streepje op klinkers??

15-08-2010 23:06 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuwe laptop, met windows 7.

Nu zit ik me er alleen aan te ergeren dat ik op msn en mail en berichtjes zoals deze geen streepjes op mijn klinkers kan krijgen!

Normaal typ je ctrl met zo'n ' en dan krijg je een E met streepje. Nu gebeurt er niks. Het streepje komt er voor of erna, maar niet erop! Frustratie alom.....

Bij Word kun je het wel instellen, maar hoe doe ik dat bij mijn overige programma's??
Met je Alt codes misschien? De knoppen Fn + Alt ingedrukt houden en het numerieke gedeelte van je toestenbord (de cijfers op de letters u,i,o enz.). Uit mijn hoofd weet ik:

Fn+Alt 139 = ï

Fn+Alt 137 = ë

Fn+Alt 138 = è

Fn+Alt 129 = ü

Fn+Alt 241 = ±
è zo te zien werkt het Dankje!

ik gebruik in principe alleen de E en dan beide streepjes, heb je ook nog die met het streepje de andere kant op? hahaha

Wat een uitleg van mij ook...

Jammer dat de codes zo ingewikkeld zijn.... !
Je doet toch niet eerst ctrl? gewoon ' en dan een a wordt á. Of ` en dan een e wordt è.
En als je even googled op alt-codes krijg je hele mooie printbare lijstjes van de codes die Bianca noemt.
é = Fn+Alt 130
soms moet je de taal eerst op NLs zetten voor je het met ' kan doen
ik zat bij het lezen van de titel echt te denken aan straatklinkers en stoepkrijt oid.... whoehahahahaha

maar als je in word in je balk kiest voor invoegen en dan speciale tekens kom je er ook als je je ascii code even kwijt ben...
Alt en Shift intoetsen, dan verandert er rechts onderin wat aan je taal en toetsenbordinstelling.
quote:S0LEIL schreef op 15 augustus 2010 @ 23:22:

Je doet toch niet eerst ctrl? gewoon ' en dan een a wordt á. Of ` en dan een e wordt è.Ik heb ook windows 7 op mijn laptop en als ik alleen eerst een ' doe en daarna meteen de letter, krijg ik automatisch é.
Ja ik ook Allstar...wist helemaal niet dat je er ook nog ingewikkelde codes voor had???
Nee dat wist ik inderdaad ook niet. Kreeg het eerst ook niet voor elkaar, maar ik ben dan zo dat ik gewoon wat probeer en dan heb ik het vaak ineens voor elkaar
Bedankt voor de tips!! Volgens mij was het die alt/shift combinatie.... want dat stond op Engels en nu op NL. De é werkt nu. maar nu zitten andere knopjes weer onder de verkeerde toets

OH ik heb het! :D Hij staat nu op 'VS internationaal' en alle knopjes werken zoals ik ze gewend ben

Bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven