vraagje over open office

08-07-2010 13:38 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat er hier mensen zijn die me kunnen helpen, ik kom er niet meer uit!

Ik moet een boekje maken, ik zit nu dus te prutsen in Open Office en probeer op een liggende A4 twee pagina's te krijgen, zodat naderhand, uitgeprint en gevouwen dit een boekje kan worden.

Hoe krijg ik op een A4 2 teksten naast elkaar?

Het zal wel heel simpel zijn, maar ik kom er echt even niet uit.
Onder format kun je kiezen voor 'collumns' (opmaak; kolommen in nl'se versie). Hier kun je twee kolommen kiezen en ook de afstand tussen de kolommen instellen (denk aan nietje/vouwrand).

Maar... misschien... als je ook een hele slimme printer hebt... is het wel slimmer om op a5 te gaan werken (half a4'tje = 1 pagina in je boekje) en dan de 'boekjes afdruk functie' te gebruiken: dan zet word de pagina's bij het printen in de goede volgorde en hoef je ze niet zelf door elkaar te gaan husselen zodat je na printen en vouwen de pagina's wél in de goede volgorde krijgt...
Bedankt, ik ga eerst eens kijken of je eerste tip werkt, want ik betwijfel of ik een slimme printer heb ( hij zal iig niet slimmer zijn dan ik, dus dan wordt dat helemaal niets )
Bij geen slimme printer/boekjesprintfunctie (zie print menu) ben je misschien nog het beste af als je de a4'tjes na het printen doormidden snijdt, dan op volgorde legt en vastniet. Kan goed voor 1 boekje, wordt vervelend bij meer dan 3...
Nah, het moeten er een stuk of 20 worden!

Maar het is aan het lukken hier!

Heel erg bedankt
Omdat ik er geen nieuw topic voor wil openen gelijk, ga ik hier nu maar weer een vraag stellen. Ik hoop dat iemand hier dan weer het antwoord op weet.

Ik moet een sollicitatiebrief en cv als bijlage via een sollicitatieformulier versturen. Als ik deze in open office heb gemaakt en bij dat bedrijf gebruiken ze gewoon Word kunnen deze bijlagen dan gewoon geopend worden?
Ikkuzzz, als het goed is kunnen ze dat gewoon openen.

Maar open office heeft ook een optie dat als je 'opslaan' kiest, je kan kiezen als wat voor bestand je het wil opslaan. daar kun je dan ook voor word-bestand kiezen.
Bedankt voor je antwoord twijfelmeid, ik had iid ook gezien dat je het in een ander soort bestand kan opslaan, maar ( ben niet zo goed met die dingen) ik weet niet welk bestand ( staat wel word bij dat heb ik gezien, ik zal ns kijken welke precies)
Ik zou kiezen voor Word 97/2000/XP!
Nu staat ie opgeslagen onder alle bestanden, maar je hebt iid ook nog een hele rij met wordbestanden ( en jaaaaahaaah...welke moet het dan zijn?)
ow, je had al geantwoord, sorry.
Ik denk dat ik hem eerst eens als test naar een vriendin ga sturen ofzo, dan kan ik kijken wat het doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven