Netwerk Windows XP / Windows 7

28-07-2010 14:22 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een pc op XP, mijn man op 7. Tot een tijdje geleden zag hij probleemloos mijn gedeelde documentmappen. Tot ik een van de die mappen heb verwijderd: nu kan hij de andere mappen (waaraan ik niets veranderd heb) wel openen, maar er niets meer in wijzigen / toevoegen. Daarvoor heeft hij geen machtiging. Juiste opties voor het delen/beveiliging zijn aangevinkt: Netwerkgebruikers mogen mijn bestanden wijzigen.

Helaas... het werkt niet. Op de pc met Windows 7 zie ik wel mijn pc staan, maar er wordt gemeld dat die niet kan worden opgenomen.

Hij kan echter nog wel printen e.d. met de netwerkprinter,de mappen dus zien e.d. dus er is een netwerk.

Iemand ideeën?
Zat mijn vriend maar op het forum
Viva la vida
Ik gebruik overigens een router.
quote:ndh86 schreef op 28 juli 2010 @ 14:43:

Zat mijn vriend maar op het forum Ik zie een leuke taak voor jou weggelegd .
Heb het voorgesteld...... nee dus.

Als er wel eens iets technisch voorbij komt dan vraag ik het hem meestal (of stuur hem een mailtje - leuk excuus om even te mailen) en dan geeft ie ook wel (eens...) nuttig antwoord.

Hij heeft nu zoveel vragen dat hij zoiets had van: laat haar even bellen dan.

Tuurlijk schat.... maar zo werkt ons forum (meestal) niet.
Viva la vida
Wel 't handigst. Dit soort dingen zo uitleggen is nogal lastig.
mjah - ik hoop dat het inmiddels is opgelost....
Viva la vida
Nee, nog steeds niet. We zijn weer terug bij ons aloude 'sneakernetwerk': manlief loopt met een usb-stick heen en weer...

Heb op allebei de pc's een netwerk aangemaakt, maar het doet het niet...

Ik heb overigens wel de instellingen van mijn router gewijzigd omdat de manier waarop de verbinding gemaakt werd bij mijn provider werd veranderd. Kan dat er mee te maken hebben?

Heb al naar de instellingen zitten turen, maar ik zie het gewoon niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven