Office overzetten naar andere laptop

29-06-2010 23:27 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond m'n nieuwe laptop aangeslingerd en diverse programma's overgezet van m'n oude laptop, maar nu heb ik nog geen emailprogramma.

Ik dacht heel simpel de office versie op m'n oude laptop in te pakken met Winrar en hem dan via een usb-stick op m'n nieuwe laptop uit te pakken, maar dat werkt dus niet

Hoe kan ik dat office pakket nu overzetten naar m'n nieuwe laptop?
Dat kan niet. Je zult hem opnieuw moeten installeren.
En dat wordt lastig....heb de cd niet meer :(
Zonder cd geen office. Of je moet het gaan downloaden.

Kun je niet op zoek naar een gratis mail-programma?
Er zijn natuurlijk altijd manieren om aan Office te komen zonder de cd. Maar aangezien dat niet legaal is mag ik dat hier niet zeggen uiteraard.
Als het goed is heb je Windows Works op je nieuwe laptop..

Men neme 1 tekst document.. Rechtermuisknop.. Openen met: Windows works..

Ziet er exact hetzelfde uit als word.. Alleen iets minder functies.. Geen functies die ik met mijn WO opleiding mis.. Behoorlijk compleet nog dus

correctie: Microsoft works
Microsoft works kun je ook vinden onder : alle programmas in het start menu..
Ze wil een emailclient .
Mijn advies: Mozilla met Firefox als browser en Thunderbird als mailprogramma. Veel betrouwbaarder allebei dan de Microsoft varianten.

Beste om te doen is Thunderbird op je óude laptop installeren, en daar te upgraden zodat al je contacten en mails meegaan. En dan kun je op je nieuwe laptop weer Thunderbird schoon installeren terwijl je de contacten uit je oude laptop die nu dus in Thunderbird staan, exporteert naar je nieuwe laptop.

NB als je een smartphone hebt op Windows Mobile, weet ik vooralsnog niet of je kunt omzeilen dat die alleen maar wil synchroniseren naar Outlook. Ik zoek ook nog
quote:XionZ schreef op 29 juni 2010 @ 23:39:

Ze wil een emailclient .

Oops.. ja ik zie het.. ( nu wel )

xX
Neem gewoon een Google account. Kun je overal bereiken, ook vanaf je foon en die hebben ook een agenda die je kunt delen etc. Duik er maar eens in. Waarschijnlijk word je net zo enthousiast als ik (al jaren!) ben......
Thnx voor alle tips......!

Het gaat idd vooral om de emailclient, maar ook excel en word gebruik ik thuis regelmatig....

@Tia Dalma: Thunderbird ken ik dus nog niet...zal er eens naar kijken. Kun je daar ook meerdere emailadressen als account inzetten?

Een browser heb ik in feite niet nodig, heb Internet Explorer erop staan. Of is Mozilla beter?

@Xionz: thnx...i know, maar ik doe natuurlijk niks illegaals
Yes, meerdere emailadressen prima mogelijk. Alleen hotmail ondersteunt ie nog niet of net wel, maar daar let ik zelf niet op.

Firefox (Mozilla is het merk) is in die zin beter dan IE omdat ie minder virusgevoelig is en sneller. Ik heb ook heel rap IE ingeruild voor FF. Ik hoor ook veel mensen die met FF bijvoorbeeld minder last van vervelende banners hebben op het Viva Forum, ter voorbeeld.
Open Office is een uitstekende en gratis vervanging voor Microsoft Office. Kan hetzelfde (je kunt gewoon verder werken aan je bestaande bestanden) maar het kost niets.

Microsoft Office voor thuis kost je honderd euro of zo. Dat kan altijd nog.

Thunderbird inderdaad voor je mail, of Gmail, nog makkelijker.
quote:Mikoshin schreef op 01 juli 2010 @ 16:28:

Open Office is een uitstekende en gratis vervanging voor Microsoft Office.Daar zat ik ook al aan te denken. Mijn vader gebruikt dat ook.
World of Warcraft: Legion
Ow ja, Open office heb ik ook wel eens van gehoord!

Ik ga aan de slag met Thunderbird en Open Office, dan moet het goed komen.

Bedankt!
Ik ben weer gekapt met Open Office, het is toch niet helemaal hetzelfde en je moet steeds zelf opletten dat je je bestanden opslaat/converteert naar een Office formaat zodat de Office gebruiker (en dat is de overgrote meerderheid) ze kan openen.

Ik gebruik de béta versie van Office 2010 nu. Ook gratis te downloaden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven