waar kan ik mijn kamerplanten dumpen?

24-07-2010 18:01 166 berichten
Beste lezers,

Met een verhuizing in aantocht ben ik druk bezig mijn huisraad in dozen te doen. Dit schiet al goed op maar blijf met mijn kamerplanten zitten.

Ik vind ze niet mooi genoeg om nog maar een klein plekje in te mogen nemen in de verhuiswagen. Nouja, klein, ze zijn behoorlijk groot en zwaar verwaarloosd ( de blaadjes laten al los).

Normaal gesproken zou ik ze in een groene container kunnen dumpen maar helaas zij we een tijdje geleden "verblijd' met mini-containers die je kunt openen met een echte sf-scancard

De stammetjes van de twee kamerplanten zijn nog niet uitgedroogd genoeg dat ik ze kan ombuigen dus passen ze niet in die mini-containers.

Nu zit ik te denken om ze maar vannacht ergens buiten te gaan zetten of tussen de balkonplantjes van mijn buurvrouw.

Maar eigenlijk is dat ook wel weer een aso-gedachte en ik wil geen slechte naam krijgen na mijn vertrek.

Heeft iemand een goede tip?
Naar de werf brengen? Hier kan dat met al je afval en kost niets. Je moet er alleen even heen rijden.
Stammetjes doorzagen en alles klein maken?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon in de bosjes in een park ofzo? Of in een bos. In ieder geval waar veel groen is.
Op de stoep zetten met een briefje: gratis meenemen?
-Bij ander in de tuin ingraven?

-In een vuilniszak stampen en met een hamer tot moes slaan?

(goed voor verhuisfrustraties!)

Over je balkon smijten..
Met de auto twee kamerplanten wegbrengen vind ik een beetje overbodige luxe

Maar bedankt voor het meedenken.

Zagen is geen optie, want ik ben niet in het bezit van een zaag.

In het parkje dumpen heb ik ook al aan gedacht maar denk dat toevallige passanten mij daar op aan gaan spreken
quote:Carlien schreef op 24 juli 2010 @ 18:09:

Op de stoep zetten met een briefje: gratis meenemen?

Ik ben bang, gezien de huidige staat van mijn twee kamerplanten, dat ik er geld bij moet leggen, en dan is straks alleen het geld weg......
Het gaat maar om twee planten? Gewoon in het parkje planten.

Desnoods ga je vannacht met de planten opgerold in een rol vloerbedekking richting het park. Valt niemand op. Ik zeg niks.
Ja is natuurlijk veel logischer om je planten bij de buuf over 't balkon te dumpen of in het gemeente plantsoen te kieperen i.p.v. even netjes wegbrengen? Zal ik wel weer een sufferd zijn
Met mijn snoeischaar kan ik zelfs een kerstboom in een boodschappentas proppen/klein krijgen. Toch wel iemand in je omgeving met snoeischaar of zaag?
Maar eigenlijk vind ik het wel zielugh voor die planten, is er geen opvang voor ongewenste planten in de buurt?
Is er geen forummer die je er blij mee kunt maken?

Hier neerzetten welke regio je woont en een foto van de planten, en wie weet
668, the neighbour of the Beast
quote:miekie1 schreef op 24 juli 2010 @ 18:13:

Ja is natuurlijk veel logischer om je planten bij de buuf over 't balkon te dumpen of in het gemeente plantsoen te kieperen i.p.v. even netjes wegbrengen? Zal ik wel weer een sufferd zijnAls het om twee planten ging zou ik ze ook niet wegbrengen. Wat kunnen die planten trouwens voor kwaad als je ze in een parkje plant in de buurt?
Een zaagje kan uitkomst bieden
Heb ik dat?!
@Merelin, moet ik ze dan in die rol vloerbedekking in het parkje achterlaten?

@Thee, ik zal zo eventjes hier en daar gaan vragen om een snoeischaar, al denk ik wel dat die hier schaars zijn want we wonen in een apartementencomplex

@Miekie, om op het balkon te komen van mijn buurvrouw met twee kamerplanten moet ik wel een hele gevaarlijke klim maken, de kans dat ik neerstort met twee kamerplanten is dan ook wel groot.
Is even naar de stort brengen niet veel minder werk dan midden in de nacht in een parkje twee kamerplanten gaan planten trouwens?

Kan aan mij liggen hoor
quote:Vilma schreef op 24 juli 2010 @ 18:19:

@Merelin, moet ik ze dan in die rol vloerbedekking in het parkje achterlaten?.Ja. Maar voor je dat doet moet je wel heel geheimzinnig om je heen kijken. Hoed, zonnebril en sjaal tot onder je neus mogen niet ontbreken. Net als een lange zwarte jas.
quote:Mariah75 schreef op 24 juli 2010 @ 18:14:

Maar eigenlijk vind ik het wel zielugh voor die planten, is er geen opvang voor ongewenste planten in de buurt?

En dat vind jij zielig, met die atoombom in je avatar?

Weet je wel wat voor een schade jouw avatar berokkent met planten?
quote:Marels schreef op 24 juli 2010 @ 18:19:

Is even naar de stort brengen niet veel minder werk dan midden in de nacht in een parkje twee kamerplanten gaan planten trouwens?

Kan aan mij liggen hoor

Ik denk dat de mensen bij de stort zouden lachen als je met twee planten aan zou komen.

Twee planten. Waar hebben we het over.....
Tenzij het anderhalve meter hoge planten zijn. Dan zou ik ze naar de stort brengen. Anders sloop ik ze wel en hoeveel wedden we dat ze in de kliko passen?
Kon ik ze maar gewoon doorspoelen in de w.c., zucht....
quote:Vilma schreef op 24 juli 2010 @ 18:23:

Kon ik ze maar gewoon doorspoelen in de w.c., zucht....Daar zat ik ook al aan te denken!
Ja maar als je die planten ergens plant dan gaan ze dood en moet iemand anders ze opruimen. Da's dan weer niet zo netjes. Zaag lenen, of een groot broodmes, dan gaat het ook wel hoor! Of gewoon de bladeren eraf rukken, de hele stammetjes ontmantelen en dan 2 zakken over elkaar heen doen. Met stammetjes en plantenresten erin natuurlijk.

Staan er geen grote dieren dichtbij?
Bij vrienden/familie in de container weggooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven