Outlook, concept als basisdoc behouden

05-08-2010 11:00 9 berichten
Ik vraag me af of dit kan in Outlook 2003:

Ik moet vaak eenzelfde email naar dezelfde personen versturen, maar steeds met een andere bijlage.

In plaats van adressen en tekst knippen en plakken zou ik het handig vinden om een basismail te kunnen laten staan als concept. Volgens mij verdwijnt dit concept zodra hij verstuurd wordt.

Weet iemand of ik het concept (inclusief adressering, onderwerp en tekst) ergens kan behouden?

Alvast bedankt voor het meedenken
Alle reacties Link kopieren
Template maken, toch?
Dat heb ik nog nooit gedaan... ik ga even op zoek.

Heb je daar nog tips bij?
Ja dat gaat via "Formulieren". Heb er zelf ook een paar gemaakt voor het reserveren van parkeerplaatsen en agenda van wekelijkse vergadering. Je basismail (plus als je wilt geadresseerden) zit er dan inderdaad als template in en kan je naar wens per keer aanvullen. Zit alleen nu niet op werk en heb geen toegang tot Outlook om uit te leggen. Maar kijk eens bij Formulieren dus!
Ik heb gekeken bij Formulieren, maar volgens mij werkt dat alleen bij agenda-items... en niet voor mails.
Het is geen professionele oplossing, maar ik gebruik daarvoor het verstuurde mailtje zoals het is is opgeslagen in de verzonden items en dan allen beantwoorden.
Geen tips, helaas, ik gebruik al jaren Thunderbird...

Is er nog wat info voor je te halen in de officiele online Office Help?
quote:borderwalk schreef op 05 augustus 2010 @ 11:27:

Het is geen professionele oplossing, maar ik gebruik daarvoor het verstuurde mailtje zoals het is is opgeslagen in de verzonden items en dan allen beantwoorden.

Het gaat om mails die nooit beantwoord worden, maar wel elke week opnieuw verzonden worden, steeds met een andere bijlagen. Dus doorsturen of antwoorden werkt niet.

Ik ga nog even de help-functie doorsnuffelen
Ik heb het gevonden!!!

Bedankt voor het meedenken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven