Gateway offline?
woensdag 4 augustus 2010 om 10:09
Ik kan sinds dit weekend ineens niet meer op internet.
Computer stond gewoon aan, en ineens was de verbinding weg.
Er wordt aangegeven dat de Gateway offline is.
Ik kan dan klikken op 'repair', maar dan geeft de computer aan dat het niet lukt.
Wie is hier bekend mee?
Ik heb totaal geen verstand van computers!
Ik heb al gegoogled, en het lijkt een best vaak voorkomend probleem te zijn. Er stonden ook oplossingen bij, maar dat word ik ook niet wijzer van.
Wie helpt?
Computer stond gewoon aan, en ineens was de verbinding weg.
Er wordt aangegeven dat de Gateway offline is.
Ik kan dan klikken op 'repair', maar dan geeft de computer aan dat het niet lukt.
Wie is hier bekend mee?
Ik heb totaal geen verstand van computers!
Ik heb al gegoogled, en het lijkt een best vaak voorkomend probleem te zijn. Er stonden ook oplossingen bij, maar dat word ik ook niet wijzer van.
Wie helpt?
woensdag 4 augustus 2010 om 10:22
woensdag 4 augustus 2010 om 10:30
Ik zit op de modem van mijn buren.......
Met hun toestemming hoor! Ik heb gewoon hun 'key'.
Zij gebruiken het maar weinig, en ik zou heel veel moet betalen om alleen al de telefoonlijn aan te sluiten.
Maar ik heb ook de 'key' van andere buren, en daar kom ik ook niet op.
En er is ook nog een onbeschermde waar ik op kan, en dan moet je betalen, maar daar kom ik ook niet op!
Dus eigenlijk denk ik niet dat het aan de modem ligt.
Oke, nu ga ik twijfelen............
Domme vraag, komt ie: Zit er een modem in mijn computer?
Nee toch? Modem is dat kastje aan de muur, toch?
Ik heb mijn computer al herstart. Ook heel lang uit gehad en weer herstart, maar niks!
Met hun toestemming hoor! Ik heb gewoon hun 'key'.
Zij gebruiken het maar weinig, en ik zou heel veel moet betalen om alleen al de telefoonlijn aan te sluiten.
Maar ik heb ook de 'key' van andere buren, en daar kom ik ook niet op.
En er is ook nog een onbeschermde waar ik op kan, en dan moet je betalen, maar daar kom ik ook niet op!
Dus eigenlijk denk ik niet dat het aan de modem ligt.
Oke, nu ga ik twijfelen............
Domme vraag, komt ie: Zit er een modem in mijn computer?
Nee toch? Modem is dat kastje aan de muur, toch?
Ik heb mijn computer al herstart. Ook heel lang uit gehad en weer herstart, maar niks!
woensdag 4 augustus 2010 om 10:38
Nee, gaat niks in de USB aansluiting.
Ik ga gewoon naar connecties, en dan vind mijn computer dus allemaal draadloze verbindingen.
Ik weet welke van mijn buren is, klik daar op, voer hun paswoord in en ik ben online!!
Heb dit al maanden. Nooit problemen.
Maar nu dus wel.
Dus ben even bij de andere buren geweest, die hadden aangeboden dat ik ook wel op hun verbinding mocht. Maar dat werkt dus ook niet.
Vandaar dat ik denk dat het probleem wel in mijn laptop zit.
Ik ga gewoon naar connecties, en dan vind mijn computer dus allemaal draadloze verbindingen.
Ik weet welke van mijn buren is, klik daar op, voer hun paswoord in en ik ben online!!
Heb dit al maanden. Nooit problemen.
Maar nu dus wel.
Dus ben even bij de andere buren geweest, die hadden aangeboden dat ik ook wel op hun verbinding mocht. Maar dat werkt dus ook niet.
Vandaar dat ik denk dat het probleem wel in mijn laptop zit.

woensdag 4 augustus 2010 om 10:39
Doe eens het volgende:
Start > CMD > Ipconfig /release óf ipconfig /renew
Wellicht helpt het. Ook een winsocket reset kan weleens helpen
Kijk hier eens:
http://windowsxp.mvps.org/winsock.htm
Start > CMD > Ipconfig /release óf ipconfig /renew
Wellicht helpt het. Ook een winsocket reset kan weleens helpen
Kijk hier eens:
http://windowsxp.mvps.org/winsock.htm
woensdag 4 augustus 2010 om 11:04
Xander, dat @start - CMD - ipconfig........@
heb ik al geprobeerd. Maar als ik dat doe, komt er een lading text te staan, waar ik dus geen verstand van heb.
En nog steeds geen verbinding.
En die andere link die je stuurt....... daar snap ik echt niks van.
Ik ben echt leek wat computers betreft
Bij de andere buren kom er niet eens op. Computer zegt niet dat de key fout is, maar dat er problemen zijn met de verbinding.
Bij de buren, waarvan ik de code al heel lang gebruik, heb ik wel 'local only' verbinding.
ALs ik op MSN wil, krijg ik dus de melding dat de Gatway offline is.
En als ik gewoon op internet wil, dan 'cannot display this page', omdat ik dus geen verbinding in.
Je kan dat altijd op 'repair' klikken, maar de computer probeert het dan te maken, maar het lukt dus niet!
Erg frustrerend!
heb ik al geprobeerd. Maar als ik dat doe, komt er een lading text te staan, waar ik dus geen verstand van heb.
En nog steeds geen verbinding.
En die andere link die je stuurt....... daar snap ik echt niks van.
Ik ben echt leek wat computers betreft
Bij de andere buren kom er niet eens op. Computer zegt niet dat de key fout is, maar dat er problemen zijn met de verbinding.
Bij de buren, waarvan ik de code al heel lang gebruik, heb ik wel 'local only' verbinding.
ALs ik op MSN wil, krijg ik dus de melding dat de Gatway offline is.
En als ik gewoon op internet wil, dan 'cannot display this page', omdat ik dus geen verbinding in.
Je kan dat altijd op 'repair' klikken, maar de computer probeert het dan te maken, maar het lukt dus niet!
Erg frustrerend!

woensdag 4 augustus 2010 om 11:22
Ok...je zult toch even moeten proberen een winsock reset uit te voeren
Kijk hier dan eens:
http://support.microsoft.com/kb/811259/nl
Kijk hier dan eens:
http://support.microsoft.com/kb/811259/nl

woensdag 4 augustus 2010 om 13:48
Configuratiescherm>>Netwerkcentrum>> Aan de linkerkant zie je "taken" staan. Daaronder staat "beheer draadloze netwerken". Klik deze aan. Verwijder de draadloze netwerken die zichtbaar zijn door er op te gaan staan, en te kiezen voor "verwijderen"
(Ik heb een Engelse versie van Vista hier, dus bovenstaande uitleg kan iets anders zijn qua benamingen )
(Ik heb een Engelse versie van Vista hier, dus bovenstaande uitleg kan iets anders zijn qua benamingen )
vrijdag 6 augustus 2010 om 10:44
Het werkt nog steeds niet!
Ik ben er mee naar een computer winkel geweest, en daar gaat mijn laptop zo online!
Dus mischien is het probleem niet mijn laptop.
Maar thuis heb ik normaal gesproken 3 verbindingen die ik kan gebruiken, en geen van 3-en doen het.
Terwijl mijn buren er zelf wel op kunnen.
Heel vreemd.
Ik ben er mee naar een computer winkel geweest, en daar gaat mijn laptop zo online!
Dus mischien is het probleem niet mijn laptop.
Maar thuis heb ik normaal gesproken 3 verbindingen die ik kan gebruiken, en geen van 3-en doen het.
Terwijl mijn buren er zelf wel op kunnen.
Heel vreemd.

vrijdag 6 augustus 2010 om 15:28
Ik ben al bij de buren geweest en hun internet doet het.
En ze wonen recht boven mij, dus de afstand is maar heel kort.
En ik vind het gewoon zo vreemd, dat ik ook niet op de andere 2 netwerken kan komen. Maar in winkel kan ik zo online.
En ehm.......wat is een netwerk kabel? ( sorry ik ben echte digibeet )
En ze wonen recht boven mij, dus de afstand is maar heel kort.
En ik vind het gewoon zo vreemd, dat ik ook niet op de andere 2 netwerken kan komen. Maar in winkel kan ik zo online.
En ehm.......wat is een netwerk kabel? ( sorry ik ben echte digibeet )

zaterdag 7 augustus 2010 om 13:08
Ik ben een digibeet, dat zeg ik toch!
En z'on kabel heb ik niet.
Ik heb nu een dongle gekocht, z'on USB met internet.
Het is niet perfect, maar het werkt.
En daar kan ik thuis dus wel op.
Ligt dan toch waarschijnlijk aan het internet van mijn buren.
1 Van de andere netwerken is nu ook ineens weer beschikbaar, maar daar moet ik voor betalen, dus dat helpt niet. Maar mischien komt die andere dus plotseling ook wel weer.
In ieder geval bedankt voor je hulp, vind ik heel erg aardig.
En z'on kabel heb ik niet.
Ik heb nu een dongle gekocht, z'on USB met internet.
Het is niet perfect, maar het werkt.
En daar kan ik thuis dus wel op.
Ligt dan toch waarschijnlijk aan het internet van mijn buren.
1 Van de andere netwerken is nu ook ineens weer beschikbaar, maar daar moet ik voor betalen, dus dat helpt niet. Maar mischien komt die andere dus plotseling ook wel weer.
In ieder geval bedankt voor je hulp, vind ik heel erg aardig.

maandag 9 augustus 2010 om 13:49
Ik ga aan mijn buren vragen of ze hun modem evern willen resetten. Maar zij zijn nog a-technischer als mij ( ja, dat is dus mogelijk, erg he? ). Dus ik weet niet of zij weten hoe dat moet.
De dongle valt me mee moet ik zeggen, al heb wel mijn hele inrichting om moeten gooien, want ik heb alleen bereik bij het raam, dus ik heb mijn bank daar neer gezet.
Het is wel een beetje terug naar de middel eeuwen hoor...
De dongle valt me mee moet ik zeggen, al heb wel mijn hele inrichting om moeten gooien, want ik heb alleen bereik bij het raam, dus ik heb mijn bank daar neer gezet.
Het is wel een beetje terug naar de middel eeuwen hoor...

maandag 9 augustus 2010 om 14:21
Jé, dat je dat er voor over hebt...de boel verbouwen door een probleempje met internet.
Achter op een modem zit meestal een knopje waar je een puntje van een paperclip in moet steken....15 seconden vasthouden en het modem start opnieuw op.
Ook is het mogelijk om via de webinterface het modem te benaderen, maar dat lijkt me te ingewikkeld voor jullie
Geen vriend/familie/kennis die er even naar kan kijken?
Op afstand is het maar moeilijk te bepalen wat er nu exact aan de hand is......
Achter op een modem zit meestal een knopje waar je een puntje van een paperclip in moet steken....15 seconden vasthouden en het modem start opnieuw op.
Ook is het mogelijk om via de webinterface het modem te benaderen, maar dat lijkt me te ingewikkeld voor jullie
Geen vriend/familie/kennis die er even naar kan kijken?
Op afstand is het maar moeilijk te bepalen wat er nu exact aan de hand is......
maandag 9 augustus 2010 om 16:08
Ik woon in niet al te grote studio, dus verbouwen wil ik het niet noemen. Gewoon even een paar dingetjes verschuiven.
Een modem resetten lukt mij denk ik nog wel. Wat dat betreft ben ik wel goed met apparaten om ze van de buitenkant te beoordelen en uit te vogelen waar knopjes voor dienen.
We zullen zien.....
Een modem resetten lukt mij denk ik nog wel. Wat dat betreft ben ik wel goed met apparaten om ze van de buitenkant te beoordelen en uit te vogelen waar knopjes voor dienen.
We zullen zien.....

maandag 9 augustus 2010 om 20:19
quote:vivagirl schreef op 09 augustus 2010 @ 16:08:
Ik woon in niet al te grote studio, dus verbouwen wil ik het niet noemen. Gewoon even een paar dingetjes verschuiven.
We zullen zien.....
Hou je me op de hoogte Vivagirl?
En als je er écht niet uitkomt, dan kom ik wel langs om het probleem op te lossen...mits je om de hoek woont
We zullen zien.....
Hou je me op de hoogte Vivagirl?
En als je er écht niet uitkomt, dan kom ik wel langs om het probleem op te lossen...mits je om de hoek woont