @ 15:20:

Rechtsklik op "deze computer" en kies "beheren" in het nieuwe venster kies je voor "schijfbeheer". Rechtsklik op de te veranderen drive en kies "stationsletter en paden wijzigen"

Als een driveletter al bezet is (er is bijvoorbeeld al een drive "F") kun je deze eerst een andere letter toebedelen (maak van de "F" schijf bijvoorbeeld "Z") en vervolgens de juiste drives de juiste letters geven. (De drive die je letter "F" wilde geven, geef je letter "F" en dan vervolgens de "Z" driver hernoemen naar bijvoorbeeld "I")

dit bericht werd mogelijk gemaakt door NDH-MANIs het dan niet handiger dat je niet voor een F kiest als ie al bezet is? Anders blijf je renamen .
@xions: maar als je nou per sé "F" zou willen....
Viva la vida
quote:ndh86 schreef op 25 juni 2010 @ 19:32:

@xions: maar als je nou per sé "F" zou willen....Dan maak je het jezelf alleen maar lastig .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven