Meer Knopjes, voor Minder privacy!

13-08-2010 11:31 307 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de nieuwsgierigen onder ons, die ook willen weten hoe het eruit ziet als je een topic deelt met zo'n mooi knopje hieronder (nav een ander topic) Hier een voorbeeld:

Twitter;

We missen alleen de GSknop nog

EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID: Ik heb het er alleen op gezet om een screenshot te maken, daarna heb ik het ook gelijk verwijderd.
Zo, mail de deur uit. Mijn account gaat ook op non-actief.
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
Nah dan zal de zomer op vrijdag met veel mombitodingengedoe topics zijn
Oh dan moeten we even meeten Zonnetje!
quote:Liv schreef op 13 augustus 2010 @ 12:55:

[...]

Volgens mij heb je die privacy voor het grootste gedeelte zelf in de hand.

Dat is zeker waar, maar ik heb bijvoorbeeld een hele tijd geleden veel privédingen neergezet op het forum. Daarna werd ik herkend (door Yath, ha! ) en toen ben ik er meer op gaan letten. Niet door Yath, want voor haar maakt het me niet zoveel uit dat ze bepaalde dingen leest, maar ik kwam toen wel tot het besef dat ik ook voor anderen herkenbaar zou zijn.

Sowieso na het toevoegen van verschillende forummers op mijn Hyves én de meet plaats ik nooit meer wat persoonlijks, en heb ik het alleen maar over onzin, maar toch... ik heb bijna 9000 posts geloof ik. Er is véél terug te lezen mocht je willen. En daar heb ik niet zoveel zin in.. Ik vind het raar dat er geen mogelijkheid is tot wissen van deze geschiedenis.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:jessy schreef op 13 augustus 2010 @ 13:03:

Oh dan moeten we even meeten Zonnetje!Ja, daar had ik ook aan gedacht. Hopelijk gaat dat lukken (ik ben niet alleen daar, dus moet even kijken hoe of wat). Maar daar hebben we het nog wel over.
quote:_Soleil_ schreef op 13 augustus 2010 @ 13:04:

[...]

Ja, daar had ik ook aan gedacht. Hopelijk gaat dat lukken (ik ben niet alleen daar, dus moet even kijken hoe of wat). Maar daar hebben we het nog wel over.Ja dat mailen we dan wel.
Zo te lezen is het voor Viva inderdaad vrijdag de 13-de
quote:La Vie en Rose schreef op 13 augustus 2010 @ 13:03:

[...]

Dat is zeker waar, maar ik heb bijvoorbeeld een hele tijd geleden veel privédingen neergezet op het forum. Daarna werd ik herkend (door Yath, ha! ) en toen ben ik er meer op gaan letten. Niet door Yath, want voor haar maakt het me niet zoveel uit dat ze bepaalde dingen leest, maar ik kwam toen wel tot het besef dat ik ook voor anderen herkenbaar zou zijn.

Sowieso na het toevoegen van verschillende forummers op mijn Hyves én de meet plaats ik nooit meer wat persoonlijks, en heb ik het alleen maar over onzin, maar toch... ik heb bijna 9000 posts geloof ik. Er is véél terug te lezen mocht je willen. En daar heb ik niet zoveel zin in.. Ik vind het raar dat er geen mogelijkheid is tot wissen van deze geschiedenis.

Ik weet niet of dat raar is (technisch gezien dan), maar het zou idd wel fijn zijn als het wél zou kunnen.

Lijkt me wel raar als je herkent wordt ja. Daarom probeer ik het ook altijd wat vaag te houden.
quote:houvanjezelf schreef op 13 augustus 2010 @ 13:13:

Zo te lezen is het voor Viva inderdaad vrijdag de 13-de
Ik heb een hele leven vriendenlijst.
quote:nostradame wrote on 13 August 2010 @ 13:00:

Ik snap ook niet dat er niet al lang een knop is om je geschiedenis te wissen en/of je account te inactiveren. Er wordt altijd gezegd dat men wegens privacywetgeving aan dergelijke verzoeken móet voldoen. Het scheelt een hoop beheer als forummers zat zelf kunnen. Ik hecht ook totaal geen waarde aan mijn postgeschiedenis (wel aan mijn nick) en zou er ook eens in de zoveel tijd gebruik van willen maken. Scheelt ook in de performance lijkt me!Als dat zo is, lijkt het mij dat Viva nu actie moet ondernemen. Wat me opvalt, is dat het gebrek aan die knoppen tot nu toe niemand is opgevallen. Geeft dat niet ook aan hoezeer mensen níet nadenken over wat de gevolgen kunnen zijn van je leven op l'internet te gooien?...
Er is natuurlijk wel verschil tussen de oude sit. En nu. Vroeger kwamen mensen hier omdat ze zochten op een bepaald onderwerp. Nu worden bepaalde topics gespamd op bijv twitter. Risico op relschoppers is groter
quote:meds wrote on 13 August 2010 @ 13:18:

Er is natuurlijk wel verschil tussen de oude sit. En nu. Vroeger kwamen mensen hier omdat ze zochten op een bepaald onderwerp. Nu worden bepaalde topics gespamd op bijv twitter. Risico op relschoppers is groterNatuurlijk is er verschil! Ik denk dat mensen zich dat eens moeten gaan realiseren. Vroeger was alles anders. Vroeger kon je niet quoten. Vroeger werden heksen verbrand...
quote:Ligeia schreef op 13 augustus 2010 @ 11:47:

Nou ja, voor privacy moet je niet op een openbaar forum zijn, dat is toch niks nieuws?...Eensch...wat een geneuzel over die knopjes zeg...
quote:Ligeia schreef op 13 augustus 2010 @ 13:24:

[...]

Natuurlijk is er verschil! Ik denk dat mensen zich dat eens moeten gaan realiseren. Vroeger was alles anders. Vroeger kon je niet quoten. Vroeger werden heksen verbrand...

Vroegah, toen water nog schoon was en sex nog vies...

Maar is iedere vooruitgang een verbetering? Ik zie de verbetering niet die door deze knopjes bewerkstelligd wordt eigenlijk....
Iets anders
quote:Babsjuh schreef op 13 augustus 2010 @ 13:26:

[...]

Maar is iedere vooruitgang een verbetering? Ik zie de verbetering niet die door deze knopjes bewerkstelligd wordt eigenlijk....Gratis reclame, naamsbekendheid.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Saaar schreef op 13 augustus 2010 @ 13:29:

[...]

Gratis reclame, naamsbekendheid.

Rechtstreeks over de rug van forummers dus.

Natuurlijk is er altijd gratis reclame en naamsbekendheid door de grote hoeveelheid forummers geweest. Maar dat was steeds met de grote hoeveelheid forummers als geheel, als groep. Maar nu gaat het meer en meer over individuele forummers. En ja, het is maar internet, maar de verhalen die het internet op dit forum máken, zijn (grotendeels dan toch) wáár en echt!

What's next, betaalde accounts invoeren en dat je korting krijgt als je vaak genoeg spraakmakende topics opent die veel retweets krijgen?
Iets anders
quote:Saaar schreef op 13 augustus 2010 @ 13:29:

[...]

Gratis reclame, naamsbekendheid.Verhoogde bezoekersaantallen, meer hits, meer pageviews. Dat is kassa. Hoe meer bezoekers je hebt, hoe meer geld je van je adverteerders kunt vragen.
nou fijn, er staat echt een hoop persoonlijke info over mij hiero,ik vind het echt een achterlijk idee dit, ik post op viva, wil ik dat de rest van de wereld dat ook weet regel ik dat zelf wel, dat hoeft een ander via een knopje niet voor mij te doen!

kan je ook posts verwijderen in een topic die al gesloten is?
quote:Babsjuh wrote on 13 August 2010 @ 13:26:

[...]

Maar is iedere vooruitgang een verbetering? Ik zie de verbetering niet die door deze knopjes bewerkstelligd wordt eigenlijk....Ja zeg, Babsjuh, da's een hele andere discussie! Weet je zeker dat je die hier nog wilt voeren?...
Maar waarom zou je je achteraf niet meer kunnen identificeren met wat je gezegd hebt?

Ik ben het ermee eens dat de privacy gewaarborgd moet worden. Alleen kan ik me niet voorstellen dat je iets roept waarvan je later wilt dat het niet meer opduikt of waarvan je denkt dat het je schaadt.
Viva naar de knoppen.
Saaar, teiltje.
Heeft nou werkelijk niemand dit zien aankomen?...
quote:Star schreef op 13 augustus 2010 @ 13:38:

Saaar, teiltje.Egt nieh. ge kotst mar over ouw eige skoen
Ja, dat vind ik echt.
quote:Ligeia schreef op 13 augustus 2010 @ 13:38:

Heeft nou werkelijk niemand dit zien aankomen?...Ws niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven