Meer Knopjes, voor Minder privacy!

13-08-2010 11:31 307 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de nieuwsgierigen onder ons, die ook willen weten hoe het eruit ziet als je een topic deelt met zo'n mooi knopje hieronder (nav een ander topic) Hier een voorbeeld:

Twitter;

We missen alleen de GSknop nog

EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID: Ik heb het er alleen op gezet om een screenshot te maken, daarna heb ik het ook gelijk verwijderd.
Zo, hier ben ik weer
Die loepjes zullen vast niet verdwijnen omdat mensen hun account gaan opzeggen. Het boeit de mensen achter viva.nl echt niet of er 'oude bekenden' forummen of mensen die net een dag lid zijn, als het maar geld oplevert.
Liever elitair dan een pauper!
Nouja dan zou ik het echt heel zuur vinden

Wil hier best blijven meelezen e.d. maar ik zit nog te denken over een evt nieuwe nick. En als die mogelijkheid dan onder mijn voeten vandaan gehaald word.. prrt.. weet zowieso niet of je met een permaban nog wel mee kunt lezen?
quote:MissFiled schreef op 13 augustus 2010 @ 12:32:

Ik zou je niet al te veel zorgen maken.. kan me niet voorstellen dat je hier een ban voor zou krijgen...Ik kan het me ook niet voorstellen. Maar aan de andere kant: er zijn hier de afgelopen dagen meer dingen gebeurd die ik me niet voor kan stellen... Het zou me iig compleet niks meer verbazen als die ban toch wordt uitgedeeld.
Iets anders
Stel jeven voor dan, dit is zo onbeleefd.
quote:_Soleil_ wrote on 13 August 2010 @ 12:19:

[...]

Ja maar, er is toch een verschil tussen meelezen, eventueel ergens verwijzen hiernaar, of hele posts en topics met een druk op de knop op een andere site online gooien.

Natuurlijk let je op wat je schrijft hier, omdat de hele wereld kan lezen wat je neerzet, maar dit maakt het allemaal wel heel makkelijk voor mensen die kwaad willen.

Tja, stilstand is achteruitgang, Viva gaat gewoon met de tijd mee. Juist omdat ik ook niet kan weten wat er met mijn berichten kan gebeuren gedurende de jaren, zal ik voorzichtig zijn met het delen van gevoelige informatie, waarvan ik niet wil dat iedereen het zomaar kan lezen. Plaats ik het wel op een domein dat niet van mij is, dan kan het een eigen leven gaan leiden. Wat ik niet begrijp, is dat er schijnbaar zo veel mensen zo weinig rekening hebben gehouden daarmee.

Misschien was het verstandiger geweest van Viva om deze vernieuwing aan te kondigen, zodat de mensen die er echt niks mee kunnen de kans te geven info te verwijderen, maar dat is wel een beetje de omgekeerde wereld. Deze plek was en is 100% openbaar...
quote:Blackdress schreef op 13 augustus 2010 @ 12:32:

Zo, hier ben ik weer En jij bent?
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:jessy schreef op 13 augustus 2010 @ 12:25:

Ben zo gehecht aan mijn nick...

Ja, precies, ik ook. Ik luister er IRL haast naar Als ik ergens Soleil hoor of lees, veer ik altijd een beetje op, haha.
Als je een nieuwe nick neemt is het probleem toch niet opgelost?

Of ga je dan nog meer opletten met het vertellen van persoonlijke, mogelijk herkenbare, dingen?

Dat je besluit weg te gaan snap ik, dat overweeg ik nu ook. Maar wat heeft terugkomen met een nieuwe nick voor zin?
quote:Babsjuh schreef op 13 augustus 2010 @ 12:33:

[...]

Ik kan het me ook niet voorstellen. Maar aan de andere kant: er zijn hier de afgelopen dagen meer dingen gebeurd die ik me niet voor kan stellen... Het zou me iig compleet niks meer verbazen als die ban toch wordt uitgedeeld.

Dan is er toch eerst nog een waarschuwing? Dan kan ze de OP alsnog weghalen.....

Zou het wel een ontzettend zwaktebod vinden trouwens...
Ik ben weg, dom gezeik.

Geen idee of ik nog terug ga komen, vast wel. Maar hier ben ik me toch een partij pissig om.

De mail is iig de deur uit!
Ja, dat vind ik echt.
Ik ben weg, dom gezeik.

Geen idee of ik nog terug ga komen, vast wel. Maar hier ben ik me toch een partij pissig om.

De mail is iig de deur uit!
Ja, dat vind ik echt.
Dit kan en mag toch niet zomaar?!!!!!!!
Kun je zien hoe zeer ik het meen, direct 2 keer.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Ligeia schreef op 13 augustus 2010 @ 12:34:

[...]

Tja, stilstand is achteruitgang, Viva gaat gewoon met de tijd mee. Juist omdat ik ook niet kan weten wat er met mijn berichten kan gebeuren gedurende de jaren, zal ik voorzichtig zijn met het delen van gevoelige informatie, waarvan ik niet wil dat iedereen het zomaar kan lezen. Plaats ik het wel op een domein dat niet van mij is, dan kan het een eigen leven gaan leiden. Wat ik niet begrijp, is dat er schijnbaar zo veel mensen zo weinig rekening hebben gehouden daarmee.

Misschien was het verstandiger geweest van Viva om deze vernieuwing aan te kondigen, zodat de mensen die er echt niks mee kunnen de kans te geven info te verwijderen, maar dat is wel een beetje de omgekeerde wereld. Deze plek was en is 100% openbaar...

Nogmaals, ik houd er altijd rekening mee dat alles hier openbaar is en door iedereen gelezen kan worden.

Maar nu voelt het gewoon alsof het wel erg makkelijk gemaakt wordt om alles maar overal door te linken.

Bovendien kan ik hier, als ik iets gevoeligs of herkenbaars post, het binnen een paar tellen weer weghalen. Als iemand dan een topic al ergens gelinkt heeft, kan het daar niet meer. Of begrijp ik dat niet goed?
Hoi allemaal,

De knopjes zijn onderdeel van een social media-pilot die vanuit Sanoma op verschillende sites wordt uitgevoerd. Helaas kan ik hier op dit moment niets inhoudelijks over zeggen, simpelweg omdat ik er onvoldoende van weet - het is niet mijn project - en de personen die dat wel doen op dit moment niet bereikbaar zijn. Ik kom hier zo snel mogelijk op terug, maar kan niet garanderen dat ik voor het weekend met een inhoudelijke reactie kan komen. Doel van de pilot is in elk geval wel: kijken wat werkt, en in hoeverre. Jullie reacties zijn daarom absoluut waardevol, bedankt!

grtjs,

Naomi
Check je mailbox aub Naomi, hoe het werkt.
lik-mijn-reet Naomi
Oh naomi, wat ben ik blij dat ik je zie!

Wil je dan NU mijn hele account + postings verwijderen??

Danku.
Haai Kip.
Hoe kan het nou dat de verantwoordelijken van dit project, een pilot nog wel, samen besluiten dat deze pilot vanmorgen online gaat en dan vervolgens niet meer bereikbaar zijn? Dat lijkt me stug. Je blijft toch in de buurt om te kijken of je nieuwe project goed opstart.
Wat een gekut toch weer.

We doen weer eens iets en niemand is bereikbaar.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
quote:Yeti80 schreef op 13 augustus 2010 @ 12:35:

Als je een nieuwe nick neemt is het probleem toch niet opgelost?

Of ga je dan nog meer opletten met het vertellen van persoonlijke, mogelijk herkenbare, dingen?

Dat je besluit weg te gaan snap ik, dat overweeg ik nu ook. Maar wat heeft terugkomen met een nieuwe nick voor zin?

Ik ga met mijn nieuwe nick geen prive zaken meer posten. Deed ik met mijn oude nick al bijna niet, maar ik vind het sowieso wel prettig om eens in de zoveel tijd helemaal opnieuw te beginnen.

Zal me vanaf nu vooral richten op m'n favoriete pijler (eten).
Wat werkt? Ik snap best dat je er niks van weet, maar dit kan gewoon niet!

Hoezo moet het werken? Alles wordt overal naar toe geslingerd?

Suggestie: ga de verantwoordelijken maar melden dat dit niet kan en dat de meeste forummers al hun berichten wel willen hebben!
Geen bijzonderheden
quote:Kipstra schreef op 13 augustus 2010 @ 12:41:

lik-mijn-reet NaomiHa, bij jou hoef ik me in elk geval niet af te vragen wie je bent

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven