Excel-experts in de zaal?

02-08-2010 13:11 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer een overzicht te maken in excel van onze financiele situatie. Nu heb ik 3 kolommen gemaakt voor mijn, zijn en de gezamelijke rekening. Ik vind het fijn overzichtelijk als ik elke kolom een andere achtergrondkleur geef. Nu vallen echter de 'vakjes' weg uit beeld, hoe krijg ik de achtergrondkleur ook echt op de achtergrond, zodat je de vakjes blijft zien?
Ik weet wel veel van Excel

Bij de knopjes voor lettertypes in de buurt staat ook een knopje voor rasterlijnen, daarmee kun je rasters maken.

Je kunt ook het gebied selecteren en via de rechtermuisknop naar de optie Format Cells gaan, geef op het tabblad Border dan aan welke rasters je wilt hebben.
Vl43inder bedankt voor je reactie. Als ik een raster in de kolom plaats, krijg ik inderdaad vakjes, maar dan zwartomlijnde. Kan ik ook het 'gewone' excelraster met de lichte lijntjes naar voren halen, over de achtergrondkleur heen zeg maar? Nu zit de achtergrondkleur over de lijntjes heen.
- selecteer de kolom (door op de letter erboven te klikken, bijvoorbeeld D)

- houd je muid op die plek en klik de rechter muisknop

- nu zie je al een pop-up schermpje met snelfuncties voor de hele kolom, daar is een icoon bij van een omkiepend emmertje verf

- klik op het driehoekje naast het emmertje en kies je kleur

- dit kun je voor iedere kolom doen en steeds een andere kleur kiezen

- mocht je het pop-up scherm niet krijgen, dan kun je inderdaad ook via de rechtermuisknop naar 'celeigenschappen' en dan naar 'opvulling'.

Succes
oh sorry ik zie nu pas dat je dit al hebt maar dat de rasterlijnen dan verdwijnen

heb even zitten zoeken of ik de opvulkleur transparant kon krijgen, maar niet gelukt.

Weet dus geen andere oplossing dan die van vlinder....
quote:Ti_Ta_Tuttebelle schreef op 02 augustus 2010 @ 13:35:

Vl43inder bedankt voor je reactie. Als ik een raster in de kolom plaats, krijg ik inderdaad vakjes, maar dan zwartomlijnde. Kan ik ook het 'gewone' excelraster met de lichte lijntjes naar voren halen, over de achtergrondkleur heen zeg maar? Nu zit de achtergrondkleur over de lijntjes heen.Nee, voor zover ik weet kan dat niet.
Kan wel! selecteren dan rechtermuisknop, celeigenschappen, tab raster, dan de lijnen aanklikken en links kun je dan de kleur selecteren (is de lichtste kleur blauw)
sorry ipv raster, staat er rand.. dus tab rand!
Jeej, gelukt! Dankjewel iedereen voor de hulp en San voor de tip!
Dit is pas werken met excel: http://www.liemerscollege.com/blog/general/excel-art Als iemand hulp nodig heeft, mail maar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven