vraagje over open office
donderdag 8 juli 2010 om 13:38
Ik hoop dat er hier mensen zijn die me kunnen helpen, ik kom er niet meer uit!
Ik moet een boekje maken, ik zit nu dus te prutsen in Open Office en probeer op een liggende A4 twee pagina's te krijgen, zodat naderhand, uitgeprint en gevouwen dit een boekje kan worden.
Hoe krijg ik op een A4 2 teksten naast elkaar?
Het zal wel heel simpel zijn, maar ik kom er echt even niet uit.
Ik moet een boekje maken, ik zit nu dus te prutsen in Open Office en probeer op een liggende A4 twee pagina's te krijgen, zodat naderhand, uitgeprint en gevouwen dit een boekje kan worden.
Hoe krijg ik op een A4 2 teksten naast elkaar?
Het zal wel heel simpel zijn, maar ik kom er echt even niet uit.

donderdag 8 juli 2010 om 13:42
Onder format kun je kiezen voor 'collumns' (opmaak; kolommen in nl'se versie). Hier kun je twee kolommen kiezen en ook de afstand tussen de kolommen instellen (denk aan nietje/vouwrand).
Maar... misschien... als je ook een hele slimme printer hebt... is het wel slimmer om op a5 te gaan werken (half a4'tje = 1 pagina in je boekje) en dan de 'boekjes afdruk functie' te gebruiken: dan zet word de pagina's bij het printen in de goede volgorde en hoef je ze niet zelf door elkaar te gaan husselen zodat je na printen en vouwen de pagina's wél in de goede volgorde krijgt...
Maar... misschien... als je ook een hele slimme printer hebt... is het wel slimmer om op a5 te gaan werken (half a4'tje = 1 pagina in je boekje) en dan de 'boekjes afdruk functie' te gebruiken: dan zet word de pagina's bij het printen in de goede volgorde en hoef je ze niet zelf door elkaar te gaan husselen zodat je na printen en vouwen de pagina's wél in de goede volgorde krijgt...

zaterdag 17 juli 2010 om 21:19
Omdat ik er geen nieuw topic voor wil openen gelijk, ga ik hier nu maar weer een vraag stellen. Ik hoop dat iemand hier dan weer het antwoord op weet.
Ik moet een sollicitatiebrief en cv als bijlage via een sollicitatieformulier versturen. Als ik deze in open office heb gemaakt en bij dat bedrijf gebruiken ze gewoon Word kunnen deze bijlagen dan gewoon geopend worden?
Ik moet een sollicitatiebrief en cv als bijlage via een sollicitatieformulier versturen. Als ik deze in open office heb gemaakt en bij dat bedrijf gebruiken ze gewoon Word kunnen deze bijlagen dan gewoon geopend worden?
zaterdag 17 juli 2010 om 21:29