Casio exilim fijne camera?

28-06-2010 13:50 10 berichten
De titel zegt het eigenlijk al. Heeft iemand de casio exilim en is het een fijne camera. Ik heb een goede digitale spiegelreflexcamera, maar die is niet handig als ik een dagje wegga met de kinderen, dus ik wil een klein handcameraatje voor erbij. Ik wil er wel 1 waarmee ik ook kleine filmpjes kan maken en uiteraard wil ik er wel mooie foto's mee kunnen maken. Andere suggesties (maximaal 150 euro) zijn natuurlijk ook van harte welkom.
Alle reacties Link kopieren
van de week een panasonic lumix dcm-fs10 gekocht, 130 euro en lekker compact en goede beoordelingen. Tot nu erg tevreden ermee. Bovendien heeft deze een goede optische zoom (dus "echte" zoom) voor een kleine compact en dat vind ik wel fijn.

Met je casio exilim zit je volgens mij ook nog op 10 tallen modellen, dus dat zegt niks.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Hoi! Heb zelf een panasonic - zo'n platte - en die is wel iets duurder dan die 150 euro, maar dan heb je een val-en-stoot bestendige waarmee je ook onder water kunt foto/filmen.

Filmpje komt mooi, scherp en "stil" (niet bibberdebibber) over op een breedbeeld TV, geluid is zelfs goed! Qua foto's maken is ie zelfs "snel"!

Heb 'm via camera.nl - die waren gewoon het goedkoopst en mijn vriend had goede ervaringen. Mag geen reclame maken, maar je kunt electro-zooi tegenwoordig overál kopen, dus is het geen reclame maar gewoon een tip
Viva la vida
@singalala klopt ik zat te kijken naar de EX-Z330 en de EX-Z550.

De panasonic had ik inderdaad wel gezien, maar ik wil echt onder die 150 euro blijven, het is maar voor erbij. Die panasonic van singalala zou dus nog wel een optie zijn, zo eens even rustig vergelijken. thx.
Heb even gekeken, en het nadeel van dat type camera's is voor mij dat die lens naar buiten komt. Als ik hem vergeet uit te zetten, dan staat die lens nog helemaal "buitenboord" en in mijn rugzak gooi: Krak, stuk.

inmiddels ben ik drie camera's verder
Viva la vida
Ik heb een Exilim, net als 2 familieleden. Vind 'm heel gebruiksvriendelijk, prima camera voor erbij. Alleen, nu komt de maar, alle drie hebben we problemen met de batterij. Die deed het binnen no time niet meer. Mee terug gegaan, kregen een nieuwe, maar we blijven met hetzelfde probleem zitten helaas.
Ik gooi een camera sowieso nooit zo hup in m'n tas Ik ben wat dat betreft wel gewend aan m'n spiegelreflex, maar we gaan deze zomer o.a. 3 dagen naar de efteling en dan is een spiegelreflex, met tas enz gewoon te log om mee te zeulen.

Pink83 is dat allemaal hetzelfde type van de exilim? Zoniet dan wordt dat hem toch niet denk ik, ik heb een hekel aan gezeik met batterijen.

Die panasonic van singalala klimt gestaag
Casio's zijn goed en nogal onderschat op de nederlandse markt omdat panasonic ze wegdrukt.
ik heb een oude Exilim z50 van slechts 5Mpx. Ben er zéér tevreden over, zeker omdat de lens redelijk goed is, beperkte overstraling, aberratie en andere effecten die je vaak ziet met die kleine lensjes. Bovendien reageert de camera snel. Heb hem altijd bij me en maak er regelmatig prachtfoto's mee. Geen idee trouwens of de camera's van casio nog steeds zo goed zijn, maar als dat zo is lijkt het me een goeie aanschaf.
Dat is wel heel positief kerstpakket. Een beetje snelheid is nooit weg. Ik heb wat verder gelezen en de z550 komt er bij heel veel testen wel heel erg goed uit. Ik blijf het een lastige keuze vinden, dus ga zaterdag even kijken of ik hem ergens in de winkel even kan bekijken en dan wordt het waarschijnlijk toch de z550.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven