Geluid doet het niet
vrijdag 16 juli 2010 om 21:17
Gisteravond heb ik met de koptelefoon op een programma via uitzending gemist gekeken.
Vandaag zet ik de laptop weer aan en het geluid deed het niet. Als ik een mailtje kreeg hoorde ik hier niks van.
Nu heb ik de koptelefoon weer aangesloten en krijg ik hierdoor wel geluid.
Nu wil ik niet de hele tijd de koptelefoon opzetten.
Wat zou ik kunnen doen om weer gewoon geluid te krijgen.
Ondertussen heb ik het probleem opgelost. Nadat ik alles verwijderd had is alles weer terug en het geluid doet het weer gewoon.
Vandaag zet ik de laptop weer aan en het geluid deed het niet. Als ik een mailtje kreeg hoorde ik hier niks van.
Nu heb ik de koptelefoon weer aangesloten en krijg ik hierdoor wel geluid.
Nu wil ik niet de hele tijd de koptelefoon opzetten.
Wat zou ik kunnen doen om weer gewoon geluid te krijgen.
Ondertussen heb ik het probleem opgelost. Nadat ik alles verwijderd had is alles weer terug en het geluid doet het weer gewoon.
swimkim wijzigde dit bericht op 16-07-2010 22:25
Reden: probleem opgelost
Reden: probleem opgelost
% gewijzigd

maandag 19 juli 2010 om 22:07
Ik zie hier net een topic over geluid die het niet doet. Nou is mijn situatie ietsjes anders:
Ik heb bij mn schoonzoon zn pc opnieuw geïnstalleerd met XP. t Ding was niet vooruit te branden. Scans gedraaid...mocht niet baten, enfin dus eerst maar es het een en ander gebackupped en toen opnieuw geïnstalleerd.
Nou heb ik nog wel es problemen met het vinden van de juiste hardwaredrivers. Met wat hulp van iemand had ik dat dus voor elkaar, alleen de geluidskaart doet niets. Reageert niet op de voor mijn inzicht juiste hardwaredriver en als ik bij Creative ga kijken zie ik ineens bij mijn type: no longer available. Hoe kan dat nou? Voor de installatie dee ie het nog wel...
Tja, verder voor de rest loopt ie weer als een trein, beetje geheugen erbij, een videokaartje erbij en het is in orde. Alleen die geluidskaart he...
Ik heb bij mn schoonzoon zn pc opnieuw geïnstalleerd met XP. t Ding was niet vooruit te branden. Scans gedraaid...mocht niet baten, enfin dus eerst maar es het een en ander gebackupped en toen opnieuw geïnstalleerd.
Nou heb ik nog wel es problemen met het vinden van de juiste hardwaredrivers. Met wat hulp van iemand had ik dat dus voor elkaar, alleen de geluidskaart doet niets. Reageert niet op de voor mijn inzicht juiste hardwaredriver en als ik bij Creative ga kijken zie ik ineens bij mijn type: no longer available. Hoe kan dat nou? Voor de installatie dee ie het nog wel...
Tja, verder voor de rest loopt ie weer als een trein, beetje geheugen erbij, een videokaartje erbij en het is in orde. Alleen die geluidskaart he...

dinsdag 20 juli 2010 om 10:22
Maggy, Als je XP weer opnieuw installeert, installeert ie ook nieuwe drivers... Meestal herkent XP de geluidskaart, en installeert dan de juiste driver. In jou geval heeft XP de geluidskaart niet herkend, en geen "default" driver geïnstalleerd. Om er achter te komen welke geluidskaart er exact in de PC zit, download eerst dit programmaatje: PC WIzard 2010 Dit tooltje laat precies zijn welke geluidskaart aan boord is.
Geef even door welke geluidskaart het is, zoek ik even een driver voor je...ok?
Geef even door welke geluidskaart het is, zoek ik even een driver voor je...ok?
woensdag 21 juli 2010 om 21:08
Hoi Xander,heb ff de naam van de geluidskaart genoteerd van hun:
C-Media cmi9739a/9761 @sis 7012
Heb op de sites van C-Media gezocht en op SIS.com, maar al waar ik tegenaan loop is eerst een of andere wizard downloaden en installeren, of ik denk dat ik de juiste driver heb, issie 'unable' om um te installeren.
Ga ik via Google te werk krijg ik in plaats van de veelbelovende driver een of ander blablabla document te zien of iets totaal anders...
Hopelijk kun jij de goeie driver downloaden???
Alvast bedankt voor je hulp hoor.
Groetjes,
Maggy
C-Media cmi9739a/9761 @sis 7012
Heb op de sites van C-Media gezocht en op SIS.com, maar al waar ik tegenaan loop is eerst een of andere wizard downloaden en installeren, of ik denk dat ik de juiste driver heb, issie 'unable' om um te installeren.
Ga ik via Google te werk krijg ik in plaats van de veelbelovende driver een of ander blablabla document te zien of iets totaal anders...
Hopelijk kun jij de goeie driver downloaden???
Alvast bedankt voor je hulp hoor.
Groetjes,
Maggy
donderdag 22 juli 2010 om 12:35

donderdag 22 juli 2010 om 12:43
quote:Maggy1 schreef op 22 juli 2010 @ 12:35:
Hoi Xander,
Is het tegenwoordig niet meer mogelijk om zonder het installeren van een of andere wizard een simpele driver te downloaden?
Groetjes,
Maggy
Jawel hoor, vind het vreemd dat een of andere wizard roet in het eten gooit, en zal daar nooit op vertrouwen.... "Nep" Driver-sites hebben er ook een handje van om virussen te verspreiden....
Succes, en hoor wel of het is gelukt.
Hoi Xander,
Is het tegenwoordig niet meer mogelijk om zonder het installeren van een of andere wizard een simpele driver te downloaden?
Groetjes,
Maggy
Jawel hoor, vind het vreemd dat een of andere wizard roet in het eten gooit, en zal daar nooit op vertrouwen.... "Nep" Driver-sites hebben er ook een handje van om virussen te verspreiden....
Succes, en hoor wel of het is gelukt.
donderdag 22 juli 2010 om 21:58
Sorry Xander maar ik slaag er niet in, krijg steeds weer die procedures van wizards of ik moet me voor een simpele driver gelijk registreren of ik krijg iets heel anders voor mn neus als waar ik naar gevraagd heb....
Heb boven nog een externe harde schijf liggen, ik hoop dattie daar nog ergens tussen mn downloads staat...
Anyway, ik ben uitgeprobeerd en weet het ff niet meer...
Toch thanx voor je hulp!! Denk dattie dan maar n andere geluidskaart er in moet laten zetten, hihi.
Groetjes,
Maggy
Heb boven nog een externe harde schijf liggen, ik hoop dattie daar nog ergens tussen mn downloads staat...
Anyway, ik ben uitgeprobeerd en weet het ff niet meer...
Toch thanx voor je hulp!! Denk dattie dan maar n andere geluidskaart er in moet laten zetten, hihi.
Groetjes,
Maggy

zaterdag 24 juli 2010 om 18:31
Tja.......maar wat???
Heb ook es geprobeerd te downloaden via DriverGuide.com Daar stond ook een of ander programma die de boel eerst wou scannen alvorens de driver vrij te geven. Gelukkig kon ik dat omzeilen. Ben verder naar beneden gescrolled op die site en kon um zo binnenhalen.
Maar als ik vragen mag: Via welke site of hoe load jij ze down??
Groetjes,
Maggy
Heb ook es geprobeerd te downloaden via DriverGuide.com Daar stond ook een of ander programma die de boel eerst wou scannen alvorens de driver vrij te geven. Gelukkig kon ik dat omzeilen. Ben verder naar beneden gescrolled op die site en kon um zo binnenhalen.
Maar als ik vragen mag: Via welke site of hoe load jij ze down??
Groetjes,
Maggy