weet iemand wat de afkorting pe in een sms betekent?

02-08-2010 21:15 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een sms met de afkorting pe erin, maar weet niet wat het betekent. Uiteraard gevraagd, maar geen antwoord meer gekregen. Is het een gebruikelijke afkorting?

Ik krijg van mijn dochters hvj, wjnmk. Die betekenissen ken ik wel, maar pe???? Wie oh wie weet het?
Ik niet.
Par example?
Jammer!
Is het niet gewoon een woord wat niet af was??

En wat is wjnmk in hemelsnaam? (ik heb geen dochters )
PE is de afkorting voor price/earning (koers/winst). Het is een eenvoudige waardemeter bij de beoordeling van een aandeel. Hoe lager de verhouding PE, hoe goedkoper het aandeel.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Geen idee maar wat is wjnmk?
Wjnmk = wil je nooit meer kwijt
Leuk, als dat van je nieuwe vlam was..
Ok, weer wat geleerd
pe, kan het een mislukte smilie zijn geweest vanwege snelle vingers, zo 1 met tongetje uit mond? dat het ; , streepje en p had moeten zijn?
wjnmk betekent, wil je nooit meer kwijt. Althans, zo gebruiken wij het. Par Example en Price/Earning zouden nergens op slaan in dit geval. Door verkeerd begrepen sms ruzie gekregen met iemand. Ik heb nogmaals uitgelegd hoe ik eea bedoelde en kreeg toen P(naam) en mij pe. Ik dacht misschien persoonlijk excuus. In die zin van, excuus dat wij het verkeerd begrepen hebben. Nou ja, dat hoopte ik eigenlijk. Wil helemaal geen ruzie.
quote:Very Cherry schreef op 02 augustus 2010 @ 21:17:

PE is de afkorting voor price/earning (koers/winst). Het is een eenvoudige waardemeter bij de beoordeling van een aandeel. Hoe lager de verhouding PE, hoe goedkoper het aandeel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:melkboer schreef op 02 augustus 2010 @ 21:22:

wjnmk betekent, wil je nooit meer kwijt. Althans, zo gebruiken wij het. Par Example en Price/Earning zouden nergens op slaan in dit geval. Door verkeerd begrepen sms ruzie gekregen met iemand. Ik heb nogmaals uitgelegd hoe ik eea bedoelde en kreeg toen P(naam) en mij pe. Ik dacht misschien persoonlijk excuus. In die zin van, excuus dat wij het verkeerd begrepen hebben. Nou ja, dat hoopte ik eigenlijk. Wil helemaal geen ruzie.En waarom bél je niet gewoon?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Per expresse?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Een mislukte smilie, maar dan zou er staan P en mijn

uumm, weet niet. Weet niet of diegene het gebruik van smilies kent. Had ik n.l. zelf ook gedaan, en hij was duidelijk niet in goede aarde gevallen.
quote:miss_understood schreef op 02 augustus 2010 @ 21:18:

Wjnmk = wil je nooit meer kwijt Zou voor mij net zo goed 'Wil je niet meer kennen' kunnen zijn.
sorry, ik snap er niks van
Ik had gebeld, maar was zo overdonderd over zijn boze reactie. Bovendien drinkt deze persoon nogal, en als ik 'm nu bel is tie zeker te weten behoorlijk aangeschoten en daar heb ik al helemaal geen zin in.
'Wil je nooit meer koken' zou ik goed kunnen krijgen
Het zou ook een typefout kunnen zijn.
Cum non tum age
Mijn ex noemde me altijd PE.

Hij bedoelde er Pretty Eyes mee.
Heeft ie misschien ook de pe in?
quote:Very Cherry schreef op 02 augustus 2010 @ 21:25:

[...]

En waarom bél je niet gewoon? dan had ze geen topic kunnen openen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Over VLEK heb ik ook heel lang mijn hoofd gebroken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven