internetsnelheid

03-07-2010 22:50 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welk internetabonnement is voldoende, 20MB of 60 MB (bij tele2). We willen ook series en films kunnen downloaden.
Hoeveel wil je downloaden? En wil je dat snel of kan het ook 's nachts aan en 's morgens klaar zijn?
Denk dat we wel wekelijks eea zullen downloaden, liefst wel redelijk snel.
MB of Mbit?

Verder waar wil je series vandaan halen. Nieuwsgroepen, torrents of directe download? Torrents gaan vaak langzamer.
20MB is meer dan voldoende, het is trouwens tot 20mbit/s, dat haal je alleen bij de beste omstandigheden, maar dan nog is het snel zat... met 60mb zit je al bij fiberspeed en dat kan je weer niet uitbreiden met telefoon en of tv, mocht je dat willen
Dan heb je aan 20MB ook meer dan genoeg, hoor. 's Nachts downloaden, dan zijn de peeps in de VS ook wakker...
quote:Mormy schreef op 03 juli 2010 @ 23:26:

MB of Mbit?

Verder waar wil je series vandaan halen. Nieuwsgroepen, torrents of directe download? Torrents gaan vaak langzamer.

Torrents

Volgens mij is het MB?
Nou ja, met 20 gaan we er iig op vooruit, nu hebben we tot 4MB en we halen nog niet eens de 1
Naja bij torrents kan het ook aan de torrents liggen. Als er niet meer wordt geboden dan 1 dan maakt je abbonement niet uit. Van 20 naar 4 klinkt voor de rest wel goed. Kun je goed streamen e.d.
Je moet er wel even rekening mee houden dat ze adverteren met 'internet tót 60Mb'. Mb moet je niet verwarren met MB. 60Mb is ongeveer 6.5MB.
Ik zou gaan voor de 60 MB ik download nu met tot 20 MB, en het duurt bij mij ruim een dag voordat ik een film binnen heb.

Ik download nu ook met torrents, en hoe sneller hoe beter ;)
@Linda,

60Mbit is volledig onzin als je met torrents blijft downloaden.

Ik heb tot 20Mbit en via usenet heb ik een film, dvd kwaliteit, dus 4.8GB in 45 minuten binnen.

Een film in AVI of MPG duurt nog geen 10 minuten.

Een abbo op een goeie usenet server kost je iets van 6 euri in de maand.

Het verschil tussen 20 MB of 20 Mbit zorgt ook voor verwarring.

1Byte (de grote B) bestaat uit 8 bits (die van de Mbits)

dus even kort door de bocht 20Mbit is ongeveer 2,5MegaByte.

Nu is er altijd sprake van overhead dus die 2,5MB per seconde haal je nooit. ik download eigenlijk altijd met 1,55MegaByte per seconde.
Trahit sua quemque voluptas

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven