stoelen opnieuw bekleden

03-07-2010 20:38 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 6 mooie, comfortabele eetstoelen gekregen van iemand, die ik nu in mijn huis heb gezet. Ben er helemaal blij mee

De kleur van de stoelen passen alleen niet zo mooi bij de rest van mijn interieur. Nu wil ik ze opnieuw (laten) bekleden, maar het moet wel goedkoop. Nu heb ik daar zelf helemaal geen verstand van en ken ook niemand die daar wel heel handig mee is.

Zou ik bijv. bekleding bij de ikea kunnen kopen en die er overheen trekken? Of past dat alleen maar op 1 bepaalde stoel van de ikea (ik heb trouwens geen idee waar de stoelen zijn gekocht). Het is zeg maar wel een stoel waar de stof er aan de zijkant en achterkant gewoon los bijhangt.

Op welke kosten moet ik ongeveer rekening (dus: zo goedkoop mogelijk, maar niet zelf aan de slag).
Foto?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Gewoon zo'n stoelhoes dus?

Zag ze zonder goed te zoeken al vanaf 12 euro online en dan hoef je alleen een passend model voor jouw stoel uitzoeken.
Bedoel je zoiets?

The time is now
Whahaha borderwalk, de jouwe is wel wat beter
The time is now
quote:Banba schreef op 03 juli 2010 @ 20:54:

Whahaha borderwalk, de jouwe is wel wat beter In tegenstelling; de jouwe illusteert precies waarom ik niet van stoelhoezen hou.
quote:Banba schreef op 03 juli 2010 @ 20:54:

Whahaha borderwalk, de jouwe is wel wat beter Vind je?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:borderwalk schreef op 03 juli 2010 @ 20:56:

[...]

In tegenstelling; de jouwe illusteert precies waarom ik niet van stoelhoezen hou.Wel leuk voor kerst toch?!
The time is now
Dit wil je toch niet!

Deze is ook leuk

The time is now
Ja, zoiets alleen dan met leuning voor de armen.

Even een domme vraag: hoe weet ik of het model geschikt is voor mijn stoel? Gewoon mijn stoel opmeten en dan de stoel die in de winkel staat?
Ik zou inderdaad de maten opnemen en dan advies vragen in de winkel.

Mijn ervaring met ikea is dat ze je heel goed kunnen/willen helpen met dit soort dingen.
The time is now
Misschien is het handig dat je degene van wie je de stoelen hebt gekregen even vraagt waar de stoelen en/of hoezen vandaan komen.

Wat voor kleur zijn de hoezen nu? Als ze licht zijn is zelf verven in de wasmachine misschien ook een optie. Kost bijna niks en als het mislukt kun je altijd nog op zoek naar nieuwe hoezen.
The time is now
De hoezen zijn donkerblauw. Denk niet dat verven een optie is.

In ieder geval bedankt, schrijf de maten even op en dan ga ik maandag naar de ikea

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven