Hertz?
zondag 1 augustus 2010 om 16:51

zondag 1 augustus 2010 om 17:24
Ik zal het uitleggen:
Het aantal Hertz, ook wel framerate genoemd, geeft aan hoe vaak per seconde het beeld op je televisiescherm wordt ververst.
Vroeger waren de tv 's veelal 50 Hz, nu is standaard 100 Hz. De vernieuwingsfrequentie van 200 Hz geeft duidelijk een "rustiger" beeld dan 100 Hz, maar een 100 Hz tv is prima hoor!
Het aantal Hertz, ook wel framerate genoemd, geeft aan hoe vaak per seconde het beeld op je televisiescherm wordt ververst.
Vroeger waren de tv 's veelal 50 Hz, nu is standaard 100 Hz. De vernieuwingsfrequentie van 200 Hz geeft duidelijk een "rustiger" beeld dan 100 Hz, maar een 100 Hz tv is prima hoor!

zondag 1 augustus 2010 om 17:27
Hertz gebruikelijke afkorting Hz is de maateenheid voor frequentie de 100 of 200 Hz aanduiding bij televisies heeft betrekking op de verversingsfrequentie in z'n algemeenheid geldt: hoe hoger de verversingsfrequentie hoe gaver het beeld een aanverwante techniek is flowmotion van Sony dat beoogt snel bewegende beelden vloeiender te maken.
Het enige dat het leven draaglijk maakt is de wetenschap dat het tijdelijk is.

zondag 1 augustus 2010 om 17:31
quote:nummerzoveel schreef op 01 augustus 2010 @ 17:29:
@Xan
Dat was Mr Zoveel zijn verkorte uitleg om er maar vanaf te zijn hihihi, mijn man gaf precies zo'n antwoord. (maar vroeg eerst nog wie het wilde weten, toen ik Whiskers zei, haalde hij zijn schouders op en zei: viva forum zeker)
@Xan
Dat was Mr Zoveel zijn verkorte uitleg om er maar vanaf te zijn hihihi, mijn man gaf precies zo'n antwoord. (maar vroeg eerst nog wie het wilde weten, toen ik Whiskers zei, haalde hij zijn schouders op en zei: viva forum zeker)
"ik ben het, Barbabelladingdong"

zondag 1 augustus 2010 om 17:33
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 01 augustus 2010 @ 17:25:
Xander, wil jij een lesje uitleggen aan mijn man geven, jou snap ik tenminsteWel frustrerend dat Xan hier de dingen altijd met engelengeduld aan iedereen uitlegt, maar thuis een onbegrijpelijke brij van technische termen uitstoot en dan eindigt met 'nouja, dat is nu eenmaal heel ingewikkeld, dat is niet uit te leggen'
Xander, wil jij een lesje uitleggen aan mijn man geven, jou snap ik tenminsteWel frustrerend dat Xan hier de dingen altijd met engelengeduld aan iedereen uitlegt, maar thuis een onbegrijpelijke brij van technische termen uitstoot en dan eindigt met 'nouja, dat is nu eenmaal heel ingewikkeld, dat is niet uit te leggen'
Peas on earth!

zondag 1 augustus 2010 om 17:35
quote:Whiskers schreef op 01 augustus 2010 @ 17:29:
Ok, dank je!
Ik vroeg het me af omdat 200 hertz veel duurder is dan 100.
Moest dan wel heel bijzonder zijn toch?
Maar we gaan morgenvroeg op pad.
We hebben nu ook 100 hertz en dat is verder prima.
Ik zou gaan voor een 100 Hz, voldoet prima anno 2010.
Een hogere hertz kan ook nadelen hebben als je games speelt via je TV. Hoe "sneller" de game, hoe meer moeite een 200 Hz heeft om de buffer bij te houden, resultaat: streepschaduwen in je game (zit je niet op te wachten lijkt me...)
Ok, dank je!
Ik vroeg het me af omdat 200 hertz veel duurder is dan 100.
Moest dan wel heel bijzonder zijn toch?
Maar we gaan morgenvroeg op pad.
We hebben nu ook 100 hertz en dat is verder prima.
Ik zou gaan voor een 100 Hz, voldoet prima anno 2010.
Een hogere hertz kan ook nadelen hebben als je games speelt via je TV. Hoe "sneller" de game, hoe meer moeite een 200 Hz heeft om de buffer bij te houden, resultaat: streepschaduwen in je game (zit je niet op te wachten lijkt me...)

zondag 1 augustus 2010 om 17:44