
Tele2 of UPC??
dinsdag 3 augustus 2010 om 12:52
Nouja precies wie moet ik nou kiezen,ik heb heel wat afgegoogled naar ervaringen van mensen met beide leveranciers
maar ik vind alleen maar ellende en berichten die al vrij oud zijn,
Wie heeft er hier wie en is er wel of niet tevreden.
Ik denk nu dat ik voor tele 2 interactieve tv,bellen en internet wil gaan,maar las ergens dat het beeld vaak blijft hangen als je tegelijkertijd internet en tv kijkt.
Is dat zo ?
En hoe zijn de ervaringen met UPC??
Alvast bedankt voor de info
maar ik vind alleen maar ellende en berichten die al vrij oud zijn,
Wie heeft er hier wie en is er wel of niet tevreden.
Ik denk nu dat ik voor tele 2 interactieve tv,bellen en internet wil gaan,maar las ergens dat het beeld vaak blijft hangen als je tegelijkertijd internet en tv kijkt.
Is dat zo ?
En hoe zijn de ervaringen met UPC??
Alvast bedankt voor de info
dinsdag 3 augustus 2010 om 13:11
Ik heb net de keuze gemaakt. Helaas wel mijn vergelijkingsaantekeningen weggegooid, dus doe het even uit mijn hoofd.
Ben overgestapt van online naar upc internet en telefonie en tv. Dit om alle mediadingen goedkoper te maken dan ik nu had (ik had bellen en internet via online en gewone kabeltv) en om betere tv te hebben.
Gisteren alles geïnstalleerd en ik ben wel tevreden. Internet is erg snel, mijn oude adsl internet was tot 20 mb en haalde in werkelijkheid tussen de 7-12 mb) en nu 20-25 mb.
Ook tv kijken is fijn. Mooier beeld dan gewone kabel en zeker bij een grote tv is dat wel fijn. En stukken beter dan digitenne, wat ik ook geprobeerd had. Moet nog wel al de nieuwe upc afstandbediening in mijn alles in een afstandsbediening zetten. Kastje is klein en best esthetisch verantwoord.
Ik ben voor upc gegaan ipv tele2 omdat tele2 vaak de inetrnetsnelheden die ze beloven niet halen. En tv kijken gaat inderdaad van je internetsnelheid af.
En ik vond BBC 1 en 2 hebben erg belangrijk, dat zijn mijn favoriete zenders. Ik had wel kabelinternet bij tele2 erbij kunnen kopen, met bbc maar dat had de aansluiting op de tv en instellingen wel behoorlijk ingewikkeld gemaakt.
Ik ben voor HD gegaan, maar dat laat ik nu vallen. Zoveel verschil zit er niet in vind ik en het is maar voor een paar zenders (bij tele2 zijn er weer andere HD zenders (net5, sbs en veronica) dan bij upc (rtl) naast de publieke zenders in HD. Je ziet wel verschil hoor, maar niet een verschil waar ik 9 euro per maand voor overheb.
Programma terugkijken werkt ook best goed, het ligt aan je abo bij upc of dat 1 of 10 dagen is. Bij tele2 is dat standaard 10 dagen. Dit gaat volgens mij alleen op voor de publieke omroep, bij programma terugkijken staan ook nog een hoop andere zenders die ik nu even niet meer uit mijn hoofd weet. Zal nog eens kijken voor je hoe het precies zit. Volgens mij zitten buitenlandse series zoals Mad Men ed niet op gratis terugkijken, maar dat moet ik ook onog even bekijken
Bellen moet ik nog even aansluiten. Ik bel veel dus gegaan voor onbeperkt bellen en in europa bellen. Dit was geloof ik goedkoper dan bij tele2, waarbij je altijd gesprekskosten moest betalen.
Nadeel van upc: betaalde klantenservice, bij tele2 is dat gratis. hoewel ze me daar van de week, toen ik een vraag had ivm mijn aanschaftwijfel het te druk hadden en de verbinding automatisch verbroken......
Qua prijs maakte het trouwens weinig uit voor de pakketten van beide maatschappijen: rond de 60 euro kwamen wij uit. Hoewel ik dus nu HD eraf ga doen om dat om wil zetten in een dvr.
Sowieso zijn het twee bedrijven waar je eigenlijk zo min mogelijk mee te maken wil hebben, maar bij mij werkt de overstap tot nu toe prima. Ben benieuwd of ik nog nasleepgedoe van de overstap van mijn oude provider ga krijgen.
Mijn ouders, die in de buurt wonen, hebben al jaren upc en geen klachten. Ik denk ook als alles goed werkt, het prima is. Je krijgt pas gezeik als het niet blijkt te werken.... dan moet je je bij beide bedrijven waarschijnlijk opmaken voor een lange procedure.....
Ben overgestapt van online naar upc internet en telefonie en tv. Dit om alle mediadingen goedkoper te maken dan ik nu had (ik had bellen en internet via online en gewone kabeltv) en om betere tv te hebben.
Gisteren alles geïnstalleerd en ik ben wel tevreden. Internet is erg snel, mijn oude adsl internet was tot 20 mb en haalde in werkelijkheid tussen de 7-12 mb) en nu 20-25 mb.
Ook tv kijken is fijn. Mooier beeld dan gewone kabel en zeker bij een grote tv is dat wel fijn. En stukken beter dan digitenne, wat ik ook geprobeerd had. Moet nog wel al de nieuwe upc afstandbediening in mijn alles in een afstandsbediening zetten. Kastje is klein en best esthetisch verantwoord.
Ik ben voor upc gegaan ipv tele2 omdat tele2 vaak de inetrnetsnelheden die ze beloven niet halen. En tv kijken gaat inderdaad van je internetsnelheid af.
En ik vond BBC 1 en 2 hebben erg belangrijk, dat zijn mijn favoriete zenders. Ik had wel kabelinternet bij tele2 erbij kunnen kopen, met bbc maar dat had de aansluiting op de tv en instellingen wel behoorlijk ingewikkeld gemaakt.
Ik ben voor HD gegaan, maar dat laat ik nu vallen. Zoveel verschil zit er niet in vind ik en het is maar voor een paar zenders (bij tele2 zijn er weer andere HD zenders (net5, sbs en veronica) dan bij upc (rtl) naast de publieke zenders in HD. Je ziet wel verschil hoor, maar niet een verschil waar ik 9 euro per maand voor overheb.
Programma terugkijken werkt ook best goed, het ligt aan je abo bij upc of dat 1 of 10 dagen is. Bij tele2 is dat standaard 10 dagen. Dit gaat volgens mij alleen op voor de publieke omroep, bij programma terugkijken staan ook nog een hoop andere zenders die ik nu even niet meer uit mijn hoofd weet. Zal nog eens kijken voor je hoe het precies zit. Volgens mij zitten buitenlandse series zoals Mad Men ed niet op gratis terugkijken, maar dat moet ik ook onog even bekijken
Bellen moet ik nog even aansluiten. Ik bel veel dus gegaan voor onbeperkt bellen en in europa bellen. Dit was geloof ik goedkoper dan bij tele2, waarbij je altijd gesprekskosten moest betalen.
Nadeel van upc: betaalde klantenservice, bij tele2 is dat gratis. hoewel ze me daar van de week, toen ik een vraag had ivm mijn aanschaftwijfel het te druk hadden en de verbinding automatisch verbroken......
Qua prijs maakte het trouwens weinig uit voor de pakketten van beide maatschappijen: rond de 60 euro kwamen wij uit. Hoewel ik dus nu HD eraf ga doen om dat om wil zetten in een dvr.
Sowieso zijn het twee bedrijven waar je eigenlijk zo min mogelijk mee te maken wil hebben, maar bij mij werkt de overstap tot nu toe prima. Ben benieuwd of ik nog nasleepgedoe van de overstap van mijn oude provider ga krijgen.
Mijn ouders, die in de buurt wonen, hebben al jaren upc en geen klachten. Ik denk ook als alles goed werkt, het prima is. Je krijgt pas gezeik als het niet blijkt te werken.... dan moet je je bij beide bedrijven waarschijnlijk opmaken voor een lange procedure.....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
dinsdag 3 augustus 2010 om 13:11
Tele2 vond het nodig mij twee maanden te laten wachten op een internetaansluiting, die nooit gekomen zou zijn. Het bleek namelijk dat ze hier helemaal geen internet kunnen leveren. Maar in plaats van dat te vertellen bij de aanvraag, hebben ze me gewoon laten wachten en na ettelijke telefoontjes werd pas duidelijk hoe de vork in de steel zat.
dinsdag 3 augustus 2010 om 13:14
Ik ben van UPC naar Tele 2 gegaan. UPC heeft zo'n rot klantenservice, wat heb ik daar 10 jaar ellende gehad. Nou ik zou voor alles kiezen behalve hun. Als het goed gaat heb je uiteraard geen kind aan ze maar als je iets hebt dan zijn ze niet thuis.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.


dinsdag 3 augustus 2010 om 13:26
quote:singalala schreef op 03 augustus 2010 @ 13:11:
Ik denk ook als alles goed werkt, het prima is. Je krijgt pas gezeik als het niet blijkt te werken.... dan moet je je bij beide bedrijven waarschijnlijk opmaken voor een lange procedure.....
Dat denk ik ook.. Bij beide bedrijven zit je prima, zolang het allemaal werkt zoals het hoort.. als er fouten zijn in facturen of er is een storing, dan krijg je met de befaamde helpdesken te maken en heb je bij allebei de bedrijven problemen..
Hier ook UPC trouwens.. geen problemen verder..
Ik denk ook als alles goed werkt, het prima is. Je krijgt pas gezeik als het niet blijkt te werken.... dan moet je je bij beide bedrijven waarschijnlijk opmaken voor een lange procedure.....
Dat denk ik ook.. Bij beide bedrijven zit je prima, zolang het allemaal werkt zoals het hoort.. als er fouten zijn in facturen of er is een storing, dan krijg je met de befaamde helpdesken te maken en heb je bij allebei de bedrijven problemen..
Hier ook UPC trouwens.. geen problemen verder..
dinsdag 3 augustus 2010 om 13:26
dinsdag 3 augustus 2010 om 13:28
En hier weer goede ervaringen met Tele2, maar daar hebben we voor gekozen omdat UPC niet in ons gebied kan leveren.
TV blijft heel af en toe haperen, als we met 2 computers/laptops en de tv aan zitten. Soms wat haperingen bij downloaden, maar ik stoor me er niet aan.
Klantenservice is vriendelijk, ze zijn tot 10u 's avonds bereikbaar en ze zijn behulpzaam. Wij hebben voor een jaar bijgetekend en hebben alleen mot gehad met ze omdat we een nieuwe interactieve tv-modem-ding kregen terwijl de oude nog fungeerde. Ach, we vinden het wel prima zo.
TV blijft heel af en toe haperen, als we met 2 computers/laptops en de tv aan zitten. Soms wat haperingen bij downloaden, maar ik stoor me er niet aan.
Klantenservice is vriendelijk, ze zijn tot 10u 's avonds bereikbaar en ze zijn behulpzaam. Wij hebben voor een jaar bijgetekend en hebben alleen mot gehad met ze omdat we een nieuwe interactieve tv-modem-ding kregen terwijl de oude nog fungeerde. Ach, we vinden het wel prima zo.
dinsdag 3 augustus 2010 om 13:31

dinsdag 3 augustus 2010 om 13:32
Heb van 2004 tot 2009 UPC gehad, het laatste jaar UPC was een en al ellende, iedere keer als ik met iemand belde, werd de verbinding onderbroken,helpdesk maar bellen met de GSM, lekker duur, maar konden het probleem niet adequaat verhelpen(in mijn woonplaats bleken veel mensen problemen te hebben met UPC)uiteindelijk was ik het zo zat dat ik internet en bellen van de UPC opgezegd heb en naar een andere provider ben gegaan.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
dinsdag 3 augustus 2010 om 13:34
dinsdag 3 augustus 2010 om 13:37
quote:stroller schreef op 03 augustus 2010 @ 13:26:
meningen zijn ook hier verdeeld dus.
Maar is het dan bij UPC ook zo dat TV kijken van je internetsnelheid afgaat?zoals dat dus wel bij tele 2 is?
Is ook niet handig
Qua kosten per maand scheelt het 5,-euro (tele2) maargoed 5 *12 is wel weer een leuk paar laarzen voor mezelf natuurlijk
Bij UPC maakt tv kijken niet uit voor je internetsnelheid wat ik begreep. Dit omdat er een vaste ruimte voor tv is ingebouwd op de kabel en een vaste ruimte voor internet.
Zelf heb ik in ieder geval nog geen verschil met of zonder tv aan bemerkt qua snelheid, ik heb het getest via speedtests.
meningen zijn ook hier verdeeld dus.
Maar is het dan bij UPC ook zo dat TV kijken van je internetsnelheid afgaat?zoals dat dus wel bij tele 2 is?
Is ook niet handig
Qua kosten per maand scheelt het 5,-euro (tele2) maargoed 5 *12 is wel weer een leuk paar laarzen voor mezelf natuurlijk
Bij UPC maakt tv kijken niet uit voor je internetsnelheid wat ik begreep. Dit omdat er een vaste ruimte voor tv is ingebouwd op de kabel en een vaste ruimte voor internet.
Zelf heb ik in ieder geval nog geen verschil met of zonder tv aan bemerkt qua snelheid, ik heb het getest via speedtests.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
dinsdag 3 augustus 2010 om 13:41
Ik had inderdaad een probleempje met installatie van de tv en werd prima geholpen bij de klantenservice. Wel moest ik eerst 8 minuten in de wacht staan en dat is wel verevelend a 10 cent ofzo pm.
Probleem lag trouwens bij mij: Ik bleek een kabel die het signaal niet voldoende doorgaf (die vrij nieuw was, 1 jaar oud ofzo) aan mijn digtale tv box gehangen en hij deed dus niks qua zenders vinden. Ik had nooit gedacht dat daar het probleem zou liggen, want het was een nieuwe onbeschadigde kabel die de gewone kabelverbinding naar tv prima deed. Maar het bleek wel zo te zijn, met een andere kabel deed ie het prima.
Degene aan de telefoon was prima behulpzaam.
Probleem lag trouwens bij mij: Ik bleek een kabel die het signaal niet voldoende doorgaf (die vrij nieuw was, 1 jaar oud ofzo) aan mijn digtale tv box gehangen en hij deed dus niks qua zenders vinden. Ik had nooit gedacht dat daar het probleem zou liggen, want het was een nieuwe onbeschadigde kabel die de gewone kabelverbinding naar tv prima deed. Maar het bleek wel zo te zijn, met een andere kabel deed ie het prima.
Degene aan de telefoon was prima behulpzaam.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
dinsdag 3 augustus 2010 om 13:41
mm oke ,vind het toch wel belangrijk omdat we heel vaak twee dingen tegelijk gebruiken
Hij voetbal kijken ik op het viva forum rondstruinen ,en als ik wat kijk zit hij op een formule 1 site .
Dus niet handig als dan de verbinding traag word of dat mijn tv gaat haperen .
of als ik film aan het downloaden ben , en dat dan ineens veel langzamer gaat.
Ik denk er nog eens over na
Hij voetbal kijken ik op het viva forum rondstruinen ,en als ik wat kijk zit hij op een formule 1 site .
Dus niet handig als dan de verbinding traag word of dat mijn tv gaat haperen .
of als ik film aan het downloaden ben , en dat dan ineens veel langzamer gaat.
Ik denk er nog eens over na
dinsdag 3 augustus 2010 om 13:42
dinsdag 3 augustus 2010 om 13:42
quote:stroller schreef op 03 augustus 2010 @ 13:41:
mm oke ,vind het toch wel belangrijk omdat we heel vaak twee dingen tegelijk gebruiken
Hij voetbal kijken ik op het viva forum rondstruinen ,en als ik wat kijk zit hij op een formule 1 site .
Dus niet handig als dan de verbinding traag word of dat mijn tv gaat haperen .
of als ik film aan het downloaden ben , en dat dan ineens veel langzamer gaat.
Ik denk er nog eens over naIk zla het nog eens checken voor je vanavond als je wil.
mm oke ,vind het toch wel belangrijk omdat we heel vaak twee dingen tegelijk gebruiken
Hij voetbal kijken ik op het viva forum rondstruinen ,en als ik wat kijk zit hij op een formule 1 site .
Dus niet handig als dan de verbinding traag word of dat mijn tv gaat haperen .
of als ik film aan het downloaden ben , en dat dan ineens veel langzamer gaat.
Ik denk er nog eens over naIk zla het nog eens checken voor je vanavond als je wil.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
dinsdag 3 augustus 2010 om 14:26
UPC is via de kabel en Tele2 is internet en tv via de telefoonlijn.
Daar zit een verschil in. Qua snelheid voor je internet hangt het er ook vanaf of je in een buitengebied zit, druk bevolkt of juist lekker ergens dichtbij vanwaar het signaal vandaan komt, maar toch niet te druk.
Zelf heb ik TELE2 omdat UPC in mijn gebied niet levert. Maar zit dus in drukbevolkt gebied dus internet is hier soms wat traag althans minder snelheid als wat ze bieden.
Ook vind ik het een nadeel dat je bij het standaard pakket van de TV echt beduidend minder zenders hebt dan bij UPC. Voor hetzelfde geld heb je daar enorm veel meer zenders.
Qua storingsgevoeligheid ben ik wel tevreden over TELE2 de boel heeft er 1x uitgelegen, midden in de nacht hooguit paar uurtjes en dat in een termijn van een jaar.
Storingen bij UPC weet ik niet.
Ondanks dat ik best tevreden ben over TELE2 hier zou ikzelf, als ik hier zou kunnen kiezen voor UPC daar direct voor kiezen. Zie het bij vrienden vaak genoeg en de ellende qua storingen e.d. lijkt toch echt stukken minder te zijn als een paar jaar geleden en dan wel meer waar voor je geld.
Succes met je overwegingen!
Daar zit een verschil in. Qua snelheid voor je internet hangt het er ook vanaf of je in een buitengebied zit, druk bevolkt of juist lekker ergens dichtbij vanwaar het signaal vandaan komt, maar toch niet te druk.
Zelf heb ik TELE2 omdat UPC in mijn gebied niet levert. Maar zit dus in drukbevolkt gebied dus internet is hier soms wat traag althans minder snelheid als wat ze bieden.
Ook vind ik het een nadeel dat je bij het standaard pakket van de TV echt beduidend minder zenders hebt dan bij UPC. Voor hetzelfde geld heb je daar enorm veel meer zenders.
Qua storingsgevoeligheid ben ik wel tevreden over TELE2 de boel heeft er 1x uitgelegen, midden in de nacht hooguit paar uurtjes en dat in een termijn van een jaar.
Storingen bij UPC weet ik niet.
Ondanks dat ik best tevreden ben over TELE2 hier zou ikzelf, als ik hier zou kunnen kiezen voor UPC daar direct voor kiezen. Zie het bij vrienden vaak genoeg en de ellende qua storingen e.d. lijkt toch echt stukken minder te zijn als een paar jaar geleden en dan wel meer waar voor je geld.
Succes met je overwegingen!

dinsdag 3 augustus 2010 om 15:26
quote:yasuko schreef op 03 augustus 2010 @ 13:34:
Hier alles van UPC en ben er heel tevreden over. Klantenservice tegenwoordig prima. Dit gehoord van anderen, en vind het zelf ook. Laatst werd ik gebeld door hen omdat het abonnement dat ik al jaren heb tegenwoordig goedkoper kan.
Dus op hun advies een goedkoper abonnement gekregen. Prima!
Hmm, ik word net gebeld dat het toch weer niet goedkoper kan. Het was een fout van waarschijnlijk nieuwe medewerker.
Jammer!
Maar het werkt wel uitstekend, dat dan weer wel.
Hier alles van UPC en ben er heel tevreden over. Klantenservice tegenwoordig prima. Dit gehoord van anderen, en vind het zelf ook. Laatst werd ik gebeld door hen omdat het abonnement dat ik al jaren heb tegenwoordig goedkoper kan.
Dus op hun advies een goedkoper abonnement gekregen. Prima!
Hmm, ik word net gebeld dat het toch weer niet goedkoper kan. Het was een fout van waarschijnlijk nieuwe medewerker.
Jammer!
Maar het werkt wel uitstekend, dat dan weer wel.