Hoe kan je liedjes op een iPod nano zetten?

06-07-2010 07:36 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oei, ik voel me ontzettend blond en ik weet ook niet of digi wel de juist plek is maar ik heb een vraag: mijn dochter heeft gisteren een IPod nano gekocht. Helemaal blij, lang gespaard etc.

Nu had ze een leuk afspeellijstje klaar en wilde ze de liedjes op het ding gaan zetten maar de computer herkent het apparaat niet eens. Als we via windows media player willen gaan synchroniseren zegt hij 'sluit apparaat aan' maar als we dat doen gebeurt er vervolgens niets. Als ik mijn eigen mp3 gevalletje erin doe herkent hij die meteen.

Dus wat doen wij fout?? Mijn dochter (11) is normaal best handig met dat soort dingen maar zij snapt het ook niet!

Alvast dank..(misschien is er al wel een heel topic over iPods maar dat kon ik zo gauw niet vinden.)
Itunes geinstalleerd?
Via I-tunes!
Gebruiksaanwijzing lezen?!

Hoe dan ook, je zult er alleen iets op krijgen met het (rot)programma iTunes, en je kan de muziek alleen afspelen als het geconverteerd is naar .acc (dat zal het nu wel niet zijn). Waarom heb je daar voor de aanschaf niet naar gekeken??
Zelf werkt iTunes me ook enorm op m'n zenuwen, Je hebt er ook programma's voor waarbij het een stuk gemakkelijker gaat.
iTunes downloaden, nummers hierin importeren, Ipod aansluiten en spelen maar!

Ik snap de weerstand tegen iTunes niet zo goed? Ik vind het wel prettig werken. Genius functie is fantastisch! Ik krijg zelf de kriebels van de mediaplayer.
Inderdaad via iTunes.. Die converteert de liedjes zelf naar .acc dus daar hoef je je geen zorgen over te maken..

Even de gebruiksaanwijzing lezen kan ook helpen , die legt redelijk duidelijk uit wat je moet doen, succes er mee!!
Alleen al dat geconverteer de hele tijd (ok dat ligt niet direct aan iTunes). En ik had heel veel muziek op de pc, gewoon van cd's, nu is de pc kapot geweest en dus opnieuw iTunes erop, kan ik alle cd's opnieuw gaan rippen omdat iTunes het vertikt ze zo in de bieb te zetten!

Dan hebben we het nog niet eens gehad over het (deels) synchroniseren van de iPhone, albums maken met 1 cover, in plaats van 10 losse nr's met 10x dezelfde cover enz.
en niet vergeten te registreren, maar dat geeft itunes vanzelf aan
Mamarije, als je geluk hebt komt ie zelf met een melding van converteren maar even vaak ook niet. En dan nog, staat alles 2x in de bibliotheek. Lekker handig.
Wauw, wat een reacties...super! Mmm, gebruiksaanwijzingen zijn inderdaad niet mijn sterkste kant maar die zal ik ook eens gaan doorploeteren.

Tja, ik heb me helemaal niet in het ding verdiept omdat ik oud ben en niet hip en mijn dochter dit ding moést hebben. Ik wist eigenlijk niet eens wat het was .

Ik heb nu inderdaad itunes gedownload....gaat nog flink wat geld kosten als ze er liedjes op gaat zetten.

In ieder geval al ontzettend bedankt, we proberen het verder!
Liedjes in iTunes kosten alleen geld als je ze via de iTunes store koopt. Andere mp3's of je eigen CD's kosten geen geld natuurlijk. MP3's) en bijvoorbeeld mpg films sleep je overigens zo vanaf de plek waar ze staan in het iTunes venster om ze toe te voegen aan je bibliotheek...

Ik moet altijd een beetje zuchten van de kritiek op iTunes. Ik gebruik het al jaren (laten we zeggen vanaf versie 0.0) en heb nog nooit de problemen gehad waar men het over heeft. Mijn muziek, films, ebooks en Apps staan netjes in de bibliotheek, in de computer zelf gesorteerd in mappen (lekker belangrijk overigens, want daar kijk je toch nooit meer naar om), mijn iPhone, iPad en iPods synchroniseren probleemloos precies datgene dat ik wil (en dat is voor elk i-apparaat iets anders).

Misschien komt het omdat ik nog nooit een PC gebruikt heb en vanaf mijn eerste computer Apple gewend ben, dat ik beter begrijp wat de mogelijkheden zijn ofzo...
Ik heb net een nieuwe iPhone, en ben door jouw topic even gaan proberen.

Ik heb de nieuwste top 40 gedownload, gewoon via een torrent.

En deze van de map naar itunes gesleept....pies of keek werkelijk.

En voor zover ik weet werken iPhone en iPod hetzelfde.
Heel handige site om pijlsnel muziek op je PC/Ipod/MP3 te zetten: het is een griekse site, maar ik heb nog nooit zo snel muziek kunnen downloaden. Binnen 1 minuut staan de nummers op je PC.

www.prostopleer.com

Ook handig: Als je bijv. Tiësto zoekt, krijg onder de balk namen van andere gelijksoortige artiesten!
quote:puck69 schreef op 06 juli 2010 @ 08:07:

....gaat nog flink wat geld kosten als ze er liedjes op gaat zetten.

hoezo??
Mosterd, maar duh iTunes natuurlijk.
anoniem_59324 wijzigde dit bericht op 06-07-2010 09:36
Reden: Schrijf ik zelf iTunes verkeerd.
% gewijzigd
iTunes werkt ellendig, maar het is niet anders. Je hebt ook rip-offs van iTunes, maar die vind ik nog rotter werken.

Waar ik voortdurend tegen aanloop is dat mijn laptop mijn iPod niet ziet. Ik krijg dus elke keer de melding dat de usb-dinges niet herkend wordt. Erg frustrerend.

De oplossing van de Apple winkel waar ik de iPod gekocht heb: Koop een Macbook. De grapjassen...

Als iemand nog een suggestie heeft voor het wel herkennen van mijn iPod, dan hoor ik die graag
Wat werkt er dan ellendig?

En dat je laptop je iPod niet ziet, ligt het probleem aan je iPod of aan je laptop?
quote:Zinderend schreef op 06 juli 2010 @ 09:40:

iTunes werkt ellendig, maar het is niet anders. Je hebt ook rip-offs van iTunes, maar die vind ik nog rotter werken.

Waar ik voortdurend tegen aanloop is dat mijn laptop mijn iPod niet ziet. Ik krijg dus elke keer de melding dat de usb-dinges niet herkend wordt. Erg frustrerend.

De oplossing van de Apple winkel waar ik de iPod gekocht heb: Koop een Macbook. De grapjassen...

Als iemand nog een suggestie heeft voor het wel herkennen van mijn iPod, dan hoor ik die graag Dat lijkt me niet de schuld van iTunes, maar eerder van de software van je iPod, of probeer eens een ander kabeltje.
quote:Marriss schreef op 06 juli 2010 @ 09:34:

[...]

hoezo??

Omdat ik zag, toen ik itunes eenmaal geïnstalleerd had dat elk nummer geld kost! Maar ik lees hier nu dat eigen muziek geen geld kost.

Nogmaals bedankt allemaal. Vind het altijd zo super dat mensen zo willen helpen!
quote:Brummetje schreef op 06 juli 2010 @ 09:36:

Mosterd, maar duh iTunes natuurlijk. Hi, hi..schreef al dat ik me érg blond voelde maar had voor vanochtend nog nooit van itunes gehoord! Als ik liedjes op mijn eigen mp3 wil zetten dan maak ik altijd een afspeellijstje bij Windows Media player en hoppa...dan staan ze er zo op! Maar ik begin nu een klein beetje bekend te raken in de wereld van de Ipod.
quote:misschicken schreef op 06 juli 2010 @ 10:51:

[...]

Dat lijkt me niet de schuld van iTunes, maar eerder van de software van je iPod, of probeer eens een ander kabeltje.

Het ligt niet aan de iPod of het snoertje. Software is volledig ge-updated, hersteld, laptop is net 3 weken oud, poorten werken allemaal uitstekend en ik heb de nieuwste versie van iTunes.

Heel soms pakt-ie hem, maar dan weer 100x niet.

En ik ben niet de enige met dit probleem heb ik begrepen.
Het is gelukt! Dochter loopt zo trots als een pauw rond met haar Ipod. Heb wel echt alles er op gezet wat er maar op kon, weet niet precies wat ik gedaan heb en de helft van de liedjes wil ze niet dus die moet ik er weer af zien te krijgen maar we zijn blij!

Tot nu toe geen problemen met iTunes maar dat kan nog komen hoor ik zo...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven