Hollandsche zuunigheid

31-07-2010 20:24 934 berichten
Ik las zojuist in een ander topic een opmerking van een andere forummer die haar eigen chips mee nam naar de bioscoop. Weer een andere dame vertelde dat ze altijd haar eigen water en snaai meenam omdat ze het in de bios te duur vond.

Nu zijn dit stuk voor stuk hele lieve meiden hoor maar ik ben eigenlijk een beetje flabbergasted dat je je eigen eten meeneemt als je uit gaat. Een bioscoopbezoekje vind ik persoonlijk een uitje, en dat mag best wat kosten.

Wat vinden jullie?? En voor de volledigheid uiteraard een poll

ik ga op stap en ik neem mee

Totaal aantal stemmen: 222

niks, ik koop lekker wat te snaaien op lokatie (49%)
alleen een flesje water (34%)
Een hele koelbox vol tapas en wijn (10%)
ik ga nooit uit (2%)
zelfs als ik uit eten ga neem ik mijn eigen eten mee (4%)
ik ben aan de lijn Geen stemmen
ik weet het niet (0%)
geen mening (1%)
quote:dangeensuus schreef op 31 juli 2010 @ 20:34:

wie neemt zijn eigen eten mee als ie uit eten gaat Heb ik ingevuld. Omdat ik het zo'n geweldige optie vind. De volgende keer dat ik uit ga eten, neem ik mijn eigen maaltje mee. Dank voor de tip!
nacho's met kaassaus of popcorn koop ik uiteraard wel gewoon ter plekke
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 exen gehad die het normaal vonden dat we gewoon daar wat kochten. Maar 1 keer met iemand geweest en we zaten wat krapper, en als ik hem al mee kreeg een keer naar de bios dan wilde hij niet "die dure troep", dus dan nam ik wat mee. Dus op zich zou ik liever daar gewoon wat kopen, maar als ik dan iemand naast mij heb die over het bedrag zit te mokken dan neem ik het wel mee.

Ik vind wel dat ze echt schofterige bedragen vragen. Echt niet normaal.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Lukt niet met de poll, dan moet ik regel voor regel pakken en daar ben ik te lui voor, tikken ging sneller

Ghehehe Aubrey, bel me even voor je gaat, dan kom ik het filmen voor youtube
Als wij vroeger met het gezin (vader, moeder en 2 kinderen) naar een pretpark gingen, namen we zelf broodjes en pakjes drinken mee.

Mijn ouders zijn zelf best zuinig en ik heb daar ook wel iets van over genomen. Zij zouden nooit op een terras gaan zitten, want "voor een glas cola kun je heel hele fles kopen".

Ik ben ook wel zuinig, maar niet zoals mijn ouders.
ow lekker, nacho's met kaas! Dat hebben ze bij onze bios niet
Als ik met een date naar de bios zou gaan dan koop ik daar wel wat, ga ik met mijn dochter dan neem ik zelf drinken mee. Popcorn of zo koop ik wel daar.

En ik ben nog een student dus ik moet toch ergens zuunig mee zijn.
quote:dangeensuus schreef op 31 juli 2010 @ 20:38:

ow lekker, nacho's met kaas! Dat hebben ze bij onze bios nietDan weet je wat je te doen staat
Volgens mij mag je in pretparken geen gebruik meer maken van de terrassen als je je eigen eten meeneemt. Meen me te herinneren dat ik dat ooit eens op een bordje heb zien staan.
quote:Britannia schreef op 31 juli 2010 @ 20:35:

Jeej allemaal aan de aaiphone!!

De zuunigheid kan nog erger: het potje van de pastasaus omschudden met een beetje water zodat je álles er wel uit hebt!Dat doe ik dan weer wel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zouden ze het accepteren Star, als ik een verlengsnoer meenam en een mini oventje? Voor mijn nacho's?
Ik ga altijd op een terras lekker wat drinken als ik uit ga. En ook in de bios koop ik drinken en iets lekkers.

Uitzondering: als ik een hele dag op stap ga, neem ik eigen eten mee. Ik heb coeliakie, en je kunt niet overal zomaar vertrouwd glutenvrij eten. Maar goed, glutenvrij eten is per definitie duur, dus dat doe ik niet om kosten te besparen ;)
quote:De zuunigheid kan nog erger: het potje van de pastasaus omschudden met een beetje water zodat je álles er wel uit hebt!Overtreffende trap van zuunigheid: een foto van een bordje sla neerleggen naast je bord spagetti
quote:dangeensuus schreef op 31 juli 2010 @ 20:40:

Zouden ze het accepteren Star, als ik een verlengsnoer meenam en een mini oventje? Voor mijn nacho's?

Brandgevaarlijk, mag nie dus.

Sur, in het geval van een speciaal dieet vind ik het een totaal ander verhaal, als ik op stap ga met zoon en zijn vriendinnetje heb ik altijd extra snoepjes en snaai bezig, zij heeft diabetes en niet overal verkopen ze suikervrij snoep etc.

Zouden ze het accepteren Star, als ik een verlengsnoer meenam en een mini oventje? Voor mijn nacho's? Een goede Nederlander moffelt dat weg in zijn rugzak.
Maar ik heb alleen een heuptasje en een mini rugzakje Star
Ik neem soms een flesje water of te snaaien mee. Maar eigenlijk alleen ik weet dat we bijna geen tijd hebben om iets te gaan halen voor de film begint. Heb ik wel voldoende tijd dan haal ik alsnog in de bios wat.

Uitproberen! Dan bel jij mij zodat ik jou kan opnemen.
Zowel mijn kinderen als ik zijn nogal zuiplappen, dus ik neem idd drinken mee. Meestal koop ik dan in de bios iets te drinken, waar ze vervolgens niet genoeg aan hebben. Dan kan daarna het eigen drinken nog genuttigd worden.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:dangeensuus schreef op 31 juli 2010 @ 20:43:

Maar ik heb alleen een heuptasje en een mini rugzakje Star Heten love-handels zo tegenwoordig?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Aubrey schreef op 31 juli 2010 @ 20:29:

Ik ken mensen met kinderen die dat doen. Vanwege de kosten en vanwege de lange wachtrijen. Good for them. Zelf houd ik niet van dat gesleep, ik wil verwend worden wanneer ik uitga. Als je kinderen hebt hoef je toch niet zelf in de rij te gaan staan?
Maar wanneer is iets zuunigheid? Als het wel zou kunnen missen maar het toch niet uit wil geven met ondertussen een behoorlijke spaarrekening?

Ik zou veel minder vaak iets gaan doen hoor als ik overal ook nog eens drinken en eten moet kopen.
Nee... die zitten er onder, hoewel, je ziet het nylon riempje van de heuptas niet.... het is een zwevende tas onder mijn navel
Ik neem meestal wel een flesje water mee naar de bios. Soms neem ik ook m&m's mee. Als ik iets anders wil drinken dan koop ik het wel bij de bios, en popcorn koop ik natuurlijk ook gewoon daar.

Natuurlijk mag een avondje uit wat kosten. Maar ik kan elke euro maar een keer uitgeven, en dan ga ik liever daarna nog een paar glazen rosé erin gooien in een café. Daar smokkel ik dan niet mijn eigen fles mee.
Liever elitair dan een pauper!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven