Goed programma om foto's te importeren?

12-08-2010 14:01 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand tips? Ik zit jaarlijks 'te 'hannesen' met dit probleem. Ik importeer ze altijd met 'Windows Fotogalerie'. Geen fijn programma want ik kan de foto's niet opslaan als document. Daarvoor moet ik ze dan eerst 'openen met' 'Paint' en pas in dat programma kan ik ze opslaan in 'Mijn documenten'.

Bovendien worden filmpjes niet geimporteerd met Windows Fotogalerie.

Bedankt!
Mmm ik geloof niet dat ik het probleem herken, ik sluit mijn camera aan, die gaat functioneren als een grote usb stick en knip plak de bestanden in het gewenste mapje.
Probeer eens Irfanview. Is gratis en je kunt de foto's ermee bewerken, verkleinen, opslaan als...
Als ik de USBkabel aansluit op mij computer, krijg ik een scherm te zien waar ik een programma kan aanklikken waarmee ik de foto's wil importeren.

Irfanview, nog nooit van gehoord....wel veilig?
Ik werk met Picasa 3, bevalt goed.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Wanneer je je camera aansluit op de pc, ga dan naar deze computer. Hier geeft hij waarschijnlijk ook je camera weer (dat heet dan verwisselbare schijf, merk_typenr o.i.d.)

Als je daarop klikt geeft hij als het goed is, al je foto's weer als bestandjes.

Ga dan bovenin de taakbalk naar bewerken, kies voor "alles selecteren" en daarna voor kopieëren.

Ga dan naar de map waar je de foto's wilt hebben en kies voor "plakken" (of ctrl+V).

Dit vind ik altijd de makkelijkste manier.
Beveel ook Picasa 3 aan. Handig programma!
Ik mis het even denk ik, waarom zou je een programma gebruiken voor iets wat je met windows verkenner prima kan doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven