Idee voor tussen kastjes (boven) en aanrecht

01-07-2010 13:55 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Zoals de topic titel al zegt, ik ben op zoek naar een leuk idee, voor tussen de bovenkastjes en het aanrechtblad in mijn keuken.

Het is best een kleine keuken, dus de bovenkastjes weghalen is ivm ruimte geen optie.

Momenteel zitten er spiegels tussen (van de vorige bewoner).

Aangezien ik dat niet echt mooi vind, wil ik dat weg hebben.

Er staat in de keuken ook een RVS gasfornuis, daar boven zit een rvs plaat. En nu moet er dus iets in de plaats komen voor die spiegels.

Ik heb gedacht aan RVS platen, dat is makkelijk schoonhouden, maar ik zou niet weten waar ik die kan kopen.

Tegels, vind ik niet zo handig omdat die voegen zo lastig schoon te maken zijn...

Dus als iemand een idee heeft, hoor ik het graag!
RVS look muurtegel IKEA
een foto achterwand?

http://www.pimpyourkitchen.nl
@ Bengal, dat is wel een goed idee wist niet eens dat ikea dat had

@ eloys, die link ga ik ook even bekijken is wel leuk ook !

Thanks alsvast voor de ideen!
Van die RVS-platen houden een stuk moeilijker schoon dan tegels hoor. En er zijn waterdichte voegmiddelen te koop, denk dat je daarmee een stuk sneller uitgepoetst bent.
Als ik opnieuw zou mogen kiezen kwam er zo'n melkglazen achterwand.
Wij hebben gewoon stuckwerk op de muur achter het aanrecht. Zelfs achter het fornuis. Gaat nu na 6 jaar nog steeds prima. Soms even boenen als de tomatensaus geprutteld heeft en ik zet vaak een snijplank achter het fornuis als ik vlees braad.
@ Mevrouwdekees, dat wist ik niet eerste huis, dus ben nog niet zo thuis in die dingen...

AL moet ik zeggen dat ik het idee van eloys echt wel heel cool vind. Ze hebben hele leuke dingen daar!

Zal ook maar even met mijn vriend overleggen hahaha
Wat toevallig, ik was hier ook naar op zoek...

Leuke tips!

Eloys, ervaring met die achterwanden van jouw link?
Als ik het opnieuw zou doen zou ik matglas nemen.
Fotowand

mat glas

stucen en dus gewoon cement met afwasbare lak (klinkt heel raar maar die je dus af kan nemen met water en schoonmaak)

Of gewoon tegels in houtvariatie, ook leuk.

Rvs ziet er mooi uit maar gaat er snel lelijk uit zien (als je met een schuursponsje a/d slag gaat )
Heb de ruimte tussen de kastjes opgevuld met ...... nog een kastje! Frontje even meegenomen naar de bouwtoko en daar kwamen ze met het juiste kastje wat ze keurig (in de breedte) inkorten. Sierlijst-dingetje o de zijkant van het deurtje strijken, en één aansluitende rij met keukenkastjes!
Viva la vida
quote:choca schreef op 01 juli 2010 @ 14:28:

Eloys, ervaring met die achterwanden van jouw link?

Ik niet, maar mijn buurvrouw is er heel blij mee, via haar kwam ik hier ook bij.

RVS krijgt snel een gebruikte look. Wij hebben een rvs aanrechtblad, daar vind ik dat gebrukte heel stoer. maar een hele wand is denk ik wat too much
quote:ndh86 schreef op 01 juli 2010 @ 15:14:

Heb de ruimte tussen de kastjes opgevuld met ...... nog een kastje! Frontje even meegenomen naar de bouwtoko en daar kwamen ze met het juiste kastje wat ze keurig (in de breedte) inkorten. Sierlijst-dingetje o de zijkant van het deurtje strijken, en één aansluitende rij met keukenkastjes!Ze bedoeld de ruimte tussen de onderkant van de kastjes en het aanrecht, het stuk "muur" onder je kastjes zeg maar. Aan de hand van de titel wilde ik ongeveer hetzelfde komen vertellen als jij
Spiegels of spiegeltegels. De laatste heb ik in mijn huis.

Als het de laatste zijn dan zou je die ook met folie af kunnen plakken. Ene @Prulletje heeft dat namelijk met de tegels in haar huis gedaan die moesten blijven zitten. Ik vind het heel mooi.
Ik heb zelf glasvezelbehang geverfd met afwasbare latex. Zit er nu een jaar op en het bevalt prima. Is heel goed schoon te houden.
Wat een tips allemaal heel fijn!

Kon even niet reageren, was druk aan het klussen. Ga vandaag even het eea afwegen en een keuze maken

Bedankt allemaal!
quote:kiki_twee schreef op 01 juli 2010 @ 16:26:

Spiegels of spiegeltegels. De laatste heb ik in mijn huis.

Als het de laatste zijn dan zou je die ook met folie af kunnen plakken. Ene @Prulletje heeft dat namelijk met de tegels in haar huis gedaan die moesten blijven zitten. Ik vind het heel mooi.

een spiegel achter je fornuis??

Lijkt me heel gek.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven